Anonym bruker Skrevet 21. april 2013 #1 Skrevet 21. april 2013 Meld, meld, meld! Er jo mantraet her inne, og andre steder, også på jobben. Vel vi får jo tilbakemeldinger, barnevernet henlegger sakene, ikke har de ressurser og ikke ar de så mange alternativer å bidra med. Det er jo en belastning på en alerede presset tjeneste om man melder i tide og utide. Anonym poster: cfef118155eb3e55f2a37b31509c3f76
Anonym bruker Skrevet 21. april 2013 #2 Skrevet 21. april 2013 Det er ingen belastning. Det er ønskelig med gjentatte bekymringsmeldinger i tilfeller hvor man fremdeles er bekymret selv om barnevernet er eller har vært i kontakt med familien. Dette fordi det i de alvorligste sakene, hvor samarbeid med familien gjerne ikke fremstår som en tilstrekkelig løsning, er helt nødvendig med mye dokumentasjon på bekymring over tid for å få foretatt seg noe. Statistikken sier vel også at noe rundt halvparten av sakene som undersøkes _ikke_ henlegges, så det er jo ikke helt riktig det man kanskje får inntrykk av her inne. Det er ikke min opplevelse at barneverntjenesten ikke har en hel del alternativer å bidra med. Å finne egnede tiltak er virkelig det minste problemet. Anonym poster: b1086d5e405ff4c6218b5e9022ce92c3
Anonym bruker Skrevet 21. april 2013 #3 Skrevet 21. april 2013 Jeg visste ikke at de utrettet noe i det hele tatt, jeg. Anonym poster: 52afd848290494a08e6000febe3c4655
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 21. april 2013 #4 Skrevet 21. april 2013 Sant nok. I mange tilfeller er skolene mer tjent med å ikke melde, fordi den meldinga ødelegger forholdet hjem/skole, uten at barnevernet gjør noe med saken, for det har de ikke ressurser til.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2013 #5 Skrevet 21. april 2013 Jeg syns det er en uting at folk melder andre i hytt og pine, etter mitt inntrykk her innenifra så virker det som folk melder andre pga at de ikke har samme regler, verdisyn, at barna ikke er slik de ønsker eller at de ønsker å gjøre andre vondt. Det jeg synes er veldig synd, er at mange ikke tørr å melde ifra til bv når det er ting de burde ha meld ifra om. At de er redd for hvordan foreldrene tar dette, at de er redde for å ødlegge familier osv. Jeg synes veldig synd på disse barna dette gjelder, at det kanskje er noen som ser de har det vondt men lukker øyne og ser en annen vei. Jeg skulle også håpe at foreldre ikek ser på bv som pest og kolera, men noen som kan hjelpe de iforhold til barna om det er vanskelig. Det er nok ikke lett når en ser eller merker at en ikke er til det beste for barna sine, men har en ett ønske om å bli det tror jeg de fleste får det til men for å bli det må en ha hjelp. Så det å innse det og søke hjelpen før det går for langt skulle jeg håpe flere gjorde. Jeg tror ikke noen i bv ønsker at noen foreldre skal bli fratatt barna sine, men de må tenke på hva som er til det beste for barna. Når ting har gått for langt og det er eneste mulighet for at barna skal få det bra på sikt, er det noe som må gjøres. Men igjen hadde foreldre tort å ta kontakt med bv eller andre instanser selv og tidlig hadde mange barn og foreldre fått det mye bedre. Bv kan ikke utrette miraklere desverre. Anonym poster: 4e8e905ae2d0c7e8b07a9a0acc94f5ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå