Gå til innhold

Eggeløsningsmonitor som prevensjon? Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er blitt anbefalt å slutte på hormonpreparater som følge av migrene, og fikk høre at PFC - Pearly er et godt alternativ til prevensjon. Jeg har vært inne på nettsidene deres, og ser at denne koster i overkant av 3000 kr.

Spørmålet mitt er derfor om PFC - Pearly har noen annen funksjon enn vanlige eggeløsningsmonitorer? Eller kan man kjøpe eggeløsningsmonitor og bruke dette som prevensjon med like stor sikkerhet? Finnes det andre steder hvor jeg kan kjøpe PFC - Pearly til en rimeligere penge?

Tusen takk for alle svar!

Anonym poster: 0532b38f1d46257eda0cc26c5b63f2b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eggløsningstester vil ikke gi noen særlig sikkerhet, så det er en dårlig ide. Søk på finn og se om du kan få kjøpt en brukt, bare sørg for å få med bruksanvisning.. du er helt handicappet uten..

Jeg har prøvd ladycomp en periode men syntes det ble fryktelug mye styr + masse røde dager da vi måtte bruke kondom eller stå over... for meg funket det dårlig..

Anonym poster: 077c6f1e2186a23e4bc49e07e9d4e2e1

Skrevet

Clearblue har vel en å.

3000,- er ikke ille, men som engangssum et det mye.

Går jeg på p-ringen så blir det over 1200,- i året.

Skrevet

Måtte slutte på prev forrige måned, og bruker nå clearblue som prev. Hvis det er krise å bli gravid så anbefaler jeg ikke det. Jeg mistenker at jeg er blitt gravid denne måneden, men må vente noen dager med og teste. Heldigvis ikke krise å bli gravid.. :)

Anonym poster: b100b6eebf848f575e41cfc2f057c0ad

Skrevet

Takk for svar så langt! :)

#4 - hva er det du bruker fra Clearblue? Hvordan fungerer det?

Anonym poster: 0532b38f1d46257eda0cc26c5b63f2b5

Skrevet

Jeg bruker ikke, men mener clearblue har en monitor.

Her skal gubben snippes ;)

Skrevet

Jeg bruker clearblue monitor. Den brukes i utgangspunkt for å bli gravid.. Viser når du ikke kan bli gravid, når det er en liten sjanse, og når det er Max mulighet (eggløsning). Så da har vi ikke hatt sex når den har vist liten sjanse og max mulighet.. :)

Anonym poster: b100b6eebf848f575e41cfc2f057c0ad

Skrevet

Om du har helt regelmessig mens vil den etter noen måneders innkjøring fungere greit, da vet den når dine usikre perioder er og da må du bruke kondom.

Men jeg kjenner to stykker som har blitt gravide på denne måten så jeg ville aldri stolt på det. Hun ene fikk plutselig en tidlig eggløsning, så det ble en rød dag dagen etter at de hadde hatt ubeskyttet sex, da lå det allerede en sædcelle og ventet på egget. Hun andre hadde to eggløsninger på samme måned plutselig og ble gravid. Jeg kjenner ingen av dem godt, men historien har gått noen runder i omgangskretsen så ingen jeg kjenner stoler på denne prevensjonen.

For meg som er 40 år, har fire barn og er revmatiker hadde det vært helt krise å bli gravid. Jeg ville aldri orket et svangerskap til, men hadde heller aldri klart å ta abort... Så her er vi sterilisert.

Anonym poster: b007ba6de27674ce93f7f746ecefa4de

Skrevet

Jeg bruker clearblue fertilitetsmonitor og kondomer når den viser eggløsning/usikre perioder. Har aldri brukt annen prevensjon. Er nok ikke så sikkert som p-piller e.l. men jeg ønsker ikke å bruke hormonpreparater.

Skrevet

Kobberspiral er i hvert fall hundre ganger sikrere.

Anonym poster: 9639e2d5f0fe0bd2bee10ec02f80de83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...