Gå til innhold

Kunne dere blitt sammen med en muslimsk mann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er godt utdannet og har en viktig jobb.Familien han bor her også,altså foreldre og søsken.

Men jeg kjenner jeg er litt usikker på om det er lurt å involvere seg med en muslim..I hans familie er faren overhodet og slike ting.

Anonym poster: bc14b1a30a4936e5c1f8d27b05866044

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det hadde jeg ikke gjort. Sikkert siden min venninne fikk seg en aha opplevelse når hun var sammen med en muslim.

Skrevet

Jeg kunne i hvert fall ha datet en muslimsk mann. Så finner man jo ut før det blir alt for seriøst om man har like verdier ift familie, likestilling osv. Hadde aldri latt meg dominere/underkue av en mann.

Anonym poster: 91bb082276df97c50f8b703cf25dc7c3

Skrevet

Nei, men det har nok mer med legningen min enn religionen hans å gjøre...

Jeg tror generelt jeg ville hatt vanskelig for å ha et forhold til noen som var religiøs, enten vedkommende var kristen, muslim eller noe annet. Hedenskapen er for grunnleggende hos meg. Men en "sekulær muslim" hadde jeg ikke hatt noe større problemer med enn en "sekulær kristen."

Anonym poster: dc004755edd4ad830ae1167b9f726822

Skrevet

Nei. Foreldet kvinnesyn.

Anonym poster: 4de90fde422145c32b7afb55e3edb7c0

Skrevet

Har du spurt han om hva slag syn han har på enkelte ting som barneoppdragelse, kvinnens rolle, osv? Finnes mange muslimer som har likt syn som vestlige og noen har ett helt annerledes syn.

Min far er muslim, men han er akkurat som en vanlig etnisk norsk far. Han stilte like mye opp for oss som min mor, lagde mat, vasket, støvsuget, min mor reiste 1 uke til syden hvert år og det var igjen problem for han å være hjemme med oss barn.

Han sa aldri noe på at jeg hadde kjæreste, fikk barn utenfor ekteskap osv.

Men så har du jo de som mener kvinnen skal gjøre alt husarbeid, den som passer barna, ikke får lov til ditt og datt. Er han sånn hadde jeg holdt meg langt unna.

Skrevet

Nei, aldri i verden!!

Anonym poster: dcb7135f748a94b2ed71a915dfac8ad9

Skrevet

Det kommer faktisk helt an på.

Jeg får helt neller av overreligiøse, det være seg muslim eller kristen. Men om mannen evner å se at hans tro er en privatsak så ja. Da hadde jeg klart å se forbi det religiøse aspektet.

Og så har det litt å si hvilket av de Muslimske landene han kommer fra. Jeg får inntrykk av at Islam praktiseres forskjellig fra land til land.

Skrevet

Jeg kjenner han ikke så godt ennå,men jeg liker han godt :)

Jeg kan godt date og slike ting,men må evt bruke lang tid på å kjent på de forskjellige planene.

Jeg vet jo ikke om dette bare er fremmedfrykt eller hva..

Men samtidig så er han lege og da innbiller jeg meg at han må "tenke" på samme måte som vi gjør :P

Anonym poster: bc14b1a30a4936e5c1f8d27b05866044

Gjest lykkeliggift
Skrevet

Jepp. Jeg er allerede gift med en. MEN du skal være forsiktig alikevel. Ikke alle muslimer er like. Min er som tyrkisk pepper sin far, mens hans bror er av den verste sorten, kontrollerende, aggressiv, ser ned på kona osv osv. De er som natt og dag enda de har vokst opp i samme hjem. Tror du må se an etter en periode med LANG dating før du går til det skrittet å gifte deg med han i alle fall. Mener ikke å skremme deg her, men mange mange mange av de forandrer seg først etter dere et gift.

Men som sagt, jeg er veldig lykkelig med min muslim, Hehe. Han er fantastisk. Han er ikke dominerende eller kontrollerende. ( sjalu ja) men ikke overboard om du skjønner hva jeg mener. Han tar seg av klesvask, middag, hus osv på lik linje med meg. Det samme gleder nok baby når den kommer. :-)

Skrevet

Nei

Har sett for mange blandingspar som går til helvetia.

Skrevet

Tror ikke det, men man skal aldri si aldri... Tror det er lurt av deg å ta opp disse viktige tingene som nevnt tidligere på et tidlig tidspunkt.

Anonym poster: ca8a6d3e468c0ca288db689947876011

Skrevet

Nei, jeg kunne ike vært sammen med en religiøs mann punktum.

Skrevet

Nei, jeg er allerede gift.

Anonym poster: 5199c46ec6a8236dcab2e2d81f0ea169

Skrevet

Nei kunne nok ikke det. Har sett eksempler på at de kan værw fantastisk snille men så plutselig snu på ting.

Har en stesøster som er gift med en muslim og har nå konvertert og går nå i full burka med hijab...hun har døtre og syns synd på de. Da hun møtte han var han ute på nattklubber drakk og alt sånn nå er det ikke noe alkohol i bildet lenger stesøsteren min fyller facebook med allah ditt og datt. Blitt totalt hjernevsket.

Anonym poster: 67b2db9a423367466565bfe498bf0548

Skrevet

Kommer helt ann på manfolket, og det er uansett religion.

Og jeg har "brent" meg på en muslim

Gjest sug lut
Skrevet

Nei

Har sett for mange blandingspar som går til helvetia.

Til Sveits, bare fordi de er "blanding"? ;)
Gjest sug lut
Skrevet

Nei. Men jeg kunne ikke hatt en kristen mann heller.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Nei. Men jeg kunne ikke hatt en kristen mann heller.

Skulle svare det samme. Menn som er opptatt av eller innvolvert i religion har mindre til felles med meg

Skrevet

Nei, jeg kunne ike vært sammen med en religiøs mann punktum.

Signerer denne.

Skrevet

Kanskje, men bare om vi hadde de samme verdiene ellers. Heller en muslimsk mann enn en ateist.

Skrevet

Kommer helt an på. Er han strengt praktiserende muslim? Mener han at kvinner skal ta seg av hjem og menn skal bring home the bacon? Skal eventuelle fremtidige guttebarn omskjæres? Ber han fem ganger om dagen osv? Eller er han muslimsk i den forstand at han bare kommer fra et muslimsk land?

Jeg hadde ikke klart å være sammen med noen som er veldig religiøse. For meg ville det blitt kræsj, for det ville bydd på så mange verdikonflikter at forholdet ikke ville holdt særlig lenge.

Skrevet

Nei jeg kunne det ikke, for stort gap mellom kultur og religion. Om den muslimske mannen Hadde blitt kristen så ja.

Hva hadde skjedd med sønnen eller datteren om de blir homofile? Om jenta blir voldtatt?

Alt for mye forvirring rundt kan og kan ikke spise.

Anonym poster: 3a19bd21a352e3db4205f3c92a4d1687

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...