Gå til innhold

Jeg vurderer om jeg skal gå til sak mot bv...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pga tapt skolegang. Jeg bodde på et ungdomshjem fra jeg var 13 år til jeg var 17 år. På dette ungdomshjemmet var det også en skole vi gikk på. Fra 7 kl til 9 kl hadde vi skole 3 ganger i uka fra 09-14 og fra 11.30 til 12.30 hadde vi lunsj. Vi hadde norsk,matte,engelsk,naturfag og samfunnsfag. De to andre dagene hadde vi enten sløyd, heimkunnskap eller systue. Når jeg tenker på det nå i voksen alder ser jeg at det er alt for lite skolegang og jeg lurer på om det i det heletatt var/er lov? Så nå vurderer jeg sterkt å gå til sak. Tar gjerne i mot meninger om dette....

Anonym poster: d7339b6d123e1717b9067dcb255ab01a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du bør snakke med en lærer først og fremst før du retter slike krav. Vet du om du faktisk fikk gjennomgått pensumet eller ei? Som voksen tar man hele ungdomsskolen på et skoleår, så basispensumet trenger ikke å være så stort som du tror.. Det er mye repetering i ungdomsskolen. Selv ser jeg at nesten alt 14 åringen har gjort i matte i 8 trinn er slikt han har hatt fra før. Han trenger repeteringen så glad er jeg for det. En lærer fortalte meg at det er 9 trinn(gamle 8 trinn) som er det året med mest nytt pensum. I siste trinn er det på nytt repetering.

Hvorfor bodde du på ungdomshjem? Problembarn? Da er kanskje pensumet satt til et ekstra lavt nivå slik at alle skal klare å gjennomføre?

Bare tanker altså da jeg nå har et barn som sliter såpass at han skal få skrellet ned mesteparten av pensumet til et minimum. Han skal lære litt, ikke mye om mangt. Kompisene må lese 10 sider, han 1 side. Sånn sett ser skolegangen hans veldig mangelfull ut, da han mister mye. Men det er det eneste som må til for at han skal ha livslyst til å fortsette.

Så gjerne kom med litt mer info om hvorfor du havnet på dette ungdomshjemmet ;)

Anonym poster: b3779a114fe65eee413887b8c32530d4

Skrevet

Pga tapt skolegang. Jeg bodde på et ungdomshjem fra jeg var 13 år til jeg var 17 år. På dette ungdomshjemmet var det også en skole vi gikk på. Fra 7 kl til 9 kl hadde vi skole 3 ganger i uka fra 09-14 og fra 11.30 til 12.30 hadde vi lunsj. Vi hadde norsk,matte,engelsk,naturfag og samfunnsfag. De to andre dagene hadde vi enten sløyd, heimkunnskap eller systue. Når jeg tenker på det nå i voksen alder ser jeg at det er alt for lite skolegang og jeg lurer på om det i det heletatt var/er lov? Så nå vurderer jeg sterkt å gå til sak. Tar gjerne i mot meninger om dette....

Anonym poster: d7339b6d123e1717b9067dcb255ab01a

Om du har hat hatt det pensum du skal igjennom så har du ingen sak. Du har hatt fagene og om du har, eller hatt mulighet, for videregående og høyere utdannelse, uten store huller pga. mangel på pensum fra folkeskolen, så har du heller ingen sak.

Du må rett og slett sammenligne pensum for å se om du har en sak.

Anonym poster: 7b11f8a0193453cce91079975ea22850

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...