Anonym bruker Skrevet 20. april 2013 #1 Skrevet 20. april 2013 I dag når jeg kjøre hjem etter å ha vært ute å handlet inn til helgen ble jeg litt vemodig. Hadde stått bak noen tidlig i 20 årene som handlet inn til kveldens forspill og merket at jeg savnet litt mitt gamle liv før jeg fikk barn. Da lørdagen besto av fest og morro med venner. I tillegg spilte radioen en skikkelig party sang på vei hjem Tenkte hvor gøy dette hadde vært om jeg også hadde vært fri til å gjøre akkurat som jeg ville i helgen og bare hadde meg selv å ta hensyn til. Nå går jeg riktignok ut en gang i blant jeg også, men husker hvordan det var før i tiden da en aldri viste hva som skjedde i helgen borsett fra at den skulle utnyttes til det fulle!! Ikke misforstå meg , ville aldri byttet familien min vekk for å feste eller noe slikt!! Men følte et aldri så lite savn i dag når jeg så andre gjøre seg klare for liv og røre mens jeg skulle hjem å vaske hus og spise lørdagsgrøt Anonym poster: 28729d99d9e49913867ff243b4150b77
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 20. april 2013 #2 Skrevet 20. april 2013 Savner det noen ganger, men så kommer søndag og da er jeg glad for at jeg ikke er fyllesyk og sliten. Da er livet slett ikke verst likevel
Anonym bruker Skrevet 20. april 2013 #3 Skrevet 20. april 2013 Jeg kuttet ut den type festing ca 5-6 år før jeg ble gravid jeg, så var uansett ferdig med det. Fordelen med å vente med barn til man er voksen og har rast fra seg Anonym poster: 9ce37d954aa97adb50c3d848ebffec25
Anonym bruker Skrevet 20. april 2013 #5 Skrevet 20. april 2013 Ja, det gjør jeg. Ville heller ikke byttet bort det jeg har, men skulle gjerne vært tynn, ung og på vei til fest igjen noen ganger Jeg var 31 da jeg fikk mitt første barn, så jeg har hatt mange år på å feste meg ferdig da Anonym poster: e5197e84f99f50ec4b182423b9950866
Anonym bruker Skrevet 20. april 2013 #6 Skrevet 20. april 2013 Jeg savner det iblandt. Jeg savner ikke akkurat det å feste, er fortsatt ute en gang iblandt, men jeg savner det å være totalt ubekymret og kunne gjøre hva man vil uten dårlig samvittighet. Er jeg ute så vet jeg at dagen derpå kommer, og jeg må være 100%tilstede, og jeg bekymrer meg jo hele tiden for om de små har det bra.. (selv om de bare er hjemme med pappaen) Savner og å sløse bort en hel dag på tvtitting og søppelmat. Det kan man jo ikke med unger. De blir sprø av å være hjemme, så da kommer den dårlige samvittigheten inn igjen. Anonym poster: f7c51ab8bd9ed1a18854f9b490b81f8d
Anonym bruker Skrevet 20. april 2013 #7 Skrevet 20. april 2013 Jeg er 34 år og fikk barn når jeg var 27 år når jeg fikk mitt første barn. Festet vel ikke å vanvittig de siste årene før jeg fikk barn jeg heller. ' Men fikk bare et lite savn til det å være i begynnelsen av 20 årene igjen i dag , ha helgen for sine føtter, gjøre akkurat som en vil og ikke måtte ta hensyn til mann og barn HI Anonym poster: 28729d99d9e49913867ff243b4150b77
Anonym bruker Skrevet 20. april 2013 #8 Skrevet 20. april 2013 Jeg kuttet ut den type festing ca 5-6 år før jeg ble gravid jeg, så var uansett ferdig med det. Fordelen med å vente med barn til man er voksen og har rast fra seg Anonym poster: 9ce37d954aa97adb50c3d848ebffec25 Dette handler jo ikke bare om fest og fyll, altså det å ha "rast fra seg". Du har kanskje andre ting du savner fra livet før du fikk barn? Antar du hadde interesser og hobbyer som opptok tiden din, som du har måttet legge på hyllen for en stund? Så er spørsmålet om du savner noe av det? Har forøvrig liten tro på at om man venter lengst mulig med å få barn, så savner man mindre tiden før man fikk barn enn de som velger å etablere seg på et tidligere stadie i livet. Som godt voksen førstegangsmor har man gjerne levd et "egoistisk liv" så lenge at det blir vanskelig å kvitte seg med gamle vaner. Bare noen tanker fra meg. Jeg savner forresten å sove lenge i helgene! Og så savner jeg å kunne reise på fine billige ferier fler ganger i året, det koster jo en liten formue å drasse med seg mann og barn. Ellers er jeg veldig glad i livet som småbarnsmor - og jeg VET jeg kommer til å savne tiden med små barn i hus. Anonym poster: fc07de1c742a5c0ad9df541b682585b9
Gjest yrild Skrevet 20. april 2013 #9 Skrevet 20. april 2013 Friheten til å ha alenetid akkurat når jeg har behov for det savner jeg iblandt, spesielt når jeg er syk og mine behov uansett ikke alltid kan være i fokus.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2013 #10 Skrevet 20. april 2013 Ble litt skrivefeil der ja. Men dere skjønner hva jeg mener HI Anonym poster: 28729d99d9e49913867ff243b4150b77
Anonym bruker Skrevet 20. april 2013 #11 Skrevet 20. april 2013 Det hender jeg savner det om jeg er ute på kafe med venner en sommerdag. Da skulle jeg ønske jeg bare kunne bli sittende uten å tenke på å dra hjem til mann og barn Anonym poster: 3fa83df06c334ae59491ac5caa51a682
Anonym bruker Skrevet 20. april 2013 #13 Skrevet 20. april 2013 Tja, det er egentlig en sjeldenhet - synes det er deilig å være med familien min :-) Utrolig fint å kunne si nei takk til fester og i stedet leke men lillemannen og kose i sofakroken med samboeren... Men noen ganger når minsten våkner kl 5 kunne jeg gjerne vært foruten barn i noen timer, ja. Anonym poster: 4482f477b9fcb1d5d00b8de1f5f07f2e
Pengetreet Skrevet 20. april 2013 #14 Skrevet 20. april 2013 Nei savner ikke festing, fikk rast fra meg før jeg fikk barn. Men jeg savner å kunne drive med hobbyene mine. Men skal begynne igjen når frøkna blir større.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2013 #15 Skrevet 20. april 2013 Jeg kuttet ut den type festing ca 5-6 år før jeg ble gravid jeg, så var uansett ferdig med det. Fordelen med å vente med barn til man er voksen og har rast fra seg Anonym poster: 9ce37d954aa97adb50c3d848ebffec25 Dette handler jo ikke bare om fest og fyll, altså det å ha "rast fra seg". Du har kanskje andre ting du savner fra livet før du fikk barn? Antar du hadde interesser og hobbyer som opptok tiden din, som du har måttet legge på hyllen for en stund? Så er spørsmålet om du savner noe av det? Anonym poster: fc07de1c742a5c0ad9df541b682585b9 Nei, har faktisk ikke måtte forsake noe. Har fortsatt hobbyene mine (hest, trening, lese bøker, yoga), for jeg er jo ikke alenemor heller. Synes ikke livet har forandret seg noe særlig, bare blitt litt beriket. Vi reiser fortsatt til utlandet 1-2 ganger i året, det er ikke så stor forskjell i pris på to og tre, og det er jo nesten bare flybilletten som koster mer, for vi deler jo hotellrom. Nei forresten, jeg savner det å spise middag i ni-ti tiden om kvelden... Og ikke trenge å tenke på andre måltider enn en sen frokost/lunch midt på dagen og en middag 10-12 timer senere. Stress at ungen trenger mat oftere enn oss voksne. Men heldigvis spiser barnet mitt menneskemat i stedet for typisk barnevennlig mat, så ikke måttet droppe god mat med smak og krydder Og det blir jo ikke akkurat vill sex på hotellrommet på ferie når man deler det med en 5-åring. Men det tar vi igjen på weekendturer uten barnet, og innimellom har vi med barnevakt på ferie, som ungen sover hos (altså bestemor eller lignende) Anonym poster: 9ce37d954aa97adb50c3d848ebffec25
BellaSuz Skrevet 20. april 2013 #16 Skrevet 20. april 2013 Jeg har levd singellivet og vært partyjente i årevis før jeg traff mannen og stiftet familie, så man kan da trygt si at jeg har rast fra meg. Men jeg er fortsatt ung, fikk første barn som 26 åring og er nå 31, og har det fortsatt slik som deg HI iblant. Har jo hatt det så gøy oppgjennom tiden så hvem kunne vel ikke tenkt seg litt tilbake til en slik tilværelse og få være litt ego iblant? Husker godt hvor moro festligheter jeg har vært med på i 20 årene og mimrer tilbake:-) Tror jeg kunne levd lenge på å spolt tilbake til en av de morsomste partyhelgene jeg har hatt :-D Nå er jeg heldigvis så privilegert å ha freshe livlige venninner som jeg kan finne på slikt med et par ganger i året og da mimrer vi alltid tilbake i tid og ler oss skakk ihjel av pinlige øyeblikk og dumme påfunn.
Rediken Skrevet 20. april 2013 #17 Skrevet 20. april 2013 Jeg savner ikke så mye festingen, men å kunne spontant reise på fisketur, ski, telttur og ferieturer savner jeg mye. Gleder meg til barna blir større og forhåpentligvis deler noen av de samme interessene som meg og mannen slik vi kan igjen oppta hobbyene våre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå