Gå til innhold

Hvordan stemte vekstestimeringen med ditt barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min ble estimert til og være ca 3100g til termin, dette var tre dager før termin, dagen etter fødte jeg en pjokk på 2930g, så var ikke så mye feil her! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Storebror ble estimert til rundt 2 kg i uke 32. I uke 33 ble han født og da veide han 1900 gram.

Lillebror ble estimert flere ganger i løpet av svangerskapet, han lå hele tiden på øverste kurve. I uke 39 estimerte legen han til å være rundt 4500 gram, dagen etter ble det født en godklump på 4 kg.

Det de har sagt til meg er at jo større barnet er, jo verre er det å få riktige mål og dermed å estimere riktig.

Skrevet

Var jevnlig til ul pga antistoffer.. I uke 36 var jeg på ul og fikk beskjed om at gutten var ca 2800 da og ville være ca 3800 ved termin . Gutten kom 2 dager senere og veide 2960.. Så ikke så feil hos meg :)

Jeg spurte han om hvor mye man skulle tro på disse estimeringene. Da sa han at det kom helt an på hvem som utførte dem. Han påsto at spesialistene oftere traff bedre enn de som "bare" var jordmødre og utførte vanlig ul. Nå var min en såkalt spesialist.. Hehe

Skrevet

Oppgitt 4,5-5 kg, kom ut 3,2.

Det virker jo som rein tipping i blinde da! :P

Skrevet

Jeg fikk vite at han kom til å bli ca 3000 gram og han kom ut å veide 2785 g

Anonym poster: 423b8b3476e5d4b38b968484e8cf1a5d

Gjest sug lut
Skrevet

Oppgitt 4,5-5 kg, kom ut 3,2.

Det virker jo som rein tipping i blinde da! :P

Ikke sant? Men det ga meg planlagt snitt, hvilket er bra fordi forrige fødsel var skummelt nær å gå veldig galt, og da fikk jeg i alle fall EN fredelig fødsel uten kriser.
Skrevet

Ble estimert til rundt 3700 på termin. Kom ut en uke senere og var 4600 :P

Skrevet

Var på overtidskontroll dagen før jeg fødte- legen var bekymra da hun mente babyen ikke hadde vokst de siste 5 ukene og lå an til å være 2-2,5 kg. Dagen etter (11 dager over termin) fødte jeg jenta vår som var 3920...

Jordmor sa fra ganske tidlig i svangerskapet at jeg lå an til å få et barn mellom 3,5 og 4 kg.

Legen hadde ul, jordmor hadde "bare" lang erfaring og magen min og kjenne på.

Anonym poster: bdaf70d9ca03a16d0a2166f8ce1a8cb8

Skrevet

Min ble i uke 37 estimert til å tippe 4 kg, men han var 3390.

Skrevet

Stemte ikke, fikk beskjed om at hun ville ligge på 3400g-3500g kom ut på 3935g.

Det vektestimeringen ikke tar hensyn til er fett...

Hun hadde sikkert vært 3500g hadde det ikke vært for at hun var trill rund, som en bolle!! :o;)

Skrevet

Forrige gang ble ungen estimert til å bli litt under gjennomsnittet, rundt 3400. Ut kom en baby på 3375, så stemte veldig bra her. (UL var i uke 32)

Denne gangen ble babyen estimert i uke 34 til å bli ca det samme som forrige gang, men gjenstår å se hva resultatet blir til slutt..

Anonym poster: ea428da0318c267b7f8ee084484af7c4

Skrevet

De sa 2,9. Hun var 3,2.

Skrevet

Estimert til 4300. Var 4210. :)

Skrevet

Estimert til 3100g dagen før termin. Kom 2 dager senere og var 3830.

Skrevet

Det kommer jo an på når estimeringen blir gjort også. Hvis den blir gjort tidlig, så blir avviket større hvis utviklingen videre ikke skjer nøyaktig som gjennomsnittet. Jeg har hatt 3D ultralyd rundt uke 31 med begge mine hvor det ble anslått hvor store de ville være ved fødsel. Med førstemann bommet legen med ca 1kg (sa ca 4,3, babyen var ca 3,3). Med andremann traff han ganske bra. Og med andremann hadde jeg en ekstra ultralyd rett før fødsel pga lite liv og da anslo legen han til å være ca 3,4kg, to dager etter kom en baby på 3,5kg.

Anonym poster: 93b3fac8c6956caa337ccdf4f67bc29b

Skrevet

De siste to månedene hadde jeg ofte ultralyd pga stor vektnedgang hos meg og store vektavvik på baby. Hun ble estimert til 2550 uken før termindagen. Jeg ble satt igang på termindag, fødselen startet etter fire timer og seks timer etter begynnende behandling hadde jeg ei lita jente som veide 2580.

Anonym poster: 772fa92b70df968b8656cfe5ffab9379

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...