Gå til innhold

Hva tenker dere om barn som ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

får delta i barnebursdager pga foreldrene er Jehovas Vitner?

De ser på feiringer som hedensk og Gufs-fiendtlig.

Tenker i forhold til hva det gjør med barnet. Er det egoistisk fra foreldrenes side, eller er det bare veldig "bibeltro":

De drikker jo øl og koser seg. Vet om flere.

Anonym poster: 2db1557e125f3c729b6cb94bfa323315

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner jo hvorfor de gjør det, men syns det blir feil.. Ungeen går jo glipp av mye gøy og sosialt.

Anonym poster: f68b73f923d615f93c42d9c99e4d7192

Skrevet

Vet iallefall at de som vokser opp slik "tar helt av" når de blir 18... Dop, sex og alt mulig

Anonym poster: a188852c25e82565be22485732b72816

Skrevet

Utifra foreldrenes ståsted, er det ikke egopistisk. De gjør jo det de tenker er best for deres barn, de velger ikke å holde dem utenfor pga sine egne behov. Om jeg tenker at det er bra for barnet er en helt annen ting....

Gjest Julia1984
Skrevet

Synes det er fryktelig trist, urettferdig mot barnet!

Min venninne har oppvokst i en slik familie, det er utrolig trist å høre hennes skildringer fra oppveksten!!

Skrevet

Min venninne har oppvokst i en slik familie, det er utrolig trist å høre hennes skildringer fra oppveksten!!

Er det mye kustus og autoritær barneoppdragelse, og barnet sitter ofte med en følelse av at de blir krenket/må underkaste seg?

Hvis det er sånn, skjønner jeg jo at det kan føre til vansker senere i livet.

De fleste har jo hørt mye rart om Jehovas vitner.

Skrevet

Jeg skjønner hvorfor de gjør det, og at religionen er viktig for dem. Men det er jo ikke det grann bedre enn de som tvinger småjenter til å gå med hijab, eller nekter ungene å gå uten strømpebukse mens andre unger i bhg plasker i bassenget..

Anonym poster: 912657a2281c3c5b09729153f424636d

Skrevet

Er det mye kustus og autoritær barneoppdragelse, og barnet sitter ofte med en følelse av at de blir krenket/må underkaste seg?

Har selv vokst opp i jv, og sånn var det for oss. Men jv er forskjellige, noen er litt "rundere i kantene"

Anonym poster: b65835ee8711f0002fa76ff7e3519a74

Skrevet

Tror jeg fikk svar på det jeg lurte på..

http://www.hjelpekilden.no/fakta-om-utstoslashtelse-hos-jehovas-vitner.html

Skrevet

Jeg synes skikkelig synd på dem.

Barnebursdager er utrolig viktig for barn. Å bli holdt utenfor dette er veldig vondt for den det gjelder enten det er av den ene eller den andre grunnen.

Akkurat som at utenlandske barn bør integreres i den norske kulturen, burde barn av Jehovas vitne få delta på bursdager og andre feiringer så lenge de selv ønsker.

Anonym poster: 5aba14f039ad18d1b34a4b5815d2f03e

Skrevet

Her kommer en Jehovas vitne i bursdag, men da kaller vi det bare sammekomst for klassen.

Anonym poster: 35b7379dbe19191e42995ea3f8bb9e50

Skrevet

Jeg syns generelt det er en stor uting å la voksnes religiøse valg påvirke barnas muligheter sosialt, medisinsk og kulturelt. Jehovas er i så måte blandt verstingene!

La barna være frie individer, så kan de velge sine religiøse begrensninger når de blir store nok til det.

Anonym poster: 5d68fcd802a4056e0213c69bacc1feac

Skrevet

Jeg syns kanskje akkurat det med bursdager er peanuts i forhold til mye annet religiøse foreldre frarøver og utsetter barna sine for. Jehovas Vitner inkludert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...