Anonym bruker Skrevet 22. april 2013 #1 Skrevet 22. april 2013 Vi mottok brev fra kommunen i går at junior ikke fikk plass i bhg nå. Men det stod ingen ting om det var på første valget eller på alle tre vi søkte på :/ Noen som vet om det gjelder første valget eller alle sammen?? Anonym poster: 080bf7c40e6f3d6081ef8f614335274d
Anonym bruker Skrevet 22. april 2013 #2 Skrevet 22. april 2013 Hvor gammelt er barnet? Antakeligvis første plass. Anonym poster: 3799c120a38a1ffb0b2375c432d294c2
Anonym bruker Skrevet 22. april 2013 #5 Skrevet 22. april 2013 Her sender de i alle fall ikke ut avslag før alle opptakene er over og alle plassene besatt så regner med dere har fått avslag på alt. Hvor gammel er ungen? Anonym poster: 0f84a108635768231f0be487e10bfdd6
Anonym bruker Skrevet 22. april 2013 #7 Skrevet 22. april 2013 Ok. Var det vi fryktet. Han er bare 1mnd men vi måtte jo søke før 1.mars siden vi har søkt plass fra januar/februar neste år.. Anonym poster: 080bf7c40e6f3d6081ef8f614335274d
Anonym bruker Skrevet 22. april 2013 #8 Skrevet 22. april 2013 Ok. Var det vi fryktet. Han er bare 1mnd men vi måtte jo søke før 1.mars siden vi har søkt plass fra januar/februar neste år.. Anonym poster: 080bf7c40e6f3d6081ef8f614335274d Er ikke alle plasser dere kan søke for året etter.Har dere sjekket opp det? Her i Trondheim blir alle søknader slettet ved nyttår. Vi måtte derfor søke plass fra 31 desember da vi ville ha plass fra januar. Vi fikk da plass. Anonym poster: 0f84a108635768231f0be487e10bfdd6
Anonym bruker Skrevet 22. april 2013 #9 Skrevet 22. april 2013 Ok. Var det vi fryktet. Han er bare 1mnd men vi måtte jo søke før 1.mars siden vi har søkt plass fra januar/februar neste år.. Anonym poster: 080bf7c40e6f3d6081ef8f614335274d Er ikke alle plasser dere kan søke for året etter.Har dere sjekket opp det? Her i Trondheim blir alle søknader slettet ved nyttår. Vi måtte derfor søke plass fra 31 desember da vi ville ha plass fra januar. Vi fikk da plass. Anonym poster: 0f84a108635768231f0be487e10bfdd6 Sikker på det ikke gjelder kun overflytting? Men uansett høres det helt sprøtt ut å måtte søke bhg.plass til en nyfødt... Systemet er helt sykt... Anonym poster: 5777d3140f46ad5ffbaafac441176fd6
Anonym bruker Skrevet 22. april 2013 #10 Skrevet 22. april 2013 Stod bare at det var nytt hovedopptak neste år og at fristen med og søke da er 1.mars 2014.. Jeg får ringe kommunen og høre.. Ja var fryktelig rart og søke bhg plass før junior var født men sånn er da dette systemet.. Norge vettu.. HI Anonym poster: 080bf7c40e6f3d6081ef8f614335274d
Anonym bruker Skrevet 22. april 2013 #11 Skrevet 22. april 2013 Ok. Var det vi fryktet. Han er bare 1mnd men vi måtte jo søke før 1.mars siden vi har søkt plass fra januar/februar neste år.. Anonym poster: 080bf7c40e6f3d6081ef8f614335274d Er ikke alle plasser dere kan søke for året etter.Har dere sjekket opp det? Her i Trondheim blir alle søknader slettet ved nyttår. Vi måtte derfor søke plass fra 31 desember da vi ville ha plass fra januar. Vi fikk da plass. Anonym poster: 0f84a108635768231f0be487e10bfdd6 Sikker på det ikke gjelder kun overflytting? Men uansett høres det helt sprøtt ut å måtte søke bhg.plass til en nyfødt... Systemet er helt sykt... Anonym poster: 5777d3140f46ad5ffbaafac441176fd6 Helt sikker. Her i Trondheim il ALLE søknader slettet ved nyttår. Anonym poster: 0f84a108635768231f0be487e10bfdd6
skjotta Skrevet 22. april 2013 #12 Skrevet 22. april 2013 siden der er ett hovedopptak (barnehagestart i august) må de som er født tidlig på året søke innen fristen går ut for å prøve å få plass fra permisjon slutt... opptaket i januar er som oftest ett mellomopptak der ingen lover gir "krav på plass" kun prioriteringer.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2013 #13 Skrevet 22. april 2013 Stod bare at det var nytt hovedopptak neste år og at fristen med og søke da er 1.mars 2014.. Jeg får ringe kommunen og høre.. Ja var fryktelig rart og søke bhg plass før junior var født men sånn er da dette systemet.. Norge vettu.. HI Anonym poster: 080bf7c40e6f3d6081ef8f614335274d Har dere ikke noe som heter løpende opptak? Der man søker når man trenger plassen og så får man etter hvert som det blir ledig. (ikke at det spiller noen rolle, vi har stått på ventelist på løpende opptak i 1 år nå uten å få plass...) Anonym poster: 1b81af2dff0190206551ec241321a078
Anonym bruker Skrevet 22. april 2013 #14 Skrevet 22. april 2013 Stod bare at det var nytt hovedopptak neste år og at fristen med og søke da er 1.mars 2014.. Jeg får ringe kommunen og høre.. Ja var fryktelig rart og søke bhg plass før junior var født men sånn er da dette systemet.. Norge vettu.. HI Anonym poster: 080bf7c40e6f3d6081ef8f614335274d ? Måtte dere ikke ha fødselsnummer i søknaden? Og skulle dere betalt plass fra august da? Skjønner jo at ingen holder av en plass et halvt år... Anonym poster: 81cf3bcf2066ddb52d732f3342fcb804
Anonym bruker Skrevet 22. april 2013 #15 Skrevet 22. april 2013 Nei jeg skulle bare skrive mitt fødselnr så skjønte de at barnet ikke var født. Har pratet med styrer i eldste mann sin bhg før jeg søkte plass.. Vi har jo ikke søkt fra august da,har søkt fra januar/februar så vi betaler jo ikke fra august da. Jobber selv i bhg og vi har alltid fått inn nye barn i januar(småbarn avdeling) da de er små i august.. Er jo noe med plasser og de som er født sånn og sånn "opptar" to plasser og plutselig opptar de en plass bare pga alder og da er det jo ledig ny plass... Vet ikke helt åssen det der er for jeg har ikke ansvar for det men har skjønt at det er noe i den duren hvertfall... Anonym poster: 080bf7c40e6f3d6081ef8f614335274d
Junimage Skrevet 22. april 2013 #16 Skrevet 22. april 2013 Jeg gjorde det samme som deg, søkte plass før barnet var født. Men måtte da betale for plassen fra aug selv om ikke vi tok den i bruk før jan. Han er født i april. Jeg jobber i samme bhg, og vi har ikke løpende opptak. Kun i aug, så ville jeg ha plass måtte jeg søke om det fra aug. Hvis ikke er jo det masse penger i tap for bhg.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2013 #17 Skrevet 22. april 2013 Jeg ville dobbeltsjekket at du står på venteliste med ønsket starttid. Det er som regel suppleringsopptak (med oppstart i januar) fordi alle barn som fyller 3 i løpet av året da regnes som "store" og bemanningsnøkkelen blir en annen. Anonym poster: 3bb6545553a6ec558588758b430a3ef9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå