Anonym bruker Skrevet 21. april 2013 #1 Skrevet 21. april 2013 Hvilke alternativer har jeg som fullammer? Vil ha mulighet til å " stoppe på dagen" når vi vil ha nr to. Vil ikke miste mensen eller vente på å kunne starte prøvingen når jeg slutter på prevensjon. Anonym poster: e39989e467b2f3367958f1a0098b90e1
Anonym bruker Skrevet 21. april 2013 #2 Skrevet 21. april 2013 kondom Anonym poster: 32b7e5fe39f18624a7a533b612ba1393
Anonym bruker Skrevet 21. april 2013 #4 Skrevet 21. april 2013 Veit at du kan bruke minipille når du ammer, så det kan jo være et alternativ. :-) Anonym poster: 1aa0f2e67c35778baf42d7ae1beeb126
Anonym bruker Skrevet 21. april 2013 #5 Skrevet 21. april 2013 Er vel hormonspiral, kobberspiral, minipille og kondom da. Kun kondom man kan slutte med på dagen og være klar, med minipille og hormonspiral kan det være igjen hormon i kroppen en stund. Og kobberspiralen må man jo til lege for å ta ut. Ikke så enkelt som å bare slutte. Anonym poster: 7aa743d28a545197436bf652ea10cf84
Anonym bruker Skrevet 21. april 2013 #6 Skrevet 21. april 2013 Altså, man må jo til legen for å ta ut hormonspialen også. Anonym poster: 7aa743d28a545197436bf652ea10cf84
Anonym bruker Skrevet 21. april 2013 #7 Skrevet 21. april 2013 Jeg brukte minipille,men vil ikke anbefale den, da jeg mistet menstruasjonen av den:s Vi gikk over på kondom etterpå,det er vel kanskje det beste å bruke for å slutte på dagen uten å ha hormoner hengende igjen i kroppen;) Anonym poster: df66878af5454a14f3650c291e61f2fb
Anonym bruker Skrevet 21. april 2013 #9 Skrevet 21. april 2013 Kondom er utelukket. Skal sjekke ut resten Anonym poster: e39989e467b2f3367958f1a0098b90e1
Anonym bruker Skrevet 21. april 2013 #10 Skrevet 21. april 2013 Kondom er utelukket. Skal sjekke ut resten Anonym poster: e39989e467b2f3367958f1a0098b90e1 Hvorfor er kondom utelukket? Anonym poster: 2289231019bcf4f71215df2c2ef78205
Anonym bruker Skrevet 21. april 2013 #11 Skrevet 21. april 2013 Jeg brukte minipille,men vil ikke anbefale den, da jeg mistet menstruasjonen av den:s Vi gikk over på kondom etterpå,det er vel kanskje det beste å bruke for å slutte på dagen uten å ha hormoner hengende igjen i kroppen;) Anonym poster: df66878af5454a14f3650c291e61f2fb Og jeg fikke sterkere (mye mer blod og litt mer smerte) menstruasjon. Pluss at jeg stadig vekk var så veldig lei meg. Det er vel bare å prøve å se hvordan din kropp reagerer, så går det an å slutte igjen. Anonym poster: 32c40055a88c7dead6c4286eb52a05c2
Anonym bruker Skrevet 21. april 2013 #12 Skrevet 21. april 2013 Lurer også på hvorfor kondom er utelukket. Vi brukte kondom mellom ungene og så satte jeg inn hormonspiral da vi var ferdige. Anonym poster: 4cb4936d44daa34dea2519f0916a5b2d
Anonym bruker Skrevet 21. april 2013 #13 Skrevet 21. april 2013 Hormonspiral.. Da kan man i prinsippet bli gravid samme døgn man tar den ut.... Anonym poster: d25d7afd5cf7b62be88b0f19c6c95bf6
Anonym bruker Skrevet 21. april 2013 #14 Skrevet 21. april 2013 Jeg hadde hormonspiral mellom mine, mistet mensen og blr gravid med en gang jeg tok den ut. Anonym poster: 9ab6128489d7d94b48455326e4a22464
Anonym bruker Skrevet 21. april 2013 #16 Skrevet 21. april 2013 Nuva-ring Det kan ikke brukes mens man ammer. Anonym poster: 2289231019bcf4f71215df2c2ef78205
♥Nemi♥ Skrevet 21. april 2013 #17 Skrevet 21. april 2013 Det fikk jeg beskjed om fra legen. Og Nuva-ringen var det beste alternativ for meg.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2013 #18 Skrevet 21. april 2013 Cerazette mister man ofte mensen med og samme med hormonspiral. Det kan ta lang tid før hormonene er ute av kroppen og man er ikke klar den dagen man bestemmer seg slik HI ønsker. Kobberspiral er ikke å anbefale for de som ønsker flere barn (det går ofte bra, men slett ikke alltid). Anonym poster: 32b7e5fe39f18624a7a533b612ba1393
♥Nemi♥ Skrevet 21. april 2013 #19 Skrevet 21. april 2013 Det fikk jeg beskjed om fra legen. Og Nuva-ringen var det beste alternativ for meg. Østrogener kan endre sammensetning i og redusere mengden brystmelk og bør derfor ikke brukes under amming. Hilsen farmasøyt Oja, ok. Skulle ønske den reduserte min mengde! ;-) Men legene her har anbefalt videre til andre nybakte mødre også.
♥Nemi♥ Skrevet 21. april 2013 #20 Skrevet 21. april 2013 Er jo rart farmasøytene her ikke gjør det samme som deg:-/ For det er jo en viktig detalj at man ammer.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 21. april 2013 #21 Skrevet 21. april 2013 Elsker Cerazetten min. Litt bløsningsrot i starten, så ingen mens. Og det er så fint at jeg fortsatt bruker dem selv om mannen har sterilisert seg.
♥Nemi♥ Skrevet 21. april 2013 #22 Skrevet 21. april 2013 Er jo rart farmasøytene her ikke gjør det samme som deg:-/ For det er jo en viktig detalj at man ammer. Det er synd. Hvorfor de ikke gjør det hvis du har opplyst at du ammer, vet jeg ikke. Mange tør ikke utfordre leger på faglige avgjørelser. Men forstår jeg det rett da? det farligste som kan skje, er at næringen til baby ikke blir bra?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå