Gå til innhold

Noen som har bestilt vogn fra kiddies24.de?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Erfaringer? Kommer det toll i tillegg?

Anonym poster: e51983d0beb24eecf81e07948e2befed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men har kjøpt på vognimport.no

Det gikk smertefritt, sparte noen tusen på det også ;-)

Anonym poster: 430227bcab5b05fd8b2bad5841e30508

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Er det 25% moms?

Hvorfor er det ikke toll?

Skrevet (endret)

Ups innlegget blei vist anonymt. Jaja. Tusen takk for svar:) Lurer også på hvorfor det ikke er toll på barnevogner?

Og om det er 25% moms? Da blir det jo like dyrt som å kjøpe den på barnas hus:/

HI

Endret av Julispire11+julispire13
Skrevet

Er mange varer som er tollfrie inn til Norge, vet ikke hirdor det er sånn. Man må betale et tollgebyr da, dette er ca. 150-200kr også må man betale 25% moms på hele kjøpet ink frakt.

Skrevet

Er mange varer som er tollfrie inn til Norge, vet ikke hirdor det er sånn. Man må betale et tollgebyr da, dette er ca. 150-200kr også må man betale 25% moms på hele kjøpet ink frakt.

Tusen takk for svar:)

Skrevet

Vi har kjøpt TFK vogn fra den siden. Med moms etc kom hele vognen med bag, sportsdel, vognpose, regntrekk osv på ca 5000 kroner. Det vil si over 4000 billigere enn i Norge (for 2 år siden).

Anonym poster: 71c02ecfe0ef1f561b0743150ccd0180

Skrevet

Jeg kjøpte søskenvogna til TFK på kiddies24 i oktober. Vogna koster ca 10 000,- med babybagen på Barnas Hus og jeg betalte i underkant av 5000,- for vogna, bagen og regntrekkk til bag og sportsdel. Da jeg hentet den på Posten måtte jeg ut med rundt 1500,- i avgift og toll. Så alt i alt sparte jeg ca 3500,- og det er jo gode penger å ta med seg det!

Skrevet

Man trekker ifra den tyske momsen på 19% og legger til den norske på 25%. Det må gjøres uten at frakt er lagt til for det er ikke moms på frakten. Vi kjøpte oss akkurat tfk joggster twist derfra med quickfix bag, regntrekk og en madrass til en kurv-seng. Kom på mellom 5000 og 5500 nok. Det er mye billigere enn her i norge.

Skrevet

Tusen takk for svar dere:) Må nok kjøpe vogn der da:)

Skrevet

Man trekker ifra den tyske momsen på 19% og legger til den norske på 25%. Det må gjøres uten at frakt er lagt til for det er ikke moms på frakten.

Det er moms på frakten også, sjekk toll.no

Iom at frakt er en tjeneste så må det betales mva (moms) av denne summen også.

Skrevet

TUSEN TAKK:) Godt å ha dere ;)

Skrevet

Den vogna jeg vil ha kommer på 9500 kr fra kiddies24, den koster 9000 på Barnashus. Så det lønner seg ikke. Er baby jogger city select.

Skrevet

Trekker jeg vekk 19% av prisen på vogna som er tysk mva så kommer jeg ut på 7700, Da blir det jo litt billigere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...