IceNose Skrevet 22. april 2013 #1 Skrevet 22. april 2013 Baby er en gulpegutt!Jeg trenger litt tips og råd. De siste tre dagene så har spruten omtrent stått av han.Det ble mye mer gulping og i mengder etter økedøgn natt til fredag(han holdt det gående i tolv timer hvor ingenting var bra nok..) Jeg har tatt han opp for å tape/gulpe men da kommer gjerne spruten før jeg får han opp..Spiser han for myr?Så han ikke klarer svelge alt unna?Merker han ikke at han er mett?Jeg har siden i går prøvd å ta ham sakte opp mot brystet og lent meg bakover for å få spiserøret skrått ift at han skal fordøye bedre.Han gulper litt mindre av dette.Men allikevel kan det komme en del gulp.Jeg har MYE melk.Kan det være at han overspiser seg?Hvordan vet jeg det evt?Hvordan vet jeg at han før nok mat??Jeg er livredd for at han vil sette gulp i halsen og bli kvalt Det kommer så mye noen ganger at jeg ikke tør gå fra han.Lan han bli kvalt?Det er vel ikke bra å la han ligge i sideleie heller?
snøsnø Skrevet 22. april 2013 #2 Skrevet 22. april 2013 Kjenner noen som har hatt problemet. Rådet da var å ta pauser i spisingen fordi barnet spiste for fort. Du vil aldri kunne vite om barnet har fått nok mat uten å veie. Det kan du gjøre f.eks. 1 gang i uken på helsestasjonen en periode slik at du får roen på det. Det ser værre ut enn det er når de gulper. Gulpet har blandet seg med spytt osv og virker dermed som om det er veldig mye. DU kan jo også tenke deg at hvis du sprutsøler 1 dl melk - hvordan det ser ut - det ser ut som om det er minst en halvliter!. Lykke til!
IceNose Skrevet 22. april 2013 Forfatter #3 Skrevet 22. april 2013 Ta pauser,altså avbryte litt etterhvert? Okei.Helsesøster sa 150-200g i uka.Vi skal dit idag og var og veide han forrige onsdag,så det blir i allefall nesten ei uke Ja det er jo sant!Godt eksempel!Takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå