Gå til innhold

Ettåring som reiser seg i senga under legging

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går ut, han reiser seg, jeg går inn og legger han ned, sier at det er natt. Noen ganger reiser han seg ikke i det hele tatt, andre ganger bruker jeg 45 min (ikke så ofte det, da). Det er jo helt vilkårlig!? Hvorfor kan ikke den pokkers storsjarmøren bare innse at slaget er tapt? Har holdt på i to måneder nå..

Anonym poster: 79d289ebc946f2cb8d94a0a7658077e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor går du inn igjen og legger han da, om du sier natta og forlater han stående blir det vel fort kjedelig for han å stå der så han legger seg ned selv?

Anonym poster: 1c42bd82787d274add828d561d19509e

Skrevet

Lurer på om det er han eller du som er sta her ;) Legger du han før han er trøtt? Kanskje ville det gå lettere hvis du bruker litt merctid på leggungen med synging, stryking på osv...?

Anonym poster: cdc0d2f1f14eb216760625ecc6037eff

Skrevet

Det gjekk gradvis over her, ho hadde ei periode då dette var veldig artig. Vi gjekk ikkje inn og la ho ned att med mindre ho begynte å grine.

Skrevet

He he, vel, staheten har han nok arvet av meg.. Jeg går inn fordi han hyler til han brekker seg, hvis ikke, og det er uaktuelt å la han gråte seg i søvn sånn for å statuere et eksempel.

Vi blar i en bok, leser to nattasanger, også legger jeg han ned og går ut. Tar ca 15 min. Er det lite? Tror han som oftest er trøtt, for han gnir seg i øynene under kveldsstellet. Men kanskje ikke?

Takk for svar!

Hi

Anonym poster: c70a12c38f6a0c0d49afefd589bba02c

Skrevet

Min 1-åring reiser sg opp igjen når jeg går ut, og så legger han seg når han oppdager at jeg ikke kommer inn igjen..

Anonym poster: 64facbb92090eda1d4e9513422e7c777

Skrevet

Når legger du ham? Ser han tv før han legger seg?

Du gjør det helt riktig ellers :) du leser for ham, og statuerer at det er natt. Så går du ut, og inn, og ut og inn, frem til han sovner.

Skrevet

Sånn gjør min også. Og hvis babysafe er sånn sele for å binde dem fast i senga så er det hvertfall uaktuelt for meg! Og siden HI er motstander av gråtekuren (helt enig!) så regner jeg med at det er uaktuelt for henne også.

Jeg gir pupp, synger en sang, gir smokken og bamsen og går ut.

Som regel reiser han seg og kaster alt ut av senga. Begynner han å gråte så går jeg inn. Veldig ofte roer han seg med smokken da, men overraskende ofte er han kjempetørst! Drikker masse og legger seg til å sove. Jeg går kke inn hvis han bare pusler med sitt. Bare hvis han gråter. Sovner han opp ned feil vei så bare snur jeg han etterpå.

Skrevet

Min 1-åring hyler ikke... Jeg er heller ikke for gråtekur. Hilsen #6..

Anonym poster: 64facbb92090eda1d4e9513422e7c777

Skrevet

Takk for svar alle sammen!

Jeg tror seler bare vil få han hysterisk. Jeg har vurdert pose, men ser for meg at han kaster seg rundt og slår hodet i sengegjerdet (dette gjør han nemlig hvis jeg venter litt med å gå inn selv om han gråter).

Han legges 19.00 ca. Ja, barne-tv står jo på til storebror, så han ser jo på i mellom slagene..

Hi

Skrevet

Her var det babysafe som ble redningen, med den festet så han kunne legge seg over på siden men ikke reise seg eller snu helt rundt fikk vi endelig litt ro på natten. Jr likte den godt selv og vi fikk en "ny" unge :)

Skrevet

Jeg går ut, han reiser seg, jeg går inn og legger han ned, sier at det er natt. Noen ganger reiser han seg ikke i det hele tatt, andre ganger bruker jeg 45 min (ikke så ofte det, da). Det er jo helt vilkårlig!? Hvorfor kan ikke den pokkers storsjarmøren bare innse at slaget er tapt? Har holdt på i to måneder nå..

Anonym poster: 79d289ebc946f2cb8d94a0a7658077e6

Hvorfor tar du deg bryet med å legge han ned? Ettåringen min står også og roper litt etter at han er lagt i sengen. Har holder i sprinklene og håper og roper litt. Etter en liten stund sovner han. Da går jeg inn og legger han ned og pakker rundt han dynen. Noen ganger våkner han litt til i det jeg pakker han inn - men da sovner han som regel fort igjen :)

Anonym poster: cfd6d354732721cd6091bf50c09d41aa

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Min har gjort dette siden han begynte reise seg. Holder på slik natten også. Vi kan gjerne hodle på med dette en til to timer om natta, vi. Ingen som gir seg.... Har pose, og sydd hemper i for å se om det ble bedre om vi festet han. Han kunne legge seg til med dem på, men liker å ligge på magen og ble hysterisk ila. Natta så vi droppet det... Og sånn går jo dagene :P

Skrevet

Min har gjort dette siden han begynte reise seg. Holder på slik natten også. Vi kan gjerne hodle på med dette en til to timer om natta, vi. Ingen som gir seg.... Har pose, og sydd hemper i for å se om det ble bedre om vi festet han. Han kunne legge seg til med dem på, men liker å ligge på magen og ble hysterisk ila. Natta så vi droppet det... Og sånn går jo dagene :P

Oj da.. Var jo ikke det svaret jeg ville ha! :P

Skrevet

Sele og gråtekur er håpløst, så jeg er glad du styrer unna det ;)

Begynner dere kveldstellet ca 18.00? Jeg snakket med Karin Naphaug ang tv på kveldstid, og hun sa at barn er mye mer urolig på kveldstid og iløpet av natten hvis de ser tv før de skal sove. Tven overstimulerer hjernen deres.

Du legger ham ihvertfall til riktig tid :) Kanskje han rett og slett trenger litt tid.

Skrevet

Sele og gråtekur er håpløst, så jeg er glad du styrer unna det ;)

Begynner dere kveldstellet ca 18.00? Jeg snakket med Karin Naphaug ang tv på kveldstid, og hun sa at barn er mye mer urolig på kveldstid og iløpet av natten hvis de ser tv før de skal sove. Tven overstimulerer hjernen deres.

Du legger ham ihvertfall til riktig tid :) Kanskje han rett og slett trenger litt tid.

Nei, stellet tar ca 15 min, så det blir ca 30 min før vi legger han i senga. Jeg bader han ikke, fordi han ofte er trøtt og da gråter han bare i karet.. Skal prøve å ta han vekk fra tv'n!

Skrevet

Mi er håplaust å legge kl 19, men nærmare 20 går det som ein draum. I dag la eg ho kl 1930, har ikkje vore inne att ein einaste gong. Men eg har sett på babycam at ho har sprella rundt og prata med bamsen til kl 2015 før ho sovna. Ho er eit b-menneske rett og slett. 13 mnd forresten.

Skrevet

Synes det høres ut som om du gjør alt riktig (etter min bok i hvert fall, hehe). Snuppa her (15mnd) gjorde nøyaktig som din en periode. Vi gjorde som deg - gikk inn og la henne rolig ned, uten å si et ord, og gikk ut igjen. Noen ganger måtte vi være der litt før hun roet seg ned. Vi gikk aldri ut av rommet så lenge hun gråt. Etter en stund (noen mnd) slutter hun å hyle når vi gikk ut, og roet seg selv. Hver kveld vi sjekker henne etter legging ligger hun feil vei i senga, oppå dyna. Så hun reiser seg fortsatt, men siden hun nå ikke lenger gråter så lar vi henne styre på.

Jeg tror sånt kan ha å gjøre med separasjonsangst. Vi tolket det som det, ga henne tryggheten ved at vi var der så lenge hun trengte, og det tror jeg var riktig for henne.

Vi lirket oss lengre og lengre unna og gradvis gikk ut tidligere for hver kveld etter hvert som det ble mulig.

Aner jo ikke om dette er noe for dere eller barnet deres, men da fikk du min erfaring, i hvert fall ;-)

Anonym poster: 91e20fa98157fadaa8c3a0af1e96efc5

Skrevet

He he... her er det også latter, gråt, høye hvin og opp og ned og rulling osv osv... leggingen er irriterende...grrr... (men så er hun så søt at jeg må holde meg for ikke å begynne å le). Det som er ille er at hun holder storebror våken...

For meg så ser det ut som om hodet spinner av alle de nye tingene hun lærer og oppdager og at hun trenger ekstra lang tid på å roe seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...