Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er skikkelig kjipt og ligge alene og vente på at han skal komme hjem. Men han fortjener jo å ha det gøy! Så hvorfor kjennes det så vondt i magen å ligge her? Hva er deres regler og erfaringer om menn på fest under graviditet? Vanskelig å forholde meg rolig og rettferdig til dette...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen regel bortsett fra ingen festing de siste 3 uker før termin.han vet også at han er uøsket på føden dersom han er full når babyen kommer.

Resten av svangerskapet kan han drikke og gjøre som han vil. Synes det bare er deilig å ha huset for seg selv noen ganger jeg :-)

Skrevet

Her er det litt sparing på gang. Men bortsett fra det har jeg ikke noe imot at han drar ut.

Nå er aldri samboeren min ute til kl 6 om morningen, og det var vel jeg som var verst før jeg ble gravid:P

Dessuten synes jeg han trenger "friheten". Bare for at jeg ikke kan drikke og ikke orker bytur, vil jeg ikke ta det fra han.

Og han fortjener det! Hadde hyperemesis til uke 18, og har nå begynt på bekkenløsning. Fyren trenger pusterom fra mas.

Krever EN hjemmekveld i løpet av helgen, og han vet at tiden etter fødsel blir det lite festing. Men ellers ingen "regler".

Skrevet

Høres jo fornuftig ut! Takk for feedback. Jeg tenker også slik egentlig, men det er når klokka blir over 4 at jeg begynner å få vondt i magen. Da føler jeg meg liksom så alene. Må vel bare ta meg sammen, og tenke på noe annet. Må jo bevare humøret! :) viktig det nå:)

Skrevet

Høres jo fornuftig ut! Takk for feedback. Jeg tenker også slik egentlig, men det er når klokka blir over 4 at jeg begynner å få vondt i magen. Da føler jeg meg liksom så alene. Må vel bare ta meg sammen, og tenke på noe annet. Må jo bevare humøret! :) viktig det nå:)

Men får ikke du en melding i ny og ne om at han har det bra?

Samboeren her sender ett par meldinger om at alt er fint, samt en sms når han er på tur hjem, samt om han tar taxi eller går, sånn at jeg ikke blir så bekymra. Han vet jeg stort sett ligger våken og venter:P

Skrevet

Det utgjør jo virkelig hele forskjellen. Det er når jeg ikke hører noe på lenge at jeg blir lei meg. I går fikk jeg noen sms'er på kvelden, og en telefon kl 01 der han var sørpefull(han er ikke ofte ute, men når han først er det hender det han blir ganske fin i farta.) Han var veldig forelsket på tlf og alt var bra! Jeg la meg. Så våknet jeg kl 06.30 og han var fremdeles ute og jeg hadde ikke hørt et pip. Det var da jeg begynte å få vondt i magen. Hadde jeg hatt en melding eller to på tlf da, om at han levde, var glad i meg og hadde det fint, så hadde jeg følt det mye bedre. Fikk så en sms om at han hadde vært tom for batteri, og han kom hjem i 7-tida. Har sagt i fra nå om at jeg unner han fest og moro, men jeg må oppdateres gjennom kvelden og føle meg inkludert liksom. Føler at det er rimelig. Han er helt enig i det, sier han, og han sa han var lei for at han ikke hadde vært flinkere til å gi livstegn. Han kunne jo ikke huske at han hadde ringt meg en gang... ;) Men nå kjennes alt godt! Det er rare greier det der. Jeg føler meg liksom litt mer utafor gjengen, som gravid, og trenger litt ekstra oppmerksomhet og nærhet. Spesielt når han er borte. Tror det er helt naturlig egentlig!

Skrevet

Men for all del: jeg er superlykkelig for å være gravid, og føler meg helt vanvittig heldig!!! Og det gjør han også:) Og vi har vel alle litt mye følelser i ny og ne i denne perioden:)

Skrevet

Men for all del: jeg er superlykkelig for å være gravid, og føler meg helt vanvittig heldig!!! Og det gjør han også:) Og vi har vel alle litt mye følelser i ny og ne i denne perioden:)

Skrevet

Er sikkert bare bra for forholdet og få savnet hverandre litt og men skjønner ka du mener:) her er heller ingen spesielle regler og eg synest helt ærlig at det var ganske digg og ha huset for seg sjølv i helgen :) Og så er det godt når han kommer hjem og ligger seg under dynen med meg:)

Skrevet

Ja, det er super deilig! Og da er det jo så koselig å være blid og kosete, og ikke grinete. Så jeg tar meg sammen alt jeg kan. Vet jo at det blir koseligst da! :) Sier til egoet og hormonene at de rett og slett ikke får lov å komme til. Kan jo ta ut de frustrasjoenene litt her i stedet ;) Og er helt enig i at det er deilig å ha huset for seg en kveld i ny og ne. Ja, vi får behandle mennene våre pent, vi som har dem. De skal jo ta vare på oss og barna våre resten av livet. Og vi på dem. <3

Skrevet

oi, så snille er mot mennene/kjærestene deres da!!

her i huset er det andre regler som gjelder, gitt..

men det er jo på bakgrunn av at det er aller mest han som ønsker seg ennå et barn, og fordi jeg ikke kan fordra å være gravid. så kompromisset heter at han er sympatiedru hele graviditeten (med unntak ved veeeeeeldig spesielle anledninger), og at vi er sosiale sammen og da uten alkohol.

det der med å ligge hjemme å vente på å få hjem en sørpefull mann, det skjer ikke her. det må han pent vente med til ungen er både født og blitt ett par måneder.

dette er ikke skrevet for å provosere eller si at dere andre tenker feil. vi har jo alle sammen forskjellige utgangspunkt før vi ble gravide, men ville bare det skulle være et innspark i tråden, som viser at det går an å ha det på andre måter også. ;)

Skrevet

Det er helt uaktuelt med fest og fjas til morrakvisten her for å si det sånn, heldigvis er mannen enig! Nå har vi en fra før også, så å være opplagt i helgene er gull for alle sammen. Men at han tar seg noen øl med kompiser i ny og ne, selvfølgelig er det greit. Fyll er ikke greit.

Skrevet

Helt enig Rozinante.

Her er det ikke snakk om en dråpe alkohol. Nå har ikke jeg en festgal mann heller, da han faktisk aldri er ute, bortsett fra hvis det er bursdager eller lag eller noe sånt.

Men aldri i verden om han hadde fått lov å gå ut å drikke seg drita full.

tenk om noe skjer? aborterer, for tidlig fødsel, kvinnen faller og skader seg som starter rier.

Dette skjedde moren min. Hu var alene hjemme fordi pappa var langt hjemme fra(ikke full) og hu datt på magen noe som startet noe inn i hampen med rier og hu hadde så vondt at hu fikk ikke kontaktet hjelp.

Ente med dødfødsel.....

Hadde også ei venninne som begynte akutt å blø når hu var gravid. Mannen var ute å festa og hu fikk ikke tak i han fordi han var på byen og hørte ikke tlf. Alt gikk bra heldigvis og hu fikk tak i han til slutt men hu hadde det helt forferdelig den drøye timen det tok før hu fikk tak i han.

Nei her er det sympatiedru i svangerskapet. Ikke har han lyst til å feste når jeg er gravid heller.

Så ja jeg syns dere er veldig snille med mannen deres :)

Men sørg i allefall å ha andre i nærheten hvis uhellet skulle komme.

Skrevet

Heldigvis har jeg en mann som ikke er så interessert i utelivet lengre. Tar seg et par turer ut med kompisene i løpet av året og en uke hvert år som går til guttetur der han og tre kompiser drar til et land, leier en bil og ser hvor langt de kommer seg på en uke. Han har ellers sine feil, men for min del er jeg glad for at festing ikke er en av dem:)

Skrevet

Må innrømme det var litt digg å høre at det går ann å stille litt krav også. For det er jo stor forskjell på noen øl med gutta og fyll til morgenkvisten...

Skrevet

klart man kan stille krav. man skal jo begge to bli foreldre. du gjør alt det tunge arbeidet med graviditet, fødsel og eventuel amming, mens han trenger egentlig bare å være forstående og tilstede.

jeg hadde gjerne byttet, hvis det gikk an!! ;)

Skrevet

Ja folk er forskjellige ser eg. Eg hadde blitt gal om eg skulle gått rundt å tenkt på alt som kunne gått gale derfor må han være tilgjengelig 24/7. En ting er når det nærmer seg termin men synest ikke det er noe stress at han tar seg en bytur med guttene en gang i blant. Eg synest det er kjekt at han koser seg:) Samtidig er han flink til å finne ting på med meg. Jeg personlig har ingen ønsker om å forvente at han skal være sympatiedru i hele svangerskapet. Synest det igjen blir noe egosentrisk av meg, men for all del visst de ønsker det sjølv så.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...