Gå til innhold

Hvor mange av dere her inne har misforstått dette med

Anbefalte innlegg

Skrevet

Muslimer og deres kvinnesyn? Er dere egentlig klart over hva slags kvinnesyn en muslim har ?

Tror alt for mange her inne forveksler muslim med de som bare gjør handlinger og så sier de er det.

Om jeg hadde banka opp mamman min i kristendommens navn, betyr det at det ER kristendommen og slik kriste skal være ?

Synes dere skal være forsiktige med å spre fordommene og feilinformasjonen deres videre. Dere er jo da med på å øke troen på at det er slik muslimer faktisk er.

Det er stor forskjell på en muslim som følger koranen og en som påstår han gjør det.

Anonym poster: 9a8d963c20f97e2d7e0ba49293254dde

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er stor forskjell på hvordan muslimer tolker koranen, men det er vanskelig å si hvorvidt det er han eller hun eller han der borte som tolker korrekt - om noen av dem.

Men selvfølgelig varierer kvinnesynet muslimer i mellom, akkurat som synes på det meste annet. Det man stort sett garantert kan si de har til felles er troen på at ingen gud finnes utenom Allah, og at Muhammed var hans profet.

Anonym poster: d66e4fbb78c7740fb9a6cd35943f6dd5

Skrevet

Det er stor forskjell på hvordan muslimer tolker koranen, men det er vanskelig å si hvorvidt det er han eller hun eller han der borte som tolker korrekt - om noen av dem.

Men selvfølgelig varierer kvinnesynet muslimer i mellom, akkurat som synes på det meste annet. Det man stort sett garantert kan si de har til felles er troen på at ingen gud finnes utenom Allah, og at Muhammed var hans profet.

Anonym poster: d66e4fbb78c7740fb9a6cd35943f6dd5

Akuratt :-). Jeg bor i et land det 70 % er muslimer, og selvsagt ser jeg de dårlige frøene. Men dette er en harmonisk plass å leve på. Ikke mye kvinnemishandling og undertrykkelse her i alle fall.

Slik jeg opplever det ( har bodd her 5 år nå ) så er dette "ekte " muslimer. De drikker ikke, spiser ikke gris, de ber, de gjennomfører ramadan, tror på Allah og profeten, betaler skatt til de fattige, er hjelpsomme og snille. Og de styrer slettes ikke konene sine.

Anonym poster: 9a8d963c20f97e2d7e0ba49293254dde

Skrevet

Det kan være vanskelig å se hva som er religion og hva som er kultur, men at det er forskjeller på hvordan forskjellige folkeslag ser på ting er det jo ingen tvil om.

Selv har jeg en god venninne som er andre generasjon innvandrer og muslim, hun er gift med en mann som også er muslim og flyttet til Norge som voksen. Dette er veldig integrerte, moderne mennesker og mannen har absolutt ikke noe kvinneundertrykkende syn i det hele tatt, han vasker klær, lager mat, skifter bleier, forlater huset så mor kan ha "syklubb" osv som enhver god etnisk norsk mann også ville gjort. Men det er ikke alle "brødrene" hans som ville gjort det altså....

Anonym poster: 02490f2c2f57ca71791d51b0af62169c

Gjest lykkeliggift
Skrevet

Det kan være vanskelig å se hva som er religion og hva som er kultur, men at det er forskjeller på hvordan forskjellige folkeslag ser på ting er det jo ingen tvil om.

Selv har jeg en god venninne som er andre generasjon innvandrer og muslim, hun er gift med en mann som også er muslim og flyttet til Norge som voksen. Dette er veldig integrerte, moderne mennesker og mannen har absolutt ikke noe kvinneundertrykkende syn i det hele tatt, han vasker klær, lager mat, skifter bleier, forlater huset så mor kan ha "syklubb" osv som enhver god etnisk norsk mann også ville gjort. Men det er ikke alle "brødrene" hans som ville gjort det altså....

Anonym poster: 02490f2c2f57ca71791d51b0af62169c

Slik er det med min mann også. Hans bror ville aldri i verden ha gjort det. Men mannen min er faktisk flinkere i huset enn jeg er :-/.

Hans bror er i mine øyne ikke mye mann eller muslim. Slik som han oppfører seg fortjener han hverken den ene eller andre tittelen.

Skrevet

Selvfølgelig har mange forskjellig syn på kvinner og behandler dem deretter. Det som og er fakta at det muslimske brorskapet de som leder egypt og flere andre muslimske land er imot kvinnerettighetene fn har satt ned. De vil ikke ratifisere dette. Jeg lurer på hvorfor?

Hvorfor er disse mennene redd kvinner med rettigheter som er like med de menn har. Det sier meg at i mange muslimske land så er kvinner mindre verdt enn menn

Anonym poster: a58805641b86b9bc07cbf06f4cb094e6

Gjest Antarctica
Skrevet

I Koranen er også kvinner mindre verd enn menn. Men det betyr ikke at man kan tillegge alle muslimer et konservativt syn. Det fins en masse "kristne" som aldri åpner en Bibel, og tilsvarende en masse muslimer som ikke lar seg styre så hardt av hva det står i Koranen... Jeg kjenner bare de sistnevnte. Så jeg har liksom bare sett muslimer som lever i alminnelig sunne og normale ekteskap og som syns døtrene skal få seg utdannelse og leve selvstendig.

Skrevet

vet ikke om jeg har misforstått det du HI spør om.

grunnen til at jeg ikke liker de som er mørkere enn meg, er fordi de er ekle å se på. spesielt de brune øynene uten liv.

Anonym poster: 760e9a9e30962dd85d6140a536a3863b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...