Anonym bruker Skrevet 21. april 2013 #1 Skrevet 21. april 2013 Har pådratt meg brystbetennelse med tilhørende sopp og så videre sånn at jeg mister melka nå, jentungen er blitt tynnere i løpet av helga og jeg er redd for helsa hennes, så jeg velger å gå over på flaskemating siden puppene er nesten tomme. Hvor mye i ml skal ungen på 2 uker ha i løpet av et døgn? Har to barn fra før, men er fullstendig flaskeanalfabet... Skal på helsestasjon imorgen, men må gi flaske ikveld slik at hun ikke går enda mer ned i vekt Anonym poster: 5410dc6e9b0c4898e41ccec1d2e8d3b1
Ikkesåallerværst Skrevet 21. april 2013 #2 Skrevet 21. april 2013 Ring barselavdelingen og hør. Det står jo på pakken, men det er noe ifht vekten som de regner på på barsel i alle fall. Ellers kan du jo blande en flaske etter pakken og se hva hun drikker. Det er jo forskjellig fra unge til unge.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 21. april 2013 #3 Skrevet 21. april 2013 Det står på pakken med mme?
Anonym bruker Skrevet 21. april 2013 #4 Skrevet 21. april 2013 Det varierer veldig, men babyen slutter å drikke når den er mett Lag en flaske med f.eks 100 ml så ser du raskt hvor mye babyen din drikker per måltid! Noen spiser annenhver time på dagen, mens andre igjen hver 3-4 time. Lykke til så mye!! Anonym poster: f45904f7d9412a4a9eed47ed6d13cd55
Anonym bruker Skrevet 21. april 2013 #5 Skrevet 21. april 2013 Bland på 80-100 ml, så ser du hvor mye hun drikker av det Kanskje drikker hun mer også, men da blander du på mer etterpå. Anonym poster: f0cbdb2397c03c071ff42fff66b117b6
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 21. april 2013 #6 Skrevet 21. april 2013 Du kan helt sikkert koke opp 100ml. Barn på 2 uker drikker omlag 80ml., men du kan godt koke opp 100ml. så vet du at du har nok og så ser du hvor mye hun spiser og tilpasser etter det neste gang
Anonym bruker Skrevet 21. april 2013 #7 Skrevet 21. april 2013 Hun brekker seg også av flaska, uansett om det er mm eller mme på den, og vil helst ha bare pupp... håper det går seg til før det går så langt at hun må på sykehuset og få intravenøst HI Anonym poster: 5410dc6e9b0c4898e41ccec1d2e8d3b1
Anonym bruker Skrevet 21. april 2013 #8 Skrevet 21. april 2013 Om hun brekker seg av flasken, kan du prøve å koppemate hun om du har et shotteglass eller et medsinbeger. Eller bruk en mindre størresle på smokken om det er ikke er 0 eller 1 du har. Tommelfingeregelen er vel at de skal ha 10% av kroppsvekten sin i døgnet, fordelt på så å så mane måltider. Men se på pakken, og bland 90 eller 120ml, og se hvor mye hun drikker, så regulerer du det etter hvert. Anonym poster: 51687f904f31344758a4206055f85315
Anonym bruker Skrevet 21. april 2013 #9 Skrevet 21. april 2013 Om hun brekker seg av flasken, kan du prøve å koppemate hun om du har et shotteglass eller et medsinbeger. Eller bruk en mindre størresle på smokken om det er ikke er 0 eller 1 du har. Tommelfingeregelen er vel at de skal ha 10% av kroppsvekten sin i døgnet, fordelt på så å så mane måltider. Men se på pakken, og bland 90 eller 120ml, og se hvor mye hun drikker, så regulerer du det etter hvert. Anonym poster: 51687f904f31344758a4206055f85315 Har ikke noe sånt som du skriver,og ja, det e minste str på smokken på flaska... Anonym poster: 5410dc6e9b0c4898e41ccec1d2e8d3b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå