Gå til innhold

Sukrin i stedet for farin i kaker?

Anbefalte innlegg

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Feks i sukkerbrød eller marengsbunn? Funker det? Blir marengsen stiv, er smaken bra? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den gir vel en isende følelse og krystalliserer seg har jeg hørt. Men kan vel kanskje bytte ut noe?

Anonym poster: 419c4b5333b109d0e90a1f077033094e

Skrevet

Har ikke prøvd i sukkerbrød og marengs, men i sjokoladekake. Den hevet seg mindre og virket litt tørr. Anbefaler 50/50.

Anonym poster: 18cbe36d50fd39831a7d5fd22df31157

Skrevet

Har ikke så mye erfaring med baking men tror ihvertfall det funker i sukkerbrød. Om marengsen blir stiv vet jeg desverre ikke.

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Tjah, ungene bruker få det på grøten, de klager ikke på det :P kanskje jeg bare skal prøve?

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Blande var kanskje ikke så dumt....

Skrevet

Har prøvd å lage marengs med sukrin. Krystaliserte seg og ble isende ekkel smak . Måtte kastes..

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Har prøvd å lage marengs med sukrin. Krystaliserte seg og ble isende ekkel smak . Måtte kastes..

Ok, tommelen ned der altså da....

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Sukrin har en ekkel ettersmak, syns jeg

Gjest Siklerotte
Skrevet

Marengs er håpløs, har prøvd tusen ganger - der funker bare sukker, gitt. I kaker går det, men du smaker at det ikke er sukker, for å si det sånn.

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Det var selvsagt for godt til å være sant :P Hmrrff.... :(

Skrevet

Funker ikke i marengs, og ikke i eggedosis, men funket strålende i tropisk aroma-kake i hvert fall, så da tipper jeg sukkerbrød går fint også .)

Skrevet

Sukrin bør ikke utgjøre mer enn 20% av en oppskrift. Når en skal bake med sukrin anbefaler jeg å søke opp oppskrifter på nettet tilpasset sukrin. Flere gode oppskrifter!!! God erstatning som selvfølgelig ikke smaker helt det samme, men som gir et godt alternativ!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...