Anonym bruker Skrevet 21. april 2013 #1 Skrevet 21. april 2013 Har en gutt sammen...Jeg jobber, han er student. Hva har jeg rett på? Aner ikke hva jeg skal gjøre nå Anonym poster: 544e81460a345918b8bb8c4624121889
Anonym bruker Skrevet 21. april 2013 #2 Skrevet 21. april 2013 Så leit det første dere må gjøre er å ta kontakt med familuevernkontoret for mekling. Når dere har fått meklungsattest og er registrert på hver deres adresse, kan du søke om overgangsstønad, bistøtte og bidrag fra far... nav hjelper deg med det Anonym poster: 43970b49efdda1a21b553c87c0a473c9
Anonym bruker Skrevet 21. april 2013 #3 Skrevet 21. april 2013 Spørsmålet er vel heller hva far har rett på? Hvis du jobber og han er student, er det han som sitter verst i det. Anonym poster: 231740218a7da5b04ea82eb1320d6c05
Gjest Ziva Skrevet 21. april 2013 #4 Skrevet 21. april 2013 Første du gjør i morgen er å ta kontakt med nav og familevernkontoret (eller hva det nå heter?). Dere må vel til mekling, så like greit å bestille time med en gang.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2013 #5 Skrevet 21. april 2013 Har en gutt sammen...Jeg jobber, han er student. Hva har jeg rett på? Aner ikke hva jeg skal gjøre nå Anonym poster: 544e81460a345918b8bb8c4624121889 Takk for svar... Hvis det er jeg som skal ha hovedomsorgen har vel ikke han rett på noe spesielt fra meg? Han begynner forresten å jobbe til høsten... Skjønner ikke hvordan jeg skal ha råd til leilighet, bil(er avhengig av bil for å komme til jobb), og barnehage +++ helt alene.. Anonym poster: 544e81460a345918b8bb8c4624121889
Tulipan:) Skrevet 21. april 2013 #6 Skrevet 21. april 2013 Du har rett på overgangs stønad hvis du ikke har for høy inntekt. Hvis far ikke har jobb så får du kun minste barnebidrag gjennom nav. Men gjør som de siser ta kontakt med familivevernkontoret og nav. Da får du all hjelp du trenger
Anonym bruker Skrevet 21. april 2013 #7 Skrevet 21. april 2013 Du får støtte til barnepass, nav betaler 70% eller noe sånt av barnehageregningen. Siden du jobber får du ikke full overgangsstønad, men du får antagelig noe (det avregnes mot hvor høy lønn du har). Du har krav på bidrag, siden far er student og kanskje ikke bidragsdyktig får du forskuddsbidrag fra nav (mener det er rundt 1000 kr?). Du får også særfradrag på skatten og kan senke skatten din. Du får også en ekstra barnetrygd. Men for å kunne søke om dette må du har en meklingsattest så ring og få time til mekling i morgen. Anonym poster: 8decdf0ddd1dd40095275ae07a7b4b62
Anonym bruker Skrevet 21. april 2013 #8 Skrevet 21. april 2013 Takk for svar:-) Dette blir rart og vanskelig.. Jeg er midt i 20- årene og har vært sammen med denne gutten siden jeg var 16. Jeg skulle ønske han ville prøve å få forholdet til å funke, men ser dessverre ikke sånn ut:'( Jeg har jo aldri vært alene... Får prøve å gjøre det beste ut av det for den fine gutten vår sin skyld:-) Hi Anonym poster: 544e81460a345918b8bb8c4624121889
desiree88 Skrevet 21. april 2013 #9 Skrevet 21. april 2013 Uff. Sender deg en god klem jeg HI, virker som du har behov for det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå