Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi må nok ha prøverør for å kunne få ett barn, men hvordan sette seg på ventelisten til det? Må vi vente til sædprøve nr to er levert inn, eller hvem må vi gå til for å få fortgang til å komme på ventelisten?

Anonym poster: 417c0bce6018411773e9167c50d73c93

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gynekologen søker for dykk så snart alle nødvendige prøver er tatt, og så får de brev om korvidt det er innvilga, forventa ventetid osv.

Venting er frustrerande, men slik er det. Fortsett prøvinga i mellomtida og ikkje set livet på vent..

Skrevet

Gynekologen søker for dykk så snart alle nødvendige prøver er tatt, og så får de brev om korvidt det er innvilga, forventa ventetid osv.

Venting er frustrerande, men slik er det. Fortsett prøvinga i mellomtida og ikkje set livet på vent..

problemet er at jeg er lei av å vente, og samboer har reisejobb, så han blir nå vekke i 6 uker, og ny prøve skulle vært tatt om 2 uker. Så derfor vil jeg søke med en gang. Og vi har prøvd i litt over 4 år nå. Jeg får ringe til gyn i løpet av uken og høre hva hun sier. Vi har valgt å ta utredningen privat . Pga ventetider.

Hi

Skrevet

Eller privat.

koster, men går fortere.

Lykke til.

Anonym poster: 7f9d2b6c752b8a20d838b18b32ba3ac9

Skrevet

vi leverte første sædprøve, så fikk jeg time til gyn. det var hun som sendte oss vider (tromsø siden det er nærmest)

Dette var i september, fikk time i tromsø marsåret etter:) Da var Bmien min for høy. vi fikk ny time etter 6 mnd.

Skrevet

Annbefaler deg å gå på undertråden "assistert befruktning" i stede for anonymforum. Der vil du få mye bedre svar av mange damer i samme situasjon:)

Skrevet

problemet er at jeg er lei av å vente, og samboer har reisejobb, så han blir nå vekke i 6 uker, og ny prøve skulle vært tatt om 2 uker. Så derfor vil jeg søke med en gang. Og vi har prøvd i litt over 4 år nå. Jeg får ringe til gyn i løpet av uken og høre hva hun sier. Vi har valgt å ta utredningen privat . Pga ventetider.

Hi

Det treng ikkje gå så lang tid, søknaden vår vart sendt i desember, fekk svar i januar. Vart forsinka ein del fordi vi måtte ta kromosomprøver som tek minimum 4 veker å få svar på. I mars fekk vi innkalling med beskjed om å ringe når mensen kom, det skjedde ca rundt påsketider. Syklusen etter begynte eg behandling og i juni vart det prøverør. Eg var gravid 6 mnd etter søknaden var sendt, og berekna ventetid var ca 6 mnd..
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen ! Setter pris på det. Jeg tar kontakt med gyn nå i løpet av uken, så får jeg snakket med hun og unnagjort alle prøver av meg når han er på jobb, så tar jeg det derfra. Har fått svar på første prøve at det er litt lite volum og 50% av de svømmer dårlig .

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...