Anonym bruker Skrevet 21. april 2013 #1 Skrevet 21. april 2013 Det blir også kalt Guds-molekylet. Er visstnok et kraftig psykedelisk stoff som setter en i kontakt med lyset, kroppen og eteren. Jeg perspnlig villle aldri prøvd det. Ikke fordi det er ulovlig, langt derifra, men fordi jeg er reff for hva som ville ventet meg. Jeg syns egentlig det er rart at alkohol er lov, men psykedeliske stoffer som de aller fleste bruker med vett i sine egne hjem (og dermed skader ingen andre), ikke er lov. Staten bestemmer hvilket stoff jeg jeg skal bruke. Jeg vil heller avstå, eller eventuelt ta LSD i små doser framfor å si masse upassende ting, få følsesesmessige utbrudd, spy, for ikke å snakke om fyllesjuke, forgiftning på kroppen (vet ikke hvor mange dødsfall i året som kan knyttes til alkoholbruk/misbruk, men det er MAAAANGE). DMT fins overalt i naturen, inkludert i mange forskjellige pattedyrarter. Jeg syns det er på tide at vi våkner litt. Jeg sier ikke at alle skal leve som hippier, men kanskje flere av oss burde gjort det, og dyrket litt andre verdier? Anonym poster: 664551fd1fec94054b5e93e8e7a8c158
Anonym bruker Skrevet 21. april 2013 #2 Skrevet 21. april 2013 Ingen som syns det er "rart" at et såpass farlig stoff som alkohol erlov, mens andre stoffer er illegale? Anonym poster: 664551fd1fec94054b5e93e8e7a8c158
Anonym bruker Skrevet 21. april 2013 #3 Skrevet 21. april 2013 Ser dere ikke at hasj ikke kan avgiftbelegges slik alkohol og sigaretter kan? Det er en plante man kan dyrke selv og da har ikke staten kontroll. Inntil de kan ta skatt for det vil det ikke bli lovlig. Anonym poster: fdf0747ce6c1235c3a598ea9dc2b7f58
Anonym bruker Skrevet 21. april 2013 #4 Skrevet 21. april 2013 Alkohol hadde ikke vært tillatt om det var et nyutviklet stoff. Det er ganske åpenbart at det er tillatt fordi det har en lang kulturhistorisk tradisjon og fordi det ville være noe i nærheten av politisk selvmord å forby det. Anonym poster: 7e925bc426da4e030ee6de58706048f3
Anonym bruker Skrevet 21. april 2013 #5 Skrevet 21. april 2013 Spørsmålet er også: Vil du at tenåringsjenta di skal rave rundt i grøfta med oppkast over hele seg, og kanskje risikere å bli voldtatt, eller at tenåringssønnen kommer i slåsskamp, greier å skade en annen under blind vold. Dette skjer hver eneste dag i landet! Er det ikke betenkelig at dette er et stoff som Staten tjener penger på? Tenk på alle de familiene som har gått i oppløsning pga alkohol. De kan ikke snakke om å forebygge helse, før vi som samfunn tar debatten om alkohol som et lovlig rusmiddel. Undres på om voldsstatisitikken hadde gått ned? Anonym poster: 664551fd1fec94054b5e93e8e7a8c158
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå