Gå til innhold

Hyppig amming og feit baby :p

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ammer ofte. Babyen maser ofte etter pupp, og han får pupp når han maser/ønsker det. Han suger på hendene, smatter, rister på hodetm mens han gaper osv. Vil ikke ha smokk. 4 uker gammel.

Han er rett og slett blitt feit :P vil heller ha en god og rundb baby ennen mager baby, men det kan ikke være bra å bli skikkelig rund ? :P

Lurer litt på om jeg bare tar den lettvinte løsningen og gir pupp hver gang han gråter, eller om dette er normalt? Enbaby som ikke er sulten, vilhan la være å ta puppen?

Anonym poster: 07545bfeae57e30076933f0ebbe633a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Feite morsmelkbabyar er sunne og veks av seg feittet fekk eg beskjed om på helsestasjonen. Det stemte her, då ho slutta med amminga vart ho gradvis mindre feit. No, 13 mnd gamal, er lengde og vekt ganske proposjonal :)

Skrevet

Babyer er ikke feite. Og skal få så mye morsmelk de har behov for.

Skrevet

Feite morsmelkbabyar er sunne og veks av seg feittet fekk eg beskjed om på helsestasjonen. Det stemte her, då ho slutta med amminga vart ho gradvis mindre feit. No, 13 mnd gamal, er lengde og vekt ganske proposjonal :)

Ok, det er bra :) ser nesten ubehagelig ut :P

Skrevet

Ehh, neivel.. Du har sett alle babyer eller? Babyen min er feit, til og med helsesøsteren som var på hjemmebesøk sa at han var tjukk. Tror jeg vet det bedre enn deg altså:P

Skrevet

Jenta mi ble også veldig feit av morsmelk. Latterlig feit, hehe. Men med en gang hun begynte å gå, ble hun helt normal. Bukser som var for små da hun var 9 mnd var passe da hun var 15 mnd.

Anonym poster: 13b414b81585c3f576f5ed0a0cf219d7

Skrevet

Ehh, neivel.. Du har sett alle babyer eller? Babyen min er feit, til og med helsesøsteren som var på hjemmebesøk sa at han var tjukk. Tror jeg vet det bedre enn deg altså:P

Trur du misforstod LillaGorilla. Ho meinte nok å seie at det på ingen måte gjer noko om babyen din er eh.. god og rund :)
Skrevet

Trur du misforstod LillaGorilla. Ho meinte nok å seie at det på ingen måte gjer noko om babyen din er eh.. god og rund :)

Mulig det. Men ingen plass står det at han ikke får all den melka han ønsker, tvert imot. Han får pupp konstant :)

Skrevet

Jenta mi ble også veldig feit av morsmelk. Latterlig feit, hehe. Men med en gang hun begynte å gå, ble hun helt normal. Bukser som var for små da hun var 9 mnd var passe da hun var 15 mnd.

Anonym poster: 13b414b81585c3f576f5ed0a0cf219d7

Hehe, ha nesten fælt å si men babyen min er også latterlig feit :P nesten som jeg tror han plages når han har på for mye klær :P

Skrevet

Var sånn her også. 20 mnd nå og kan bruke mange av de samme klærne som for nesten et år siden. :P

Anonym poster: 934d74833acb0f9ff188420631fc74a3

Gjest sussie77
Skrevet

Min datter ble også ammet mye og var god og rund. Fikk bare skryt av det på helsestasjonen. Helsesøster sa at jeg hadde mye god melk og det var bare bra :) Barn som får mm regnes ikke som overvektige selv om de er tykke fikk jeg beskjed om.

Skrevet

Mitt poeng var at de ikke er det på samme måte som voksne. Det regnes ikke som en problemstilling på babyer som kun får morsmelk. Dermed er det ikke noe å bekymre seg for.;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...