Anonym bruker Skrevet 22. april 2013 #1 Skrevet 22. april 2013 Har vært inne i en så tøff periode i det siste, med sykdom og død i nærmeste familie, krangler i parforholdet, ett sinnsykt stress på jobb m.m at jeg føler jeg har møtt veggen. Helga har vært utrolig fin, men likevel følte jeg meg totalt utslitt, på gråten flere ganger, som en elendig mor og føler ikke jeg gir nok. Aner ikke hvordan jeg skal klare å komme meg ovenpå igjen jeg? (Har ringt meg inn syk og har ligget i forsterstilling i 50 min nå og kjent hjerte banke og det strammer seg skikkelig rett over høyre bryst) Noen som har noen gode råd å komme med? ** Sliten Anonym poster: 5d026293d9e484ecad9ccca39f3f40ec
Anonym bruker Skrevet 22. april 2013 #2 Skrevet 22. april 2013 Har vært inne i en så tøff periode i det siste, med sykdom og død i nærmeste familie, krangler i parforholdet, ett sinnsykt stress på jobb m.m at jeg føler jeg har møtt veggen. Helga har vært utrolig fin, men likevel følte jeg meg totalt utslitt, på gråten flere ganger, som en elendig mor og føler ikke jeg gir nok. Aner ikke hvordan jeg skal klare å komme meg ovenpå igjen jeg? (Har ringt meg inn syk og har ligget i forsterstilling i 50 min nå og kjent hjerte banke og det strammer seg skikkelig rett over høyre bryst) Noen som har noen gode råd å komme med? ** Sliten Anonym poster: 5d026293d9e484ecad9ccca39f3f40ec Har ingen gode råd desverre . Er litt der selv ... Men har funnet ut at det hjelper å gjøre noe som får tankene på noe annet istedenfor å ligge og tenke Sender deg en klem da Anonym poster: de5955863e842c2b0756899a66883d90
Anonym bruker Skrevet 22. april 2013 #3 Skrevet 22. april 2013 Snakk med noen om hvordan du har det. F.eks en god venninne:) forsøk å gjøre lystbetonte aktiviteter og jobb litt med ditt eget tankemønster. I stedet for å tenke "huff, dette går ikke bra" etc. Si til deg selv " hva gjør akkurat denne aktiviteten/ dagen bra". Hvis du føler deg deprimert er d mange som har effekt av lysterapi. Og ta gjerne omega 3:) har ei venninne som har brukt d med god effekt i vinter. Føler du deg ikke bedre bør du snakke med legen din om sykemelding enten hel eller gradert slik at du får ta vare på deg selv:) ut å gå turer og få frisk luft. Skjønner at d er fristende å ligge i fosterstilling å stenge seg inne, men dette gjør deg ikke bedre. Og det viktigste er at du ikke stiller for høye krav til deg selv. Vær snill med deg selv:) sett deg små delmål og senk kravene til å prestere topp på alle områder. Velg deg ut hva som er viktig for deg. Hva skal til for at du skal få d bedre? Lykke til:) Anonym poster: 6e9bbd07d20c935b026d8380ebe48de4
Anonym bruker Skrevet 22. april 2013 #4 Skrevet 22. april 2013 Har vært inne i en så tøff periode i det siste, med sykdom og død i nærmeste familie, krangler i parforholdet, ett sinnsykt stress på jobb m.m at jeg føler jeg har møtt veggen. Helga har vært utrolig fin, men likevel følte jeg meg totalt utslitt, på gråten flere ganger, som en elendig mor og føler ikke jeg gir nok. Aner ikke hvordan jeg skal klare å komme meg ovenpå igjen jeg? (Har ringt meg inn syk og har ligget i forsterstilling i 50 min nå og kjent hjerte banke og det strammer seg skikkelig rett over høyre bryst) Noen som har noen gode råd å komme med? ** Sliten Anonym poster: 5d026293d9e484ecad9ccca39f3f40ec Har ingen gode råd desverre . Er litt der selv ... Men har funnet ut at det hjelper å gjøre noe som får tankene på noe annet istedenfor å ligge og tenke Sender deg en klem da Anonym poster: de5955863e842c2b0756899a66883d90 Ja, det var akkurat det jeg tenkte også da jeg slet meg opp fra fosterstillingen.... Men føler at det har toppet seg og at jeg aldri har tid til meg selv. HI Anonym poster: 5d026293d9e484ecad9ccca39f3f40ec
Anonym bruker Skrevet 22. april 2013 #5 Skrevet 22. april 2013 Snakk med noen om hvordan du har det. F.eks en god venninne:) forsøk å gjøre lystbetonte aktiviteter og jobb litt med ditt eget tankemønster. I stedet for å tenke "huff, dette går ikke bra" etc. Si til deg selv " hva gjør akkurat denne aktiviteten/ dagen bra". Hvis du føler deg deprimert er d mange som har effekt av lysterapi. Og ta gjerne omega 3:) har ei venninne som har brukt d med god effekt i vinter. Føler du deg ikke bedre bør du snakke med legen din om sykemelding enten hel eller gradert slik at du får ta vare på deg selv:) ut å gå turer og få frisk luft. Skjønner at d er fristende å ligge i fosterstilling å stenge seg inne, men dette gjør deg ikke bedre. Og det viktigste er at du ikke stiller for høye krav til deg selv. Vær snill med deg selv:) sett deg små delmål og senk kravene til å prestere topp på alle områder. Velg deg ut hva som er viktig for deg. Hva skal til for at du skal få d bedre? Lykke til:) Anonym poster: 6e9bbd07d20c935b026d8380ebe48de4 Snakket litt med mannen i går, og han fikk vell litt sjokk. Men han spurte iallefall hva han kunne bidra med for at jeg skulle få det bedre, så det føles iallefall godt. Flaut å innrømme det, men jeg har ingen nære venninner jeg kan snakke med. Tenkte faktisk jeg vill gå en tur eller sykle en tur , men er redd noen jeg kjenner skal se meg å vite jeg egentlig er syk, men frisk nok til å være ute..... Men kjenner jeg hadde hatt skikkelig godt av en lang gåtur alene i fred og ro, for her inne ser jeg jo bare alt jeg burde ha gjort Omega skal bli, hva er lysterapi?? Takk for gode råd. HI (jeg aner ikke helt hvordan jeg får svart på svarene deres, uten at alt blir med så beklager rotetet svar) Anonym poster: 5d026293d9e484ecad9ccca39f3f40ec
Anonym bruker Skrevet 22. april 2013 #6 Skrevet 22. april 2013 Du har en kjempetøff periode nå og ikke rart du da er sliten. Jeg ville tatt kontakt med fastlegen min og tatt det derfra. Tur i skogen hørtes veldig lurt ut. Det hjelper utrolig på psyken og er stressdempende. Det som er viktig nå er at du ikke går på en enda større smell ved å presse deg for mye. Sender deg en stor klem Anonym poster: 2b2e343483a798eb92b250233a21ca64
Anonym bruker Skrevet 22. april 2013 #7 Skrevet 22. april 2013 Til nr 6 Takk for god klem. Trengte det nå. Gråter jo nesten igjen bare av å lese svarene og få litt forståelse. Er redd jeg skal ødelegge det gode forholdet jeg har til legen om jeg tar opp dette. Synes det er utrolig flaut. (vil ikke at han skal vite om det) HI Anonym poster: 5d026293d9e484ecad9ccca39f3f40ec
Anonym bruker Skrevet 22. april 2013 #8 Skrevet 22. april 2013 Jeg gikk på en kjempe smell rett før jul. Traff veggen med et smell. Eneste som hjalp for min del var sykemelding en periode. Men jeg fikk ikke lov å bare ligge hjemme. Hver dag måtte jeg ut på tur. Jeg gikk mye i skogen å i fjæra. Veldig god terapi. På disse turene fikk jeg sortert litt tanker, hva som gir og hva som tar energi i livet mitt og ikke minst hva jeg selv kan gjøre med det. Jeg var helt åpen med familie om dette, slik at alle skjønte at jeg ikke var med i alle familiesrlskap osv. Mannen var flink å ta ungene i den perioden, men jeg bidro med det jeg kunne. Sist, men ikke minst så var jeg helt klar på ovenfor meg selv at dette er en periode og at med tiden ordner det seg. Og det ordnet seg:) Det gjør det for deg også Anonym poster: 41d9b7032180b32dfa2aa99ce5114886
Anonym bruker Skrevet 22. april 2013 #9 Skrevet 22. april 2013 Jeg gikk på en kjempe smell rett før jul. Traff veggen med et smell. Eneste som hjalp for min del var sykemelding en periode. Men jeg fikk ikke lov å bare ligge hjemme. Hver dag måtte jeg ut på tur. Jeg gikk mye i skogen å i fjæra. Veldig god terapi. På disse turene fikk jeg sortert litt tanker, hva som gir og hva som tar energi i livet mitt og ikke minst hva jeg selv kan gjøre med det. Jeg var helt åpen med familie om dette, slik at alle skjønte at jeg ikke var med i alle familiesrlskap osv. Mannen var flink å ta ungene i den perioden, men jeg bidro med det jeg kunne. Sist, men ikke minst så var jeg helt klar på ovenfor meg selv at dette er en periode og at med tiden ordner det seg. Og det ordnet seg:) Det gjør det for deg også Anonym poster: 41d9b7032180b32dfa2aa99ce5114886
Anonym bruker Skrevet 22. april 2013 #10 Skrevet 22. april 2013 Hei, Jeg har diagnosen utbrent og det tar mer enn en gåtur å komme seg på topp igjen, men det er begynnelse. Gå til legen din å forklar hva som skjer, ta noen blodprøver for å se om alt er ok og be om å bli henvist til psykolog. Som du sier så har det skjedd så mye at du kanskje ikke har fått tid til å bearbeide alt. Bli flinkere til å spørre om hjelp og til å sette grenser for deg selv. God bedring. Anonym poster: 905f8743100cb6c21288a8138f6ee5d4
Anonym bruker Skrevet 22. april 2013 #11 Skrevet 22. april 2013 Jeg har tilbrakt noen timer i fosterstilling på sofaen selv, sliten og med smerter, og forstår deg veldig godt... Det er helt forferdelig å ha det slik. Det hjalp noe med trening og ekstra mye søvn flere perioder om dagen for min del. Er ikke helt bra og det går litt i perioder enda, men er på vei. Orker ikke belaste venner for mye med det, men ser at jeg burde ha ordnet meg en nøytral å snakke med. Kanskje det kan være noe du selv kan ha nytte av? Anonym poster: 5c24601e29d4a4a14e248063cac48ad1
kjersti83 Skrevet 22. april 2013 #12 Skrevet 22. april 2013 Lysterapi er lamper du kan låne (tror jeg) på legekontor eller helsestasjon. Bruker dem ca 20 min hver dag. Anbefaler deg å høre m fastlege. Det et ikke flaut å h*n tenker ikke noe dårlig om deg:) må ikke føle at du "ødelegger" forholdet. Alle mennesker går på en smell i løpe av livet. Dette vet leger:) Ang å gå tur når du er syk. Er mange hver dag som er hjemme eller syke uten det "vises". Ikke bry deg om hva andre tenker:) garantert noen naboer eller deres omgangskrets som har plages med det samme. Blir bare ikke pratet om. Mange som sier at d f.eks plages med ryggen men som plages psykisk/ er utbrent. Mange klemmer til deg:)
Anonym bruker Skrevet 22. april 2013 #13 Skrevet 22. april 2013 Kan ikke få sagt hvor mye svarene deres har hjulpet meg her i dag. Føler meg faktisk litt bedre allerede. Planen nå er å høre på litt "feel"- good musikk, og så ut å gå en tur i den fine været. Solen skinner fra en blå himmel. Så får jeg vell bare skite i hva folk tror. Det hjelper nok iallefall ikke på situasjonen å sitte inn å grine med gardinene trukket for hele dagen. Har også fått oppmuntrende meldinger fra mannen om at han skal komme mer på banen. men jeg tror det kan ta lang tid. men får ta 1 dag i gangen, og husarbeid får vente.... Stor klem fra HI Anonym poster: 5d026293d9e484ecad9ccca39f3f40ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå