Anonym bruker Skrevet 20. april 2013 #1 Skrevet 20. april 2013 Hvis du er mainstream selv, og da mener jeg spesielt innen musikk, film, klær og filmer, og gjør som regel det som er forventet. Hva tenker du da når du møter noen med andre interesser innenfor disse tingene? Som kanskje hører på musikk mainstreamerne ikke har hørt om, liker andre filmer enn romcomes og action, har sin egen stil osv. For jeg er sånn, altså liker for det meste ting som ikke er mainstream. og jeg merker at folk blir IRRITERTE av det......må stadig forklare meg og forsvare meg, blir "gjort narr av" på en liksom-vennlig måte, og får spørsmål som HÆÆ liker du ikke det, hva liker du da??S:S:S::SS:S asså det skal sies at i hverdagen jatter jeg litt med for å slippe reaksjoner, og jeg snakker heller aldri negativt om mainstream-ting når jeg er med folk som liker det, sier bare hva jeg mener om jeg blir spurt om min mening. Men når man blir kjent med folk kommer det jo frem, og da føler visst de at de kan si hva de vil om meg og mine interesser. umulig å få folk til å forstå at jeg ikke går inn for å være spesiell og sær, det er bare at jeg liker andre ting. På hjemstedet mitt er ikke dette noe problem, og i vennegjengen min derfra liker vi det samme stortsett. Men her jeg bor nå (studier) føler jeg at jeg ikke kan være meg selv. tærer skikkelig på meg, må holde lav profil hele tiden for orker ikke alle kommentarene. har venner her men de blir jo også irrierte hele tiden fordi de skjønner ikke hvorfor jeg ikke bare "tilpasser meg" som de sier.. Hva er greia, blir folk usikre fordi det kommer noen som ikke er enig i det "vi alle sammen" er enige om, også reagerer de med irritasjon? Anonym poster: 1ce370b0f513ae12620f665910765666
Anonym bruker Skrevet 20. april 2013 #2 Skrevet 20. april 2013 Du vil nok bli så gammel etterhvert at du driter mer i hva andre mener Jeg har aldri hatt et A4-liv, og kommer ikke til å ha det noen gang. I starten tenkte jeg litt over hva andre tenkte, men jeg gidder ikke det lenger Nå har jeg mitt liv, og de andre har sitt. La dem leve sitt liv, sier jeg. Så får jeg leve mitt Anonym poster: 718eab0c208187b90a8f7949f4f51eed
Gjest yrild Skrevet 20. april 2013 #3 Skrevet 20. april 2013 Er bokhyllevestkantjente så har helt motsatt "problem". Alt som er mainstream "må" man mislike og man skal helst være supersær og ha en helt spesiell og egen stil på alt man liker og gjør ;-) he he... Generelt må man jo bare gi beng og like det man liker :-) Siden jeg er oppvokst med set motsatte ligger fordommene i meg mot de som er mainstream, men jeg jobber med det!
Anonym bruker Skrevet 20. april 2013 #4 Skrevet 20. april 2013 Det er nok saueflokkmentaliteten som kommer frem.. Jeg var lik i starten av 20 åra, men har etterhvert gitt f.. i hva andre mener. Det er jo egentlig du som er moden Anonym poster: 58208bc8122e36c35eaadf56490268e4
Anonym bruker Skrevet 20. april 2013 #5 Skrevet 20. april 2013 ja altså jeg bryr meg jo ikke sånnsett, liker jo meg selv veldig godt eller hva jeg skal si! meen er bare slitsomt når man selv prøver å ikke ha fordommer, møte alle med et åpent sinn, ta hensyn osv, og heeele tiden bli hakket på tilbake...synes bare det er rart at folk blir så irrterete, er det så farlig liksom... HI Anonym poster: 1ce370b0f513ae12620f665910765666
Anonym bruker Skrevet 20. april 2013 #6 Skrevet 20. april 2013 Det er nok saueflokkmentaliteten som kommer frem.. Jeg var lik i starten av 20 åra, men har etterhvert gitt f.. i hva andre mener. Det er jo egentlig du som er moden Anonym poster: 58208bc8122e36c35eaadf56490268e4 hehe jo takk får håpe det bedrer seg når alle blir litt eldre da. men opplevde faktisk flere voksene i familien og ellers som ble småirriterte fordi jeg ikke deltok noe særlig på russetiden....jeg var ikke så interessert, og det var vel unormalt det da Anonym poster: 1ce370b0f513ae12620f665910765666
Anonym bruker Skrevet 20. april 2013 #7 Skrevet 20. april 2013 Jeg vet ikke mekanismene bak det, men det koster (desverre) å være annerledes. Se på det som en direkte kostnad. Men unnskyld deg ikke. Anonym poster: b8976a874bd89ed223c69f1bf5639ca9
Pengetreet Skrevet 20. april 2013 #8 Skrevet 20. april 2013 Tror de blir irritere fordi de ikke forstår deg og for å legge press på deg slik at du blir slik som dem. Jeg har selv opplevd mange ganger at andre blir irriterte fordi de ikke forstår mitt livssyn, men jeg har lært å ikke bry meg om det.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2013 #9 Skrevet 20. april 2013 Litt er den innebygde flokk mentaliteten Litt er sjalusi Lær deg å drite i det, og husk at om vi alle var like så hadde Tellus vært kjedelig. Anonym poster: 8bae414e0b9bdc91a60f97a2a35fa2a6
Himmel og hav Skrevet 20. april 2013 #10 Skrevet 20. april 2013 De har kanskje litt i mot å bli karakterisert som "mainstream" og "saueflokk". Det er ikke akkurat positive betegnelser, og det hersker vel ingen tvil om at en del "spesielle" mennesker, sier ikke at det gjelder deg HI, synes at de selv er mer interessante enn de andre. Jeg blir hverken provosert, misunnelig på eller irritert på folk som har en spesiell smak, men jeg misliker å bli stemplet mainstream, bare fordi jeg liker en film med høyt seertall eller hører på P3 i bilen. Mine "sære" interesser som gjør at jeg skiller meg ut ligger kanskje på helt andre områder. Når vennene dine mener at du bør "tilpasse" deg? Er det fordi det blir vanskelig for dere å finne på noe sammen fordi du ikke vil ditt eller datt fordi det ikke er din smak? I så fall er det jo enten å bare bli med en gang i blant og så får de være med deg på noe du liker av og til, eller finne noen som deler dine interesser og henge sammen med dem.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2013 #11 Skrevet 20. april 2013 De har kanskje litt i mot å bli karakterisert som "mainstream" og "saueflokk". Det er ikke akkurat positive betegnelser, og det hersker vel ingen tvil om at en del "spesielle" mennesker, sier ikke at det gjelder deg HI, synes at de selv er mer interessante enn de andre. Jeg blir hverken provosert, misunnelig på eller irritert på folk som har en spesiell smak, men jeg misliker å bli stemplet mainstream, bare fordi jeg liker en film med høyt seertall eller hører på P3 i bilen. Mine "sære" interesser som gjør at jeg skiller meg ut ligger kanskje på helt andre områder. Når vennene dine mener at du bør "tilpasse" deg? Er det fordi det blir vanskelig for dere å finne på noe sammen fordi du ikke vil ditt eller datt fordi det ikke er din smak? I så fall er det jo enten å bare bli med en gang i blant og så får de være med deg på noe du liker av og til, eller finne noen som deler dine interesser og henge sammen med dem. nei jeg sier jo aldri til folk at de er mainstream, og ikke tenkte jeg det heller egentlig, men her kaller de seg det selv. det er kult å være mainstream her... i alle fall blant de jeg har blitt kjent med. jeg vet jo godt at selv om noen kan ha "mainstream" smaker i en ting, betyr jo ikke det at de har det i alt:) jeg har alltid møtt alle med et åpent sinn, og prøver alltid å ikke dømme før jeg har blitt kjent med noen, fordi jeg føler jeg blir misforstått så ofte selv. så mener absolutt ikke jeg er mer interessant enn andre, og er vel derfor jeg synes det blir så dumt når de skal trykke meG ned hele tiden...skulle ønske de kunne respektere meg som jeg respekterer dem. men begynner jo å få fordommer sånn som jeg stadig opplever folk rundt meg! jeg er ofte med på ting og tang, og aksepterer såklart at det ikke blir spilt min yndligsmusikk på festene her i dette miljøet. Men får alltid kommentarer: ja dette liker vel ikke du! du har det vel fælt nå som må høre på dette osv....selv om jeg ikke har sagt noe som helst og koser meg som alle andre. også merker jeg jo at det kan være vanskelig for meg å bli med i praten når de bare snakker om tv-serier osv som jeg ikke følger med på. Desverre har jeg ikke møtt noen med mine interesser her :/ Anonym poster: 1ce370b0f513ae12620f665910765666
Anonym bruker Skrevet 21. april 2013 #12 Skrevet 21. april 2013 Bæ! Hva baserer du definisjonen din av de andre som mainstream ut i fra? Jeg har ikke sett Idol, Skal vi danse o.l. siden første sesong f.eks., men jeg elsker f.eks. charter med all inclusive, koser meg med landeplager som Gangnam Style, men også smal musikk. Er ikke vi alle ganske komplekse? Og blir vi ikke alle gladere av å ikke sette hverandre i bås og måle hverandre hele tiden? Anonym poster: 02ec8e74346ae8c568f609d97e7a5e85
Anonym bruker Skrevet 21. april 2013 #13 Skrevet 21. april 2013 Bæ! Hva baserer du definisjonen din av de andre som mainstream ut i fra? Jeg har ikke sett Idol, Skal vi danse o.l. siden første sesong f.eks., men jeg elsker f.eks. charter med all inclusive, koser meg med landeplager som Gangnam Style, men også smal musikk. Er ikke vi alle ganske komplekse? Og blir vi ikke alle gladere av å ikke sette hverandre i bås og måle hverandre hele tiden? Anonym poster: 02ec8e74346ae8c568f609d97e7a5e85 jo jeg er enig med deg. men er derfor jeg synes det er slitsomt med alle som blir så irriterte hele tiden, fordi jeg liker andre ting. er de selv som sier at jeg er utenfor normalen og mainstreamen. HI Anonym poster: 1ce370b0f513ae12620f665910765666
Anonym bruker Skrevet 21. april 2013 #14 Skrevet 21. april 2013 Jeg tror ikke det er så mange som blir irritert, forundret, muligens, men sjelden irriterte. Hva tenker du selv om folk som er annerledes enn deg selv, som foreksempel kvinner med masse hår under armene, menn i kjoler, ungdom som bare hører gammeldansmusikk osv? Anonym poster: fcb0e48b7cba196c454b9b19a6c42f0d
Gjest Antarctica Skrevet 21. april 2013 #15 Skrevet 21. april 2013 Prøv å si høyt at du feks ikke syns unger skulle ha lekser, men lære det som skal læres i SKOLETIDA - så skal du merke irritasjonen fra andre. Å mene noe er nesten farlig...
Chezka Skrevet 21. april 2013 #16 Skrevet 21. april 2013 Tvert imot syns jeg vi som lever "vanlige" A4 liv nærmest blir sett på som kjedelige og harry. Alle strever med å være så spesielle syns jeg, husmannskost er "ut", listepop er for oss uten teft for musikk, charterturer er harry, osv osv. Et evig jag etter å være unike og uvanlige. Kjenner faktisk bare noen få som lever sine A4 liv med åpenlys stolthet...
Magia Skrevet 21. april 2013 #17 Skrevet 21. april 2013 (endret) Hvor er det du bor egentlig? Jeg opplever egentlig det motsatte. Som Chezka sier er det et evig jag etter å være unik, og A4 er helt ut - uansett om dette er den man virkelig er. Kan det være at du er litt hårsår med tanke på stilen din? Det kan være at slike kommentarer heller er uttrykk for beundring. At du blir lagt merke til fordi du er litt annerledes, og at det uttrykkes på sånne måter som du skriver om? Det at du tar det på den måten du gjør, bunner kanskje i usikkerhet i forhold til det å være litt annerledes? Jeg velger i hvert fall å ta kommentarer på motsatt måte. Kanskje fordi jeg i utgangspunktet er komfortabel med den jeg er, og at slike kommentarer bare forsterker det jeg allerede tenker...? Endret 21. april 2013 av Magia
Anonym bruker Skrevet 21. april 2013 #18 Skrevet 21. april 2013 hei, mange spennende svar! dette er jo noe jeg har tenkt litt på og snakket med andre om, så interessant å se hva andre tror jeg bor for tiden i drammen, til deg som lurte på det. vet ikke om det er spesielt "mainstream" miljø her, eller om det er tilfeldig. Men har opplevd dette andre steder også bare så det er sagt. Jeg er veldig komfortabel med meg selv, og i miljøet på hjemmstedet mitt vet jeg at det blir sett på som positivt å være annerledes. Men synes bare det er så rart at så mange folk reagerer så veldig på det, de blir virkelig irriterte, det er ikke noe jeg innbiller meg. er akkurat som de tenker at det de liker ikke er bra nok for meg eller noe..? men jeg mener jo bare at man har forskjellige interesser, men det blir liksom ikke godtatt som grunn. Anonym poster: 1ce370b0f513ae12620f665910765666
Anonym bruker Skrevet 21. april 2013 #19 Skrevet 21. april 2013 HI forresten Anonym poster: 1ce370b0f513ae12620f665910765666
Anonym bruker Skrevet 21. april 2013 #20 Skrevet 21. april 2013 Jeg tror ikke det er så mange som blir irritert, forundret, muligens, men sjelden irriterte. Hva tenker du selv om folk som er annerledes enn deg selv, som foreksempel kvinner med masse hår under armene, menn i kjoler, ungdom som bare hører gammeldansmusikk osv? Anonym poster: fcb0e48b7cba196c454b9b19a6c42f0d jeg er jo veldig vant til at folk er annerledes enn meg, siden jeg selv nesten alltid har vært en del av en "minoritet". Så jeg tenker ikke noe mer over disse ekspemlene du nevner enn folk som har andre interesser enn meg. tenker at alle får leve livet som de selv synes er best, så lenge det ikke skader andre såklart. og jeg merker selv at mange søker til meg feks. i klassesammenheng, og at jeg ofte får god kontakt med mennesker selv om de er veldig annerledes enn meg. så tror kanskje det synes, at jeg ikke er så fordomsfull? jeg vet ikke, alle har jo fordommer enten man vil eller ikke, men jeg har alltid prøvd å ikke ha det og kjenner så mange forskjellige at jeg vet det ofte kan være annerledes enn man tror. Anonym poster: 1ce370b0f513ae12620f665910765666
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå