Anonym bruker Skrevet 22. april 2013 #1 Skrevet 22. april 2013 Vi (foreldre og ett barn på 5) skal dit om noen mnd og vil gjerne høre erfaringer - hvor mange dager? Hva bør man få med seg? Rimelig og greit sted å bo? På forhånd takk for tips! Anonym poster: 8e0ef742d67990b3553881e4c054232b
Gjest usababy Skrevet 22. april 2013 #2 Skrevet 22. april 2013 Hei! Parkene i Orlando Florida er fantastiske. Det er flere å velge i, - flere hører til Disney-world. Magic Kingdom ville jeg fått med meg hvis barnet er 5 år. Ellers er det flere spennende ting å gjøre i Universal Studios både for yngre og eldre barn - denne parken henger sammen med Adventure Island, hvor det er flere tema fra filmer osv (Harry Potter world, Pirates of Caribbea osv). Ellers er det vannparker (flere), og Seaworld vil jeg tro er moro for et barn på 5. Det er karuseller i alle varianter i parkene, noen for yngre barn og noen for eldre barn. Ang bosted ville jeg leid feriehus, de er rimelige og en får mye for pengene. Bare å lete på nettet. Søk f eks på Home and away rental house. Pass på å finne et med basseng, da dette er genialt både for voksne og barn. Ellers bør dere besøke de ulike Gift Shops - hvor de har alt mulig forskjellig! Småting, klær, ting og tang - MYE! Ville også tatt turen til Florida Mall og Outlet'en i Orlando, da klær er hyperbillig i USA. (Beklager at alt står i ett avsnitt, men det går ikke an å lage avsnitt her på forumet lengre )
Iiiiik Skrevet 22. april 2013 #3 Skrevet 22. april 2013 Vi var der sist sommer, barna var da 4, 6 og 12. Vi trivdes aller best i Magic Kingdom og Animal Kingdom. Epcot var ingen højdare for vår del. De ulike paviljongene fra forskjellige land var ikke morsomt for de to minste i hvert fall. Disney's Hollywood Studios var ganske morsomt, men ville ikke prioritert det hvis dere bare skal være i Orlando i noen dager. Felles for alle parkene er at det lønner seg å være nokså tidlig ute, altså å ha parkert en halvtimes tid før parken åpner. Det tar tid å komme seg fra parkeringsplassen til båten over innsjøen når man skal til Magic Kingdom og med "tog" til Animal Kingdom. I Disneys parker finnes det et "Fastpass"-system som gjør at du kan gå til attraksjonen, trekke en lapp som gjør at du slipper å bli stående i kø og gjøre noe annet i mellomtiden. Koster ikke noe ekstra, men du kan bare ha én aktiv fastpass-billett om gangen. Vi var i Magic Kingdom en kveld i tillegg og så fyrverkeriet. Det var feriens høydepunkt for 12-åringen, mannen min og meg. De to små ble trøtte og slitne der og da, men snakker mye om det i ettertid. Opptoget gjennom det sentrale området midt på dagen var også stort, særlig for de to yngste var det gøy å se alle de kjente figurene. Det er mye tordenvær i Florida på sommeren, så greit å ikke ha på seg eller med seg ting som ikke tåler å bli vått. Trenger ikke regntøy hjemmefra, det blir fort for varmt, men vi brukte sånne tynne regnkapper ved flere anledninger. Gode sko å gå i et et must! Ved inngangen og andre informasjonsskranker finnes det "buttons" som deles ut merket med 1st time visitor in Disney World. Morsomt for barna. Downtown Disney var også fint for en spasertur og shopping. Ville i tillegg fått med meg SeaWorld, men med en 5-åring ville jeg nok droppet Universal. For mine var det 12-åringen som virkelig likte Universal, der finnes jo Harry Potter verden. Dessuten var det heftigere berg- og dalbaner der, men de to yngste var for lave for flere av dem. Vi var i en av Disneys vannparker, et eller annet med Typhoon, det var fullt og lange køer for sklier osv. Vi leide et hus, anbefaler egentlig det. Da får dere med basseng osv.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2013 #4 Skrevet 22. april 2013 Tusen takk for svar! Her var det mye nyttig informasjon! Har dere noen anbefaling om hvor mange dager man bør bruke? Har ingen planer å komme gjennom alt, men ett lite tips? Husker seaworld godt fra da jeg var der som liten. MEN jeg er veldig glad for tips for det er leeeenge siden og mye har skjedd (skjønner jeg særlig på svarene her!) Anonym poster: 8e0ef742d67990b3553881e4c054232b
Anonym bruker Skrevet 22. april 2013 #5 Skrevet 22. april 2013 Vi var der for litt over ett år siden, og jeg synes det var helt fantastisk Hadde en dag i Universal, en dag i Epcot og en dag i Animal Kingdom. Skulle til Magic kingdom også, men det var fullt i parken den dagen vi skulle dit. Om dere drar i høysesong anbefaler jeg dere å være tidlig ute i parken, var flere parker som stengte dørene klokka 10 pga av parkene var fulle. Jeg likte meg veldig godt der, men seksåringen var nesten litt for liten synes jeg. Han turte ikke å ta mange av attraksjonene, så det endre med at en som regel måtte stå utenfor å vente med han. Men det kommer jo an på barnet. De fleste attraksjonene er ganske mørke, og det syntes min seksåring var for skummelt. Anonym poster: e53352d12a6aae8d888c64db2f74b555
Mille Alexandra Skrevet 23. april 2013 #6 Skrevet 23. april 2013 Hei! har vært så heldig å besøkt Disney World fem ganger fra jeg var 10 til 25. Enig i at Epcot kan bli kjedelig for de minste, så dette er ikke en park du "må" innom om du spør meg. Parker jeg kan anbefale deg er Magic Kingdom, kjempefint for de minste hvor de bla får møte dinseyfigurene, det er mange morsomme attraksjoner der som også er rettet mot de minste. Disneys Hollywood Studios, er "filmpark" i regi av Disney hvor man går gjennom kullisene til de mest kjente Disneyfilmene, 101 dalmantinere var der da jeg var liten hvertfall :PI tillegg har de jo forskjellige attraksjoner der også. Bush Gardens er VIRKELIG noe jeg vil anbefale deg! dette er en kombinert fornøyelsespark og dyrehage. her er det også lagt tilrette for store og små, men de har helt klart noen av de høyeste/raskeste berg og dal banene her. Også denne parken har fyrverkeri på kvelden. Om dere vil oppleve noe helt spesielt besøk Discovery Cove, dette er en vannopplevelsespark med eksotiske dyr. man booker dag på nettet i forkant (vær ute i god tid! gjerne nå om dere drar om en mnds tid - spesielt i høysesong) i denne parken er all mat og drikke inkludert i inngangsbilletten, man møter opp om morgenen og spiser frokost der. Man kan booke en egen cabana/hytte som er bare deres for dagen ,der kan dere ha alle tingene deres (hvis ikke finns det gratis skap med lås) man får utdelt våtdrakt ( med korte armer og ben) snorkel og maske - og er det bare å kose seg! om du booker på nettet i forkant anbefaler jeg å bestille et møte med delfin, her får man komme i vannet med delfinen og svømme me de, har selvsagt med instruktør her legger ved noen linker til deg som du kan se på! uansett hva dere velger - dere kommer til å kose dere masse! http://www.discoverycove.com/ https://disneyworld.disney.go.com/destinations/magic-kingdom/ https://disneyworld.disney.go.com/destinations/hollywood-studios/ http://seaworldparks.com/en/buschgardens-tampa?__utma=1.756945550.1366701984.1366701984.1366701984.1&__utmb=1.2.10.1366701984&__utmc=1&__utmx=-&__utmz=1.1366701984.1.1.utmcsr=google|utmccn=%28organic%29|utmcmd=organic|utmctr=%28not%20provided%29&__utmv=-&__utmk=220241560
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå