Gå til innhold

Det er en deilig morgen...

Anbefalte innlegg

Gjest sug lut
Skrevet

Vært på ruslemorgentur i strålende sol og knasende is, nattefrosten er tilbake men jeg tar heller sol og frost et par dager nå, og nå har jeg kaffe og fuglesang og skogduer på balkongen, mens jeg inspiserer krukker og undres på om jeg faktisk kan ha klart å kverke mynten min, gressløken er død også (huset var sjukt da alt skulle vært pakket bort), men storkenebben ser ut til å komme, kinatrollet (trollius chinensis, det må jo bli kinatroll) ser død ut men feiker muligens, jordbæra kan ha strøket med, rosebusken vet jeg ikke ennå. Og innenfor vinduet blomstrer den første rosa kjellerpelargonien, hurra!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke vært ute ennå, men registrerer med fryd at det er SOOOOL og + grader :) Blir en tur på lekeplassen ved 9 tiden.

Registrerte for øvrig at verandaen må skrubbes ned ettersom vi har bydd på bred oppvartning for alle byens små og store fugler gjennom vinteren. Vet ikke hva de heter, men spurv og litt større enn spurv ihvertfall.

Jeg ga rosmarin og timiankvastene jeg har på kjøkkenet en skvett vann og forbannet samtidig at jeg ikke finner blomsterkanna for resten av grøntlivet innendørs trenger en skvett de og.

Nu: kaffe og litt dibbing før dagen begynner på alvor.

Ha en herlig lørdag da dere!

Skrevet

Her er det bare meg og minstemann som er oppe, sitter fortsatt i pysjen, ser ut på det fine været og lurer på om jeg er gal siden jeg tenker på å ta meg en joggetur ;)

Det blir vel med tanken, nå koser jeg meg med en dobbel americano og venter på at resten av huset skal våkne.

Skrevet

Det jeg elsker med lørdager er at jeg kan lage meg en dronningstor tekopp hver eneste time om jeg vil.

Og ha på radioen, åpne balkongdøra.

Gå rundt i nattkjole hele formiddagen.

Alt over en min plan for i dag.

Skal snart plante om de største tomatplantene mine, som er snart - fullstendig uten overdrivelse - en meter lange alle tre. De skal over i digre potter, også håper vi nattefrosten gir seg snart så de kan bo ute både dag og natt.

Og med store bokstaver:

JEG HAR FÅTT MIN FØRSTE TOMATBABY I DAG!

Første blomsten har falt av, og bak den skjulte det seg en grønn tomatbaby på størrelse med en pubertetskvise.

Det er jo sommer, nesten!

God lørdag!!

Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Hvordan dreper man gressløk?

Det står jo gressløk i nord norges hager år inn og år ut uten vanning gjødsling eller beskytelses mot vinter kulden.

Her i huset har mannen muligens senebetenelsen i skuldren begge oss voksne har sårhals, men Junior er i toppform. Blir nok en fin lørdag etterhvert mulig jeg må ofre meg for fellesskapet og dra inn til byen og kjøpe te. Vi ble tom er bare et år siden sist jeg handlet så dette skjønner jeg ikke.

Gjest sug lut
Skrevet

ser ut på det fine været og lurer på om jeg er gal siden jeg tenker på å ta meg en joggetur ;)

Gjør det - det er ingenting som slår følelsen av å ha verden for seg sjøl og ikke minst har du et moralsk og særdeles avslappende overtak på dagen når du har gjort unna treninga før andre har kommet ut av pysjen!

Gjest sug lut
Skrevet

Det står jo gressløk i nord norges hager år inn og år ut uten vanning gjødsling eller beskytelses mot vinter kulden.

Man dreper gressløk hvis det man kaller hagen sin teknisk sett er en balkong og gressløken bor i potte. Da får den nemlig ingen isolasjon fra jord og snø.
Skrevet

Deilig morgen....jeg får bruke denne tråden til å pröve å se det positive...

-at min eldste våknet 05.30 gjorde hun sikkert for at jeg skulle få med meg alle minuttene med sol idag

-at min yngste har hatt falsk krupp-anfall i natt har bekreftet at avgjörelsen om å ikke få hund var riktig

-at vi får en innedag og yngste og eldste allerede krangler så busten fyker gjör at megler- og forhandlingsevnene deres blir utrolig bra utviklet

Det er det beste jeg kan klare i dag, men önsker dere alle en fin lördag!!

Skrevet

Et veldig bra forsøk på positivitet seigdamen, det er imponerende!

Herlig lørdag her

- mannen og jeg er på tur, på spahotell

- sola skinner

- har nettopp spist frokost

- vi har ingenting vi må gjøre verken i dag eller i morgen

Skrevet

Sit i pysjen og surfar på mobilen. Lisja søv ute i vogna og eg er god og mett etter at gubben serverte toast med egg og bacon. Skal snart kle på meg, ventar besøk. Veret ser ut til å bli bra også, kanskje eg ruslar ned til mormor seinare for å trekke frisk luft.

Kjekt med frihelg :)

Skrevet

Ble vekket kl 05.40 (mot normalt 06:20) av en smørblid tulle som mente

at det var på tide å stå opp, det var jo tross alt lyst (såvidt) ute!

Etter en helt vanlig frokost, en kopp med te og en times innelek var det på tide for å gå ut og nyte sola en liten stund.

Så mens a mor prøvde å ordne litt i blomsterbedene, luke vekk litt ugras, lage en pen blomsterbedkant og vaske blomsterbedsteina, så satt tulla i en vanntett utedress mens hun hadde en stor og en liten bøtte med vann å kose seg med.

I løpet av tiden vi var ute hadde hun rukket å gjøre seg selv bløt (kun dressen, resten av jenta var tørr innenfordressen), vannet katta, smurt hele ansiktet inn med jord og grus, rullet ned et av blomsterbedene og begynt å pirke på syrinbuskene mine..

Høres ut som jeg ikke fulgte med, men så lenge ho ikke spiser farlige planter eller jord så vil jeg ikke forstyrre.

Men deilig å tilbringe noen timer ute så tidlig :)

Gleder meg til å fortsette i hagen litt senere i dag. Akkurat nå tar hun seg en power-nap som forhåpentligvis varer noen timer :P

Ha en strålende dag alle :D

Skrevet

Man dreper gressløk hvis det man kaller hagen sin teknisk sett er en balkong og gressløken bor i potte. Da får den nemlig ingen isolasjon fra jord og snø.

Mine gressløk står i potte (teknisk sett ei bøtte som er litt knekt under) heile året, enda jeg har mer enn nok hage å ta av. De kommer trofast opp igjen rett før påskeliljene. Det er frost på dem nå, faktisk... Hadde jeg hatt et snev av energi, kunne jeg puttet dem prefosne i fryseren klar til neste brennsnut-gryte.
Gjest sug lut
Skrevet

Etter en helt vanlig frokost, en kopp med te og en times innelek var det på tide for å gå ut og nyte sola en liten stund.

Så mens a mor prøvde å ordne litt i blomsterbedene, luke vekk litt ugras, lage en pen blomsterbedkant og vaske blomsterbedsteina, så satt tulla i en vanntett utedress mens hun hadde en stor og en liten bøtte med vann å kose seg med.

I løpet av tiden vi var ute hadde hun rukket å gjøre seg selv bløt (kun dressen, resten av jenta var tørr innenfordressen), vannet katta, smurt hele ansiktet inn med jord og grus, rullet ned et av blomsterbedene og begynt å pirke på syrinbuskene mine..

Høres ut som jeg ikke fulgte med, men så lenge ho ikke spiser farlige planter eller jord så vil jeg ikke forstyrre.

Gleder meg til å fortsette i hagen litt senere i dag. Akkurat nå tar hun seg en power-nap som forhåpentligvis varer noen timer :P

Det hørtes faktisk så utrolig idyllisk ut at jeg nesten savna å ha småttiser. Men så slo det meg at jeg kan vente til jeg får barnebarn. Haha, vanna katta :)
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

For en herlig tråd :)

Min morgen - og dag for den del - har også vært av det idylliske slaget.

Med mannen hjemme er det ikke morgen for meg før sånn i 10 tiden, noe som passer mitt indre ur perfekt. Jeg vet at jeg har ammet et par ganger før det, men det er utrolig hva man får gjort på autopilot når man slipper å ha ansvar.

Etter frokost med underholdning av en smørblid guttebaby slo jeg meg løs på bygdas interiørbutikk og sitter nå så fornøyd og nyter synet av nyinnkjøpte møbler, rammer og dilldall. Det er ikke så mye som skal til før jeg føler at stua har fått seg et skikkelig løft :)

Ha en fine lørdagskveld dere :)

Skrevet

Det hørtes faktisk så utrolig idyllisk ut at jeg nesten savna å ha småttiser. Men så slo det meg at jeg kan vente til jeg får barnebarn. Haha, vanna katta :)

Idyll og idyll, en gjør det vel til idyll når en ikke vet bedre, eller hur?

Ja, barnebarn er vel kjekt å ha, kan låne de så lenge en har lyst og når en er lei av å skifte drittbleier oppetter øra og si "nei" til en som åpenbart er komplett døv for akkurat det ordet, så er det bare å levere de tilbake :)

Jupp, hun mente visst at katten hadde levd såpass mye i søla at han fortjente en god dusj. Han var ikke noe særlig happy for morrabadet. Men da vi var ute litt senere løp han hen som en annen idiot til nettopp samme jenta som hadde kastet en bøtte med vann på han.

Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Gleder meg til å ha hage og ikke minst hus.

Jeg har bestemt kun ut fra prospektet at jeg og gubben skal ha det huset vi skal på visning på på mandag. Så lenge det ikke går mer en 30% over prisantydning blir det vårt.

Ser boliger her går rundt 30% så håper andre folk bare ser at det ligger usentralt og har dårlig plantegning jeg ser bare muligheter og hage.

Gjest sug lut
Skrevet

Ja, barnebarn er vel kjekt å ha, kan låne de så lenge en har lyst og når en er lei av å skifte drittbleier oppetter øra og si "nei" til en som åpenbart er komplett døv for akkurat det ordet, så er det bare å levere de tilbake :)

Man lager idyll av masse om man bare har et grunnleggende lyst sinn. Det gjør alt enklere å takle når man velger at det er flere lyse dager enn mørke.

Jeg innbiller meg at barnebarn er kult, ja. Men det trenger altså ikke skje veldig snart, jeg klarer meg lenge med de jeg har i øyeblikket, men en gang i framtida skal jeg være sånn pusledame i hagen med kattevanner og sol.

Skrevet

Dagen begynte klokka 06.45 med en gutt som ropte: Mammaaaaa! Tisse på potte!

Og da vet man dagen er i gang, for noe sånt kan man ikke ignorere. I og for seg greit, jeg fikk sove lenge i dag, og hadde likevel god tid til job klokka åtte.

Rett fra jobb, svinge innom hjemme og lynskifte, for så å kjøre en times tid til nevøbursdag, svogerbursdag og litt hemmeligbursdagsfeiringformegselv. Masse unger, styr og ståk, fingre som klemtes i dører, herjing, hopping, mer hyl og skrik, litt kake, en slurk kaffe, og så var det plutselig hjem. En times kjøring med en gutt som (heldigvis) var i perlehumør og bablet i vei om alt de hadde gjort.

Gutt i seng, ør i hodet, vinglass på bordet, men tror ikke jeg orker å drikke det.

Gammel i morra, gleder meg ikke til det. Gruer meg til gratulasjoner og presanger, kake og enda mer kaffe og meg selv i sentrum. Men så er det litt koselig og, at folk bryr seg, og at de er glade i en. Så i bunn og grunn er det veldig stas å bli gjort stas på, men også litt fælt, fordi jeg fortsatt ikke liker å være midtpunktet, enda så gammel jeg har rukket å bli.

Kanskje jeg skal starte mitt eldre liv med en dukkert i slushdammen vår. Den er dyp nok til det, og det kan vel med litt flaks kalles en foryngelseskur. I det minste blir det en helsikes trimtur til og fra :D

Skrevet

Man lager idyll av masse om man bare har et grunnleggende lyst sinn. Det gjør alt enklere å takle når man velger at det er flere lyse dager enn mørke.

Jeg innbiller meg at barnebarn er kult, ja. Men det trenger altså ikke skje veldig snart, jeg klarer meg lenge med de jeg har i øyeblikket, men en gang i framtida skal jeg være sånn pusledame i hagen med kattevanner og sol.

Nah, barnebarn bør nok vente et par tiår på denne kanten hvertfall.

Får heller bli god på mamma-rollen først, før jeg avanserer ;)

Skrevet

Og der slo deg meg, jeg kan bli bestemor på helt lovlig vis! Eldste er jo 17. Mellomste blir 16 neste år. Få håpe begge venter litt.

I går sovna jeg i sola, med den følgen at jeg er rosa i dag. Men det var deilig. Jeg tror jeg har solcellebatterier, for jeg funker ikke mellom oktober og april.

I dag skal jeg vaske vinduer og hage. Men først skal jeg ha ostesmørbrød. Og så skal jeg grille middag.

Skrevet

Vi kom hjem etter en deilig helg med ro, rekreasjon og kjærestetid til glade unger, smilende mormor og skinnende blanke vinduer i hele huset. Livet er herlig :D

Skrevet

Vi kom hjem etter en deilig helg med ro, rekreasjon og kjærestetid til glade unger, smilende mormor og skinnende blanke vinduer i hele huset. Livet er herlig :D

Heldiggris :)

Skrevet

Kaos i hodet, kaos i huset, men i det minste har jeg fått en koselig bursdagsmiddag ute i dag, med en softis i finværet til dessert :)

Skrevet

Så deilig denne tråden var å lese!

Ble rett og slett varm om hjertet!

Ser det at jeg gleder meg til hage og hus,vi jakter på det for tiden.

Frem til det,så koser vi oss med rusleturer i bygatene mens lillebror sover. Vindusshopper for tusner og drømmer om sol,bølgeskvulp og softis som smelter nedover fingrene på store og små.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...