Gå til innhold

snakket med ped.leder...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ringte til barnehagen idag for å si ifra at barnet mitt ikke kommer

til barnehagen pga at h*n har fått ny runde med brennkopper. Har hatt to runder med det. Siste gang måtte vi ta antibiotika. :-(

Ped.leder begynte å spørre om legen hadde funnet ut hvorfor barnet var så utsatt for hudproblemer.

Jeg var jo litt oppgitt fra før av så jeg buset ut med hvor misfornøyd jeg var med fastlegen.

Har vært nødt til å gå til legen flere ganger med barnet når det har vært syk.

Da foreslo ped.leder at vi skulle bytte, og da anbefalte h*n varmt en lege som ektefellen gikk til.

H*n skulle sjekke hva denne legen het og ringe meg tilbake. Når h*n da nevnte samme lege som vi

allerede går til ble jeg litt paff og visste ikke om hva jeg skulle si. Så jeg sa ikke noe på telefonen at

vi gikk til samme lege. Var det dumt av meg? Jeg sitter og tenker på at ped.leder kan jo tenke at hvorfor jeg

ikke sa noe. Men h*n snakket så varmt om denne legen at jeg tenkte at det er best å la være.

Skal jeg si noe ang. legen til ped.leder? H*n kan jo finne ut hvem fastlegen i journalen til barnet mitt.

Anonym poster: ee83656674857fe7f338d93c1ab9f551

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med legen vi bruker. Min venninne går til samme lege og er misfornøyd. Sånn vil det vel alltid være.

Skrevet

Det samme tenker jeg. Alle kan ikke være fornøyde. Men var det dumt av meg å ikke si noe?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Sier som hun over. Jeg går til en lege mange misliker, men jeg syns han er ålreit

Skrevet

Det ville jeg ikke sagt noe om.

Brennkopper er jo veldig smittsomt... er det kun ditt barn som har det hele tiden i barnehagen da? Eller får han det tilbake av noen andre?

Skrevet

sist fikk han det fra storesøster og har ikke blitt klart å bli kvitt det enda. Jeg har ikke sett at noen andre har det.

Hadde dere sagt ifra at dere går til samme lege som ektefellen til ped.leder?

Skrevet

Hadde ikke sagt noe med mindre pedleder tok det opp igjen. Og evt dratt en hvit løgn om at dere hadde funnet en annen lege i steden. Det skal vel mye til at pedleder gidder å sjekke hvem som var fastlegen til barnet i journalen (har de forresten rett til det??).

Skrevet

Jeg liker egentlig ikke å lyve. Føler allerede at jeg har "løyet", ved å ikke si noe på telefonen. Latterlig å tenke slik, vet det.

Vurderer bare å si det som det er.........

Skrevet

Hvordan i all verden skal pedleder klare å finne ut hvem som er fastlegen til barnet hvis dere ikke sier det? Det er taushetsbelagte opplysninger, og pedleder har ikke adgang til noen journal på barnet. Jeg hadde ikke sagt noe om at dere bruker samme lege som ektefellen hennes/hans.

Anonym poster: 0d9d804878b2fac07d9dd764a684a9a5

Skrevet

Vet ikke hvordan det er i deres barnehage. Men i vår må vi fylle inn ett skjema der vi skriver hvem som er fastlegen til barnet. Det er kommunal barnehage i Oslo

Skrevet

Hvordan i all verden skal pedleder klare å finne ut hvem som er fastlegen til barnet hvis dere ikke sier det? Det er taushetsbelagte opplysninger, og pedleder har ikke adgang til noen journal på barnet. Jeg hadde ikke sagt noe om at dere bruker samme lege som ektefellen hennes/hans.

Anonym poster: 0d9d804878b2fac07d9dd764a684a9a5

Hmmm... Jeg er ped. leder og har full tilgang til arkivet med mappene til barna, som inneholder alle opplysninger. Trodde det var vanlig

Anonym poster: 835b4f222749661332d09cc1f7f3f36f

Skrevet

KLart pedleder har tilgang til disse opplysningene, det står jo på oppstartskjemaet! Navn, adresse og tlfnr til fastlege skal oppgis. Dette skjemaet står i en perm eller i arkivet inne hos styrer. Ikke akkurat Pentagon :)

Anonym poster: 147d473d21e5eecfeb61459673efb329

Skrevet

Anonym poster: 0d9d804878b2fac07d9dd764a684a9a5 [/i

Det er jo nettopp pedleder som fyller opp mappen til barnet. Her ligger det skjema som foreldrene fyller inn med personlige opplysninger, blant annet navnet på fastlegen. I tillegg ligger alle gjennomførte foreldresamtaler her, observasjoner, skriv fra samarbeidspartnere , ioper osv. Hvem tenker du skal ha tilgang på dette om ikke pedleder?

Men til spørsmålet til HI. Jeg hadde ikke sagt noe med mindre han/hun tar det opp igjen.

Skrevet

KLart pedleder har tilgang til disse opplysningene, det står jo på oppstartskjemaet! Navn, adresse og tlfnr til fastlege skal oppgis. Dette skjemaet står i en perm eller i arkivet inne hos styrer. Ikke akkurat Pentagon :)

Anonym poster: 147d473d21e5eecfeb61459673efb329

Vi har ikke oppgitt fastlege til vår bhg. Og hvorfor skulle uansett ped leder gidde å sjekke dette?

Anonym poster: 78160f537b22006c1f7f988b0f5b7068

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...