Gå til innhold

jeg har ikke sagt dette...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han der samboeren min. han som jeg har hatt et hælvette med siden i høst.. han er villig til terapi, han er vil jobbe med seg selv og alt sammen. men nå har jeg sagt det så mye. att det er over at han er knust selv nå. han vil ikke gi opp. han vil ikke. jeg vil ikke jeg heller men jeg må for ungen min si del. huff. han hadde sitert meg hos bestemor med korrekte ord. du kommer aldri inn her igjen din jævel. hadde jeg sagt en kveld når sambo klikket. jeg tør ikke ha sambo i hus mer.. men.. jeg vet også at jeg ikke støtter han nå. han trenger jo hjelp å har ikke så gode venner rundt seg. jeg føler meg så... huff.. Det... åååhh.. Nå som jeg har fått tilbake energi. angrer jeg på at forholdet er helt over og skulle ønske jeg ga han tid.. men nå er han fri for alle å jeg er den eneste som har fått han til å innse sine feil og han vil flytte fjell å jeg blir så forvirret. for jeg får så indre ro npr jeg ser for meg et liv uten gan. men tenker og. hvorfor tør jeg ikke gi han mere tid. jeg flykter. jeg holder på å låse meg inne. jeg er så såret. jeg.. jeg... jeg har ikke lyst til å godta det som har skjedd i det siste. men det er jo uakseptabelt siden jeg er mamma. men hadde jeg vert alene.. neinei.. jeg vet jeg er susete nå. lange ufirståelige setninger å alt med seg. har ikke noe fornuftig å komme med i kveld. jeg bare sliter med å akseptere mitt valg..

Anonym poster: dfbf18ac5ab1aabeca7675b05d0b82e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå må du slutte å mase om den drittgubben!

Han er ikke god for deg og om du fortsetter å ha kontakt med han kommer noen helt sikkert til å sende bekymringsmelding til barnevernet for han er jo skadelig for barnet ditt!

Anonym poster: 498c5285c9ee580e7291de471a26070c

Skrevet

Ruser du deg?

Anonym poster: 498c5285c9ee580e7291de471a26070c

Skrevet

Mannen må ordne opp i sitt eget liv. Han må selv skaffe seg hjelp, han må selv gå i terapi og han må selv innse hva han gjør feil og gjøre noe med det.

DU må leve ditt eget liv og ta ansvar for deg selv og barnet ditt. DU har ikke noe ansvar for den mannen.

Du sier du føler deg fri når du tenker på et liv uten mannen - det sier det meste! Den mannen er bare skadelig for deg selv.

Ha nok respekt for deg selv og barnet ditt at du nå kutter all kontakt.

Om mannen nå vil gå i terapi så er det supert for ham, men han må gjøre det kun for sin egen del - ikke for å få tilbake deg, eller fordi du vil at han skal gjøre det.

Han må fikse livet og psyken sin selv.

Du skylder barnet ditt å være sterk og holde deg unna denne mannen og bygge et trygt liv for deg og barnet ditt.

Vær sterk og gjør det rette!

Anonym poster: 76549ce486909f8b992bccf87b5bbe69

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet (endret)

Veldig mange som har levd med misbrukere eller voldelige menn, innserr alt for seint at de ikke hjelper dem ved å fortsette å bo sammen med dem. Det er først når disse mennene innser hvor alene de er i verden at de finner vilje og styrke til å endre på seg. Hvorfor skulle de gidde å gjøre det før, de har jo ikke tapt noe på oppførselen sin, dama er der jo fremdeles, og livet går sin vante gang.

Men du?

Nå synes jeg det er på tide at du setter det uskyldige barnet ditt og din kjærlighet til barnet høyere enn denne mannen som bare sårer, manipulerer og ødelegger dere. Det må du da snart forstå selv?

Endret av UndrendeUllteppe
Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Jeg gir opp.............

Skrevet

han er faktisk ute av, hus, jeg har INGEN kontakt, jeg er bare oppe sent, og åååå... bringer frem tidligere tanker, beklager det... godt egentlig, for dette er en siste utblåsing fra meg selv. liksom... ikke missforstå, beklager det, men han er ikke tilbake... jeg som ikke legger ned tankene mine... men, nå... skal de bort. i morgen er en ny dag... jeg gir ikke opp selv om jeg noen ganger vil... men hysj, tenker jeg legger meg litt lavt en stund. :) så ikk jeg selv blir gal av å vere forvirret av og til.. :/

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Ingenting i veien for å lufte tanker, så lenge det hjelper deg til å stenge ham mer ute og ikke motsatt. Vær glad du kom deg unna i tide, kabske har han ikke påført barnet ditt varige men enda. Man kan jo alltid håpe. Det.eneste sikre er at han ville ha (i «samarbeid» med deg) ødelagt fryktelig mye av barndommen og kanskje gitt barnet ditt et veldig dårlig liv hadde du ikke tatt ansvar som mor og kommet deg unna.

Skrevet

Ingenting i veien for å lufte tanker, så lenge det hjelper deg til å stenge ham mer ute og ikke motsatt. Vær glad du kom deg unna i tide, kabske har han ikke påført barnet ditt varige men enda. Man kan jo alltid håpe. Det.eneste sikre er at han ville ha (i «samarbeid» med deg) ødelagt fryktelig mye av barndommen og kanskje gitt barnet ditt et veldig dårlig liv hadde du ikke tatt ansvar som mor og kommet deg unna.

jeg innser det. jeg er glad jeg ikke er så blind mer. jeg er gla jeg fått lagt meg en god plan for meg og min sønn, den vil gi oss ro og fred i livet, den hverdagen vi er på vei mot, vil oss trygghet og en form av kjærlighet blandt venner og familie, tenk, jeg har ikke hatt det rundt meg siden jeg var femten år.

ja det hjelper faktisk endel å få litt utlp på tanker, for, når han står der ute, og om jeg påner en liten dørgløyp, så vet jeg han lett il snakke meg til "han sin fornuft". dette må jeg unngå og har nå holdt døren stengt. det er for meg, et mirakle at jeg har klart dette. (i det heletatt).

gutten er skadet, han gråt i går, og har fått mange personer i sitt liv, revet ut igjen like fort de kom inn.. men nå-- blir det ikke slik mer, jeg vil bosette meg der jeg har venner og bekjente, vamilie og ellers enklere tilrettelagt i hverdagen til og vere alenemor. :) vi vil finne ro og fred, jeg har ALDRI opplevd ro og fred i mitt hele liv... virkelig. så.. jeg gledder meg. :D

det funker egentlig mye bedre og lufte meg på denne måten etter en slik nedtur tanlegang som ista, for da ser jeg. at endelig. er mitt valg riktig. for min sønn. og så er det derfor det for meg og <3 å jeg skal kunne leve med det, at nå har mer enn dobbelt så mye mer å gi min sønn. takk til dere alle, nå igjen :)

kanskje, når stresset rundt meg også er borte, da vil jeg kanskje ikke ha så mange frustrerende utbrudd.. på en måte. slik som i dag. jeg merker jeg roer meg mer og mer mog mer for hver eneste dag jeg kommer mer og mer bort fra eksen :)

Skrevet

forresten, gutten roet seg etter ti femten minutter, han følte seg ikke trygg, her og jeg ser jeg må støtte han hver dag for og gi han tryggheten tilbake og at han kan føle seg sikker på sin hverdag uten avisende (exn min) og sinna mamma sin. jeg vet jeg vil klare og støtte guttungen i dette. og vet det aldri skal falle en dråpe mer på han. han har opplevd sitt siste i livet der jeg er ansvarlig. ååå jeg er utrolig lei meg.. for dette.. virkelig, og det var jo det som knekte meg da jeg ikke ver sterk nokk til og få dette ut av livene våre... jeg... håper... for enehver pris, skal jeg vere sterk for min sønn... å jeg beklager stort ovenfor han også..

Skrevet

han er egentlig den eneste deg har virkelig grunn til og beklage meg for...

Skrevet

jeg*

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg synes du skal spare adressen til denne tråden, slik at du kan ta den fram igjen når du føler viljen blir svakere, eller du tviler på din avgjørelse. For da kan det være greit å lese det du skriver selv her. Håper dere får det bra nå! :-)

Skrevet

I helsikken, forsto dere virkelig dette? Jeg skjønte nada. Er HI full eller ruset?

Regner med dette er en fortsettelse på en "kjent" tråd siden noen svarer som om de vet hva det går ut på?

Anonym poster: 6e75150424b3499389e0250d38dbaa1e

Skrevet

Jeg datt av i første setning. Tydeligvis gått glipp av noe.

Skrevet

Jeg tror du må søke hjelp, fagfolk som kan hjelpe deg. For å være helt ærlig tror jeg at hvis du ikke gjør det, så kommer du å ta han inn i varmen igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...