Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får bare mer og mer melk.Godt jeg har pumpe..!

Jeg må pumpe litt hver dag pga spreng.

I stad pumpet jeg 10 minutter og fikk 180 ml.

Flere som har så mye melk?

Eller dette vanlig mengde kanskje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du pumper så øker jo produksjonen ???

Skrevet

Hvis du skal pumpe pga spreng, så må du passe på å ikke pumpe tomt. Jo oftere puppene er tomme, jo mer melk produserer du, så mye pumping vil føre til overproduksjon. Hvis du syns det er greit å pumpe og du har et sykehus i nærheten, så kan du høre med dem om du kan levere melk til dem. Da blir de syke, nyfødte babyene veldig glade :)

Jeg klarte av og til å pumpe ut 180 ml, men det var da babyen var rundt 6 mnd og vi begynte med grøt. Da pumpet jeg meg om kvelden 3-4 timer etter babyen var lagt, sånn at jeg kunne bruke den melka til grøt. Noen ganger kom det så mye som 180 ml, da hadde jeg til flere dager, andre ganger om det kanskje 30-40 ml, da hadde jeg til en dag.

Skrevet

Har du nettopp født? Hadde like mye om ikke mer den første mnd.

Nå, etter fire mnd har produksjonen blitt roligere. Har mye melk, men ikke FOR mye.

Skrevet

Jeg har også mye melk. :)

Fullpumpet med første, og endte opp med 15 liter i frysa til slutt, og hadde planer om å donere- men kunne ikke sidne jeg hadde hatt cytomegaloviruset for tett opptil.

Ammer denne gangen, men har mer enn nok, og jeg har enda ikke opplevd noe økedøgn- mulig det er fordi det ikke er nødvendig. ;) Og utdrivningsrefleksen min er så kraftig at ungen av og til setter melka i halsen, og om han trekker seg bort får han melka rett i fleisen. I dusjen står spruten flere meter ut! :P

Skrevet

Har du nettopp født? Hadde like mye om ikke mer den første mnd.

Nå, etter fire mnd har produksjonen blitt roligere. Har mye melk, men ikke FOR mye.

Ja for 10 dager siden :) Da blir det kanskje roligere etterhvert.. :)

Skrevet (endret)

Hvis du skal pumpe pga spreng, så må du passe på å ikke pumpe tomt. Jo oftere puppene er tomme, jo mer melk produserer du, så mye pumping vil føre til overproduksjon. Hvis du syns det er greit å pumpe og du har et sykehus i nærheten, så kan du høre med dem om du kan levere melk til dem. Da blir de syke, nyfødte babyene veldig glade :)

Jeg klarte av og til å pumpe ut 180 ml, men det var da babyen var rundt 6 mnd og vi begynte med grøt. Da pumpet jeg meg om kvelden 3-4 timer etter babyen var lagt, sånn at jeg kunne bruke den melka til grøt. Noen ganger kom det så mye som 180 ml, da hadde jeg til flere dager, andre ganger om det kanskje 30-40 ml, da hadde jeg til en dag.

Jeg får så utrolig sprengte pupper..Klarer ikke å ha armene ned på siden en gang og det er bare kuler.I går pumpet jeg til sprenger var borte men baby fikk og av den puppen.

Ift overproduksjon,er ikke farlig det på noen måte?Annet enn at det er slitsomt og at du bør ha pumpa tilgjengelig?

Jeg er førstegangs så dette er nytt for meg..

Men tenkte på det med å donere bort evt ja :k") men da må man kanskje skrive en logg på alt man spiser etc?

Det var smart å bruke det i grøten :)

Endret av IceNose
Skrevet

Dersom du pumper så øker jo produksjonen ???

Ja,man gjør jo det.Men hva skal man gjøre med sprengen om man ikke pumper?

Skrevet

Jeg har også mye melk. :)

Fullpumpet med første, og endte opp med 15 liter i frysa til slutt, og hadde planer om å donere- men kunne ikke sidne jeg hadde hatt cytomegaloviruset for tett opptil.

Ammer denne gangen, men har mer enn nok, og jeg har enda ikke opplevd noe økedøgn- mulig det er fordi det ikke er nødvendig. ;) Og utdrivningsrefleksen min er så kraftig at ungen av og til setter melka i halsen, og om han trekker seg bort får han melka rett i fleisen. I dusjen står spruten flere meter ut! :P

Oj!!15 liter ja!! :) Det er en del og det :)

Trenger man ikke ha økedøgn?Jeg hadde det for noen netter siden..Tror jeg?Han roet seg ikke fra 18-06..Skulle ha pupp,suge,sove ved puppen,ikke ha pupp,kose ved pupp osv..Ingenting var bra nok..I dette økedøgnet,produseres det da mer melk fordi baby trenger mer melk?Eller er jeg helt borte?(førstegangs)

Haha,stakkar!Han setter melka i halsen her og for strålende står bare rett inn i munnen hans.Usj!!Her får han og melk i hele ansiktet..Og melka står rett ut i dusjen :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...