Gå til innhold

Alle dere ketolyse mennesker, litt hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tjukka skal slankes nå, altså meg. Plutselig så blir det sydentur om kun 8,5 uke! Var ikke planlagt å reise før i begynnelsen av august, men nå blir det juni. Må ned i vekt for jeg nekter å vise meg i bikini slik jeg ser ut nå!

Jeg er altså en tjukkast på 78 kg!!!!! og kun 165 cm. Har en del muskler, men de er gjemt under alt fettet, takket være all trøstespisingen jeg holdt på med når jeg var deprimert.. :( vil ned til str 38 som jeg var sommeren 2012 da jeg veide rundt 66-67 kg.

Så hvis jeg startet på ketolysekuren imorgen så har jeg 59 dager på meg å gå ned før jeg reiser. Hvor mye kan jeg gå ned på den tiden? Tenkte å trene 3 dager uken intilegg

Anonym poster: 50f9901325a5418568692b5e98a91608

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Du kan ikke bruke den kuren når du er såpass lite overvektig....

Skrevet

Ketolyse er vektstabiliserende. Så selvsagt vil hun gå ned i vekt. Hadde hun vært normalvektig, ville hun beholdt vekta, og var hun undervektig, ville hun lagt på seg til normalvekt. Hvor lang tid det tar, avhenger av mange faktorer. Vil anbefale deg å lese deg opp, HI.

Anonym poster: c971a76bd28985988e120805b6e820ce

Skrevet

Jeg er 162 og veide 76 kilo da jeg tok en ketolyse kur for noen år siden. Spiste ikke så mye fett, men minimalt med karbohydrater. Gikk ned 10 kilo på 1 mnd. Har holdt vekta siden :)

Anonym poster: d249ce5212ba162ee4bcafa98edc963b

Skrevet

Jaha?? Det er bare tull!

Skrevet

å spise ketogent er ingen kur, men mer en livstilsendring.

utfra hva du skriver, vil jeg ikke betegne deg som tjukkas, men veldig nært normalvektig.

legger du om til ketogent kosthold, vil du nok ta av noen kilo, som for det meste vil være vannvekt i den perioden du snakker om.

legg deg på et underskudd på rundt 400 kcal om dagen, så kan du ta av noe.

det sekretøsa skriver om at du ikke kan bruke denne 'kuren', igjen igen kur, er vås.

Anonym poster: 8f6c4dfcafdfdb4e8d8a64998cb9e2c3

Skrevet

Lite overvektig? Har jo bmi på 28,5. Mener jeg leste at man kunne bruke denne slankekuren hvis man skulle ned mer enn 10 kg. Vil jo helst ned til 60, men i første omgang er målet 68 kg..

Hi

Anonym poster: 50f9901325a5418568692b5e98a91608

Skrevet

for guds skyld, bmi er ikke ment å brukes på individuelt nivå! det ble utarbeidet som et statistisk verktøy, ikke for indvider!

Skrevet

Jeg tror nok at du kan klare 10 kg på 8 uker. Min søster gikk ned 10 kg på 1 mnd på ketolyse.

Jeg går på den nå og har satt som mål å gå ned 10 kg på 9 uker. Gikk på den for 2 år siden også, da jeg var 66 kg, gikk ned 5,6 kg på 4 uker. 1,3 kg kom tilbake første uken, så regner med det var vann og sånt. Men holdt vekten etter jeg begynte å spiste vanlig mat igjen.

Skrevet

Enig med deg Hi, det er bare å kjøre på! Jeg er litt høyere enn deg og veide 2 kg mindre, men har alikevel gått ned 5 kg på 2 1/2 uke:-) Det er nok mye væske i starten, men det funker godt!

Skrevet

å spise ketogent er ingen kur, men mer en livstilsendring.

utfra hva du skriver, vil jeg ikke betegne deg som tjukkas, men veldig nært normalvektig.

legger du om til ketogent kosthold, vil du nok ta av noen kilo, som for det meste vil være vannvekt i den perioden du snakker om.

legg deg på et underskudd på rundt 400 kcal om dagen, så kan du ta av noe.

det sekretøsa skriver om at du ikke kan bruke denne 'kuren', igjen igen kur, er vås.

Ketolyse kuren er en kur. Man skal ikke gå mer enn 3 måneder på kuren og maks 6 måneder uten tilsyn av lege. Det er IKKE noe man skal gå på lenge

Anonym poster: d249ce5212ba162ee4bcafa98edc963b

Skrevet

Jeg gikk ned 16 kg på 15 uker med ketolyse. 3 kg første uka da, går jo fort i begynnelsen. Hvis du bare er motivert nok og klarer å holde ut, kommer du til å klare målet ditt. Lykke til :)

Anonym poster: 552396b72e419095a680c6a4f6edcb23

Skrevet

totalt og komplett bullshit!

det er ingen problem å spise ketogent over lengre tid, les år.

har man derimot en historie med medisinske problemer, skal man alltid konsultere lege ved vektnedgang.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

"Slank med ketolysekuren" heter boka. Fortsatt ingen kur? Og der står det at man må ha en overvekt på MINST 15 kilo. Så da får dere bare synes at det er tull

Skrevet

Så lenge du spiser mindre enn du forbruker så vil enhver "slankekur" få deg til å gå ned i vekt.

Dvs. spiser du "normalkost" med KH, proteiner og fett så vil du gå ned i vekt og du f.eks. spiser 1600 kcal og forbruker 2000. Uansett!!

Samme med ketokur; alt ligger i energiinntak vs forbruk her også, ikke noe magisk med denne kuren heller, selv om metabolismen fungerer litt anerledes når man ikke spiser KH. Men det er sant som noen sier over her at man i vanlige ikke-sykdomspregete tilstander ikke skal gå for lenge på en slik kur.

Lykke til. Pass på å trene styrke :)

Anonym poster: fc92dd2d42184f4c01fcf26d48b4307a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...