Gå til innhold

solkrem på baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynner dere å bruke solkrem? Har en liten en på 9 mnd.

Anonym poster: 32b3516ab268ec58b9baa46ec3b52aa0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1 år. Før det skal ikke barn i sol. Bruk solhatt og langermete plagg.

Anonym poster: df8a31fca4f16b285945b8384d174f19

Skrevet

Vi brukte solkrem på snuppa da vi var i Thailand. Hun var 5 mnd.

Skrevet

Tull!! Babyer på 9 mnd skal smøres. De får stråler på seg selv med solhatt og plagg. Snakk med en hudlege skulle du ikke tro meg, dette var vi gjennom på Rikshospitalet pga en hudsykdom min mann har!! Der ble vi fortalt dette av teamet der.

En annen ting, barn under 1 år krabber gjerne rundt. Og når det er 25-30 er det ubehagelig for d små med langermet

Anonym poster: bf173639ed61d3818ae56d2c4a34578c

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Uv- drakt med faktor 50. Barnas hus har langermede.

Gjest Julia1984
Skrevet

Barn under 1 år bør absolutt smøres. Galskap å ikke smøres, gammel myte!!

Barn, eller babyer da, blir utsatt for uv stråler selv i skyggen. Det med solhatt etc er bare et av mange hjelpemidler for å holde sola unna. Hadde aldri holdt på et sånt prinsipp å ikke smøre baby under 1 år med solkrem

Skrevet

Lykke til med å holde en 8-12 mnd gammelt barn unna solen......solhatt og langermet er jammen ikke beskyttelse nok på stranden, i Hagen etc

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Helsesøster sa til meg at man skal unngå solkrem så lenge som mulig pga at det er så mye dritt i de som ikke er bra for babyer.

Men min baby er bare 6 mnd og lett å holde unna solen, det er selvsagt bedre å smøre de enn at de blir solbrente når de blir så mobile at de kryper ut i sola.

Som i alt annet er det nok best å bruke sunn fornuft.

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Helt enig, de bør smøres eller ha uv drakt og smøres på ansikt og hender. Ungene mine bruker faktor 50....

Skrevet

Tenker på når han sitter i sandkassa og det er sterk sol som i dag (Oslo)

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Solkrem i ansiktet da! faktor 50 eller 30 :) Du bør absolutt smøre.

Skrevet

Barn under 6 mnd skal ikke smøres med solkrem, barn under 1 år bør være mest mulig i skyggen og ha minst mulig solkrem.

Om det er helt nødvendig med solkrem på spedbarn skal aldri hele kroppen smøres, alle kjemikaliene i solkremen trekker inn i huden og tas opp av kroppen, det er ikke bra på en så liten kropp. Kjøp solkremer av god kvalitet og uten hormonforstyrrende stoffer o.l.

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.8226568

Anonym poster: 5e093a8d4b4b132f7c813e2f7e0ec46a

Skrevet

Jeg lå i skyggen en del i sommer pga jeg ikke tålte varmen, jeg ble både rød og brun. Smør ungen du :)

Anonym poster: 8c15da18ae85c09c1657d62f557fca11

Skrevet

Husker venninna mi var helt hysterisk på dette å ikke bruke solkrem på sin førstefødte da han var under 1 år. Brukte solhatt, langermet etc.

Men da han med disse klærne ble kjempe solbrent på hender og ansiktet etter en time i sandkassen og hagen da han var 10 mnd endret hun syn, gitt!! Han ble skikkelig brent selv om alle forhåndsregler var tatt, solhatt, lange ermer, bukse etv

Skrevet

Kan jo ikke unngå sol i ansiktet når han sitter i sandkassa eller vi er ute og sykler. Og ikke når vi husker eller leker i hagen...det er jo kaldt enda så han har jo både lue og jakke, men solen er sterk. Hva gjør dere da?

Skrevet

Når det ikke går å holde de i skyggen lenger

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Her i huset har ingen unger fått på seg solkrem før de er minst året. Før det har vi klart oss med klær, skygge og ellers fornuftig omgang med sola.

Skrevet

Ingen av mine 5 har blitt smurt før de var året. Var aldri solbrente, eller røde.

Anonym poster: 800c39447ab1f25f8dafd845ba7efcdd

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Tror dere virkelig de dauer eller blir sjkadet for livet om de får litt solkrem i trynet? Kanskje litt hysteriske kanskje? Dere kan jo velge da...

Skrevet

det finnes solkrem uten masse dårlige stoffer i, på helsekostbutikker.

Anonym poster: 6ebaf08d283e6ca3c82f3146ef8a89c4

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

det finnes solkrem uten masse dårlige stoffer i, på helsekostbutikker.

Anonym poster: 6ebaf08d283e6ca3c82f3146ef8a89c4

Amen

Skrevet

Vi fikk beskjed av barnelegen på sykehuset rett etter fødsel at babyen BURDE være naken ute i solen i 15 minutter hver dag for å få daglig dose D-vitaminer. Selvfølgelig ikke midt i den værste solsteika, men før kl 12 eller etter kl 16.

Vi bor på Lanzarote...

Har forøvrig brukt solkrem siden han var 3-4 mnd. Sjekk på apoteket der de har spesielle solkremer tilpasset babyer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...