Anonym bruker Skrevet 24. april 2013 #51 Skrevet 24. april 2013 Steinerskolen i Vestfold er veldig bra. Gode lærere og godt miljø. Min samboer har gått der og barna våre skal begynne der når tiden er inne. De har også klart å beholde 6åringene i barnehagen. Så de begynner ikke på skolen før de er 7 år. Enda et godt argument for å velge denne skolen. Anonym poster: 432a009a948ed9f10ba3792545738634 Hvorfor er det positivt? Å måtte være den dumme som er et år eldre enn resten når man skal videre på skole i livet? Jeg begynte på skolen et år for tidlig da jeg begynte i 86, vedig glad for at jeg fikk den mulighetn, så slapp jeg å kaste vekk et ekstra år. Anonym poster: 6be2cf1bfab76fe3a3ea5926c73e15ac det er mange grunner til at det er positivt å begynne på skole som 7-åring kontra 6-åring. Barna får fokusere på leken et år til, slik som vi som er litt eldre her fikk. Ifølge steinerpedagogikken er man i en spesielt sårbar fase akkurat rundt 6års alderen, og dette året er spesielt viktig å få kunne være en av de eldre i i en gruppe, uten at det blir så veldig fokus på voksenstyrt læring. Da man i Steinerskolen begynner rett i andre trinn når man begynner på skolen, slipper man å være "den dumme når man skal videre på skole i livet" Jeg tror ikke steinerbarn føler at de kaster bort livet årene sine på skolen, da hele følelsen av skolegangen er litt magisk, som en annen her så fint beskrev det. Tror ikke steinerbarn blir like skoleleie som barn ved vanlig skole. Anonym poster: 432a009a948ed9f10ba3792545738634 Ah, skjønner, da hørtes det lurt ut ja. Trodde du mente de utsatte skolestarten et år, det tror jeg nemlig ikke er positivt. Anonym poster: 6be2cf1bfab76fe3a3ea5926c73e15ac
Kaffemocca Skrevet 24. april 2013 #52 Skrevet 24. april 2013 Er ikke steinerskole for de som ikke er som alle andre? Vi fikk hvertfall overført noen fra steinerskole og de passet ikke inn i vanlig skole... De hadde jo ikke lært noenting... Og de var jo så SÆRE... NEI til Steinerskole, tror ikke det er bra for barn som er "normale" altså Det er det dummeste jeg har hørt!! Jeg gikk selv på Steinerskolen, men bodde ganske langt unna så alle vennene mine i nærmiljøet gikk på offentligskole. Og jeg var/ er akkurat som de er. Overgangen til vanlig videregående gikk også supert. Jeg hadde gode karakter fra jeg begynte på grunnkurs( som det het da). Jeg sier i utgangspunktet ja til Steinerskolen. Jeg hadde det fint der og lærte det jeg skulle, men samtidige går jo mine barn på offentligskole. Anonym poster: eaf33fa6339eb3aff4166024ad23ce67
Anonym bruker Skrevet 24. april 2013 #53 Skrevet 24. april 2013 Slik jeg har forstått det (correct me if I'm wrong), undervises det ikke i religion og etikk på Steinerskolen. For meg er det argument nok, jeg synes religion er et viktig fag i skolen. Anonym poster: ee7ff6e28397f3d89dfbf36c851b975d Da korrigerer jeg deg Det undervises absolutt religion i Steinerskolen. men ikke bare kristendom. Jeg lærte om hinduismen, buddhisme, kristendom osv. Litt av alt. Utrolig interessant Anonym poster: 99b8bf46ddd18550a68c77d75babcc0e
magica fra tryll Skrevet 24. april 2013 #54 Skrevet 24. april 2013 Veldig fornøyd med Steinerskolen i Fredrikstad. Til deg som spurte om Østfold.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå