Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 22. april 2013 #1 Skrevet 22. april 2013 Helt siden fødselen har mini vært eksemplarist mtp soving. Ammes forholdsvis ofte, men har alltid sovet godt mellom måltidene. Nå er han blitt 6 mnd og vil ikke legge seg om kvelden. Før sang vi, kos og så natta. Nå må vi synge, bysse, kose - og bruker lett en time på å få han til å sove, og til tross for at vi aldri går fra han før han har roet seg, blir det mye gråt. Syns det er så trist at dagen blir avsluttet med gråt Han får melk 1-2 ganger pr natt, likevel er det morgen kl 6 mot kl 7-8 før. Er det vanlig å skifte sovemønster ved denne alderen? Nå har han vært våken i litt over en time og er egentlig trøtt og klar for senga. Noen tips fra erfarne mammaer mtp både innsovning uten gråt om kvelden og strekke det litt om morgenen?
☆☆☆ Skrevet 22. april 2013 #2 Skrevet 22. april 2013 Sikkert same plass som vår. Frå å våkne ca 9 har ho bestemt seg for at 6.30-7 er ei ok tid å stå opp
Anonym bruker Skrevet 22. april 2013 #3 Skrevet 22. april 2013 Min begynte da han var ca seks månder og er syv månder nå. Herligheten fortsetter Anonym poster: b1850688862a838ef8c61b23a07174cf
Ikkesåallerværst Skrevet 22. april 2013 #4 Skrevet 22. april 2013 Babyen er ikke byttet med min i alle fall Jeg tror de fleste får sånne urolige perioder. Det kan jo være separasjonsangst, tenner, utviklingssprang... Osv.. Prøv å ikke tenk at det er trist at dagen slutter med gråt. Du er jo der! Kanskje er det alle dagens inntrykk og strev som må ut i form av gråt (sånn prøver jeg å tenke...). Kanskje må dagluren avsluttes tidligere? Kanskje er babyen mere sulten eller tørst? For lyst på soverommet? Når det gjelder morgenen så er overvekten av barna i min omgangskrets våkne mellom 5-6 fra ca fire måneder frem til de er rundt to, så her tror jeg du bare har vært veldig heldig inntil nå... Har ingen råd der. Noen mener det hjelper å ikke ta de opp før du bestemmer at det er morgen, men har du en som hyler, så er det ikke noe særlig (syns jeg).
min<3 Skrevet 22. april 2013 #5 Skrevet 22. april 2013 Nå kan jeg ikke skryte på meg å være så veldig erfaren siden jeg bare har 1 barn, men han er 2 år, så jeg har i hvertfall hvert igjennom flere soveperioder syntes sovemønsteret til min forandret seg hele tiden jeg. Fra å være sovebaby delux de første mnd, til å bar e sove 30 min dupper da han var 3 mnd.Men jeg husker at da han var mellom 6-9mnd våknet han kjempetidlig (rundt kl 5) og måtte legges bare en time etterpå igjen og sov da i en time før han stod opp igjen. I den perioden startet jeg med den metoden som alltid har fått han til å sove (halleluha ). Jeg la han oppå dyna si, rullet den rundt han og vugget han. Noen ganger i kombinasjon med melk, noen ganger måtte jeg også ligge ved siden av han.Men det gikk alikevel det mye fortere. Han følte seg tydeligvis veldig trygg og god inni der. Det har ført til at han nå har et veldig godt forhold til dyna si, han henter den selv nå han er trøtt og ligger fortsattoppå den. Ellers så syntes jeg at så fort han hadde lært seg å sove hele natta så skjedde det noe nytt. Så selv om han er nå er 2 år så er ikke ting helt perfekt når det gjelder søvn, mendet går seg til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå