Gå til innhold

Første legetime som gravid -turnuslege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ta blodprøve og sånn, og er litt skuffa over at jeg fikk rime hos turnuslege...Blr jeg bytte?

Anonym poster: 89342ec593947808796fc85e5313e1ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det spiller vel ingen rolle?

Anonym poster: 3ff9342918e8c106f95304b2ec1154fc

Skrevet

Hvorfor det? Kanskje du får mer oppmerksomhet?

Skrevet

Nei, det er berre blodprøver og utfylling av helsekortet. Tok ca 5 min + lab begge gongane. Ville ikkje brydd meg hvilken lege som tok seg av det.

Skrevet

Nå er du vel hysterisk!

Er ikke så mye en turnuslege kan gjøre feil på den timen der!

Anonym poster: a4a424065b226aea0c2ab09ad2b5011c

Skrevet

Jeg antar turnuslegen har en "smørbrødliste" over blodprøvene som skal tas sånn at det ikke er noe problem, i tillegg er nok de som tar prøvene så vant til hva som skal tas at de reagerer hvis ikke de riktige tingene er krysset ut. De andre tingene legen gjør på det første kontrollen vil jeg tro en som ikke har gjort det uendelig mange ganger før er mye mer interesert i å gjøre, så det vil jeg ikke tro er noe problem. Det er ikke så mange ting på de første svangerskapskontrollene som krever erfaring, så jeg hadde gått til turnuslegen uten problemer.

Anonym poster: 40d7b5bf785d6c8ce157a4224385f412

Skrevet

Er det bare jeg som opplever mer oppmerksomhet og interesse fra turnusleger? Har aldri opplevd å ikke få den hjelpen jeg trenger. Heller litt motsatt, med litt vel mye hjelp for noe de ikke kann gjøre noe med.

Skrevet

Kommer an på. Er det ditt første barn? Da jeg ventet mitt andre (etter et veldig komplisert første svangerskap), fikk jeg time hos turnuslege første gangen. Det angrer jeg på. Fortalte hva som hadde skjedd i første svangerskap, snakket litt rundt det, men hun var ikke klar over at jeg umiddelbart skulle henvises til tidlig ultralyd og at alle kontroller skulle tas på sykehuset. Det visste heller ikke jeg. Fastlegen min hadde fått et brev om det etter at jeg fikk mitt første barn, så det var bare han som var klar over det. Bare siden så mange kaller deg hysterisk, så tenkte jeg å nevne det. Men om alt er normalt eller det er første svangerskap, hadde jeg ikke brydd meg.

Anonym poster: ebcc5b306a59ff7f59275a91fafe51fd

Skrevet

Det er min første, så, ja jeg er hysterisk... Men beroligende å lese svarene deres. Så da er det bare å glede seg til onsdag:-)

Anonym poster: 89342ec593947808796fc85e5313e1ca

Skrevet

Kommer an på. Er det ditt første barn? Da jeg ventet mitt andre (etter et veldig komplisert første svangerskap), fikk jeg time hos turnuslege første gangen. Det angrer jeg på. Fortalte hva som hadde skjedd i første svangerskap, snakket litt rundt det, men hun var ikke klar over at jeg umiddelbart skulle henvises til tidlig ultralyd og at alle kontroller skulle tas på sykehuset. Det visste heller ikke jeg. Fastlegen min hadde fått et brev om det etter at jeg fikk mitt første barn, så det var bare han som var klar over det. Bare siden så mange kaller deg hysterisk, så tenkte jeg å nevne det. Men om alt er normalt eller det er første svangerskap, hadde jeg ikke brydd meg.

De opplysningene skal jo stå i journalen din, slik at også turnuslegen hadde sett dem.... Fastlegen skal legge det inn i journalen hvis det ikke legges inn elektronisk.

Anonym poster: 27fb1367a376d4eb4560cd30aed6f09f

Skrevet

Var hos turnuslege første gang, og valgte å gå hos henne senere også. Hadde ukomplisert svangerskap da.

Anonym poster: e034e2ae9a8bb9571a4b3c0d69cfe069

Skrevet

Jeg føler at turnusleger er mer nøye enn fastlegen, så jeg hadde ikke bekymret meg for det :) Føler at turnusleger ofte har bedre tid, og tar seg bedre tid.

Anonym poster: 27fb1367a376d4eb4560cd30aed6f09f

Skrevet

Berre så det er sagt, ein er ikkje mange.
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Turnusleger har ofte bedre tid og, fordi det ikke settes opp timer så tett hos de. Der jeg jobbet hadde de 20 minutter med hver pasient, mens de andre hadde 10... Så de har fysisk bedre tid :P

Skrevet

Jeg føler også at turnuslegen er mer imøtekommende og har god tid til meg.

Skrevet

Den timen er så standard som det går an å få det! Kjør på med turnuslege!

Jeg går kun til lege for å ta standard blodprøve, resten av svangerskapet går jeg kun til jordmor, så lege er vel strengt tatt egentlig unødvendig dersom alt er normalt.

Anonym poster: cd3f0eeaa213a68420a2e7ea86ef9f82

Skrevet

Jeg er i mitt andre svangerskap og har fått en turnuslege denne gangen. Han er flink og veldig hyggelig men ikke helt det jeg ønsker, glemmer litt ting. Jeg er selv sykepleier, så passer litt på selv også. Så jeg har gått til legen og jordmor annenhver gang, og det har fungert veldig bra. Ring jordmor i kommunen så kan du bytte på.

Anonym poster: 7df804f38aeda2e409b459411f419c31

Skrevet

Jeg ville heller bekymra meg om jeg skulle til en lege som nærmer seg pensjonsalder, og gjør jobben sin "slik han alltid har gjort", uten å ha oppdatert seg noe særlig de siste 30 årene... De fleste turnusleger er supernøye, og spør kollegaer gjerne to og tre ganger om det er noe de er i tvil om. Ville ikke ha bekymra meg noe særlig for dette :)

Skrevet

Turnusleger er de beste. Tar seg tid og lytter :)

Anonym poster: 165a6030acd48df846a155b9e644281d

Skrevet

Turnusleger er de beste. Tar seg tid og lytter :)

Anonym poster: 165a6030acd48df846a155b9e644281d

Enig! Blir alltid glad når jeg får time hos turnuslege. Synes de har mer pasienttekke og er genelelt hyggligere, og like flinke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...