Gå til innhold

Kjenner jeg har lyst til å rive mannen opp av senga!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finner plutselig et brev fra ya bank på kjøkkenet. Der står d at rest gjelden er på 36000kr og mnd avdraget denne mnd er 1600kr!!!!!!!

Hvor i alle verden kommer dette lånet fra!!!!!! Kjenner jeg koker.......!!!!! Bør være en god forklaring på dette.....

Anonym poster: 7aeb3771f9a3a67deadd5550837c9117

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vet du jo ikke før du har spurt?

Jeg ville spurt mannen på en rolig og behersket måte. Det kan jo være en helt naturlig forklaring. Da er det jo litt dumt å brase inn på soverommet, sparke ham ut av sengen og brøle at han er en idiot?

Skrevet

Ja men føler at han lurer meg på denne måten. Han har lovt. Være ærlig når d gjelder økonomi g vet hvor mye d betyr for meg å ha oversikt og kontroll her. Så derfor føler jeg at det er plutselig MYE han ikke forteller meg.. Ikke har vi særlig med penger for tiden heller.

Skrevet

Fant du dette brevet gjemt bort eller lå det fremme?

Hvis han har gjemt det ville jeg spurt om han kan logge seg på nettbanken slik at alle de siste mnd kunne gjennomgås.

Anonym poster: 813fc6076a2e589330535f57b122b596

Skrevet

Det står på regningen når og hvor pengene er brukt :)

Skrevet

På regninga står d kun restgjeld og beløp og beløp som skal bet denne mnd og beløp.

Det er alt i tillegg en faktura.

Ikke mulig å finne d ut:(

Skrevet

På regninga står d kun restgjeld og beløp og beløp som skal bet denne mnd og beløp.

Det er alt i tillegg en faktura.

Ikke mulig å finne d ut:(

Skrevet

Brevet lå på kjøkkenbenken men det var nok ikke meningen! Noe han har glemt når han kom fra jobb reise inatt og hentet posten på veien inn siden jeg glemte den.

Hvorfor brukte han ikke kredittkortet i stedet fra banken vår hvor vi har 10 000) på hver i tilfelle lønnen blir senere enn huslånet osv..

Blir lei meg jeg :(

Skrevet

Vekk ham og få de svarene du trenger.

Anonym poster: 813fc6076a2e589330535f57b122b596

Skrevet

Der kommer vel ikke bedre svar om jeg vekker en sliten bjørn. Men kl 9 braker d løst!

Skrevet

Der kommer vel ikke bedre svar om jeg vekker en sliten bjørn. Men kl 9 braker d løst!

Skrevet

Pust, tell til (minst) ti, ta deg en kopp kaffe og noenå spise, sett deg ned, drikk kaffen din/spis litt, IKKE hal mannen opp av dynene!!! Ro deg ned.

Det er helt greit å bli sint, MEN det kan hende at han har en god forklaring.

Gi mannen en sjanse til å forklare seg før du finner frem din indre furie og river hodet av ham. Det er ikke noe poeng i å spolere en flott lørdagsmorgen med krangel og dersom mannen din er "uskyldig".

Det trenger ikke være noe suspekt som ligger bak dette brevet.

Skrevet

Joda der fikk jeg svaret.....!!! Her har vi visst tippet over tid og fått problemer m økonomien og ville ordne opp selv. Kjenner tilliten synker betraktelig .... Skuffet og veldig lei meg:(

Hva hadde dere gjort??

Trodde man var to i et ekteskap jeg altså...

Skrevet

Au da, den var lei. Har han gjort tilsvarende ting før eller er det første gang?

Dette er et tillitsbrudd, men jeg tenker at det kunne vært myyye grovere en tippegjeld på 36 000.

Angrer han? Hvordan vurderer du faren for gjentagelse?

Klem til deg <3

Skrevet

Så... på 11 minutter vekket du han, hadde en samtale, logget deg på maskinen igjen og skrev innlegget?

Skrevet

Det går fint an å logge seg på via mobil.

For det andre hørte jeg nok og han var ikke særlig angrende heller for å si d sånn. Jeg skulle jo ikke vite om det i følge han..

Skrevet

Hva gjør jeg med dette?

Skrevet (endret)

Hmm ... så det er en "det hun ikke vet har hun ikke vondt av"-filosofi her?

Det er IKKE bra!

Jeg tror faktisk at jeg ville involvert en tredje part her - en fagperson som kan hjelpe dere med å holde fokus. Foreslår at dere tar kontakt med familievernkontoret på mandag og får en time snarest.

Lykke til!

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Jeg fikk også plutselig et slikt brev (mannen var på forretningsreise, da er det en selvfølge at jeg åpner all post og betaler alle regninger.

Ringte ham i raseri og ville vite hva dette var for noe? Jo, det var noe han hadde kjøpt året før... og gitt meg inntrykk av, ten å si det rett ut og dermed lyve, at var betalt og ute av verden for lengst.

Det ødelegger tilliten en del, men jeg elsker hm jo, og nå har han igjen lovet meg å aldri bruke kredittkort uten å spørre meg først. avtalen var at han ikke skulle ha kredittkort i det hele tatt, og det gikk fint i over ti år helt til ny arbeidsgiver påla ham å ha det. Og når han først har det, så brenner pengene i lomma :( Har sagt at skjer noe slikt en gang til så ringer jeg arbeidsgiver og forklarer dem akkurat hvorfor de får finne en annen løsning på forrestningsreisene til mannen. Reiseforskudd eller lignende.

Anonym poster: 86290f7a21910413ebf899160ea2bc93

Skrevet

Joda der fikk jeg svaret.....!!! Her har vi visst tippet over tid og fått problemer m økonomien og ville ordne opp selv. Kjenner tilliten synker betraktelig .... Skuffet og veldig lei meg:(

Hva hadde dere gjort??

Uff, har vært der selv. Min mann mista rett og slett kontrollen og fortrengte det. Men her var det nærmere 100 000. Hadde en skikkelig oppvask over flere omganger. Dette var før vi fikk barn. Han betalte ned sakte med sikkert, jeg fulgte nøye med. Det var et av kravene fra meg, at jeg skulle ha kontroll. Han fikk klar beskjed om at dette ikke skal skje igjen, da hadde jeg fått fra han. Planla jo barn, og det var ikke aktuelt å starte en familie med noe sånn. Det har gått veldig fint, 4 år siden nå. Jeg har kontroll på økonomien og han synes det et greit. Men fy så lurt jeg følte meg!

Anonym poster: b378f7d2a577e1d3d312cabd3b9ed23a

Skrevet

Kommer man noen gang forbi det?!?

Som du sier, føler meg veldig lurt!

Skrevet

Jeg brukte lang tid på å stole på han igjen, vi sleit en god stund og holdt på å gå fra hverandre. Men vi fikk det til, er glad for det i dag.

Anonym poster: b378f7d2a577e1d3d312cabd3b9ed23a

Skrevet

Vi har hatt det slik her. Bare motsatt. Det er jeg som har skjult gjeld for mannen.

Grunnen til dette er at det har vært vanskelig å få endene til å møtes og jeg har tatt en nødløsning. Jeg har ikke sagt det for han blir en satan når det kommer til penger.

Kanskje du er sanne typen?

Anonym poster: b5ad66d41fba934eefc2702111fd30d4

Skrevet

Hva hadde dere gjort??

Hmm... hadde jeg hatt en partner som tente så på alle pluggene og var så "kontrollerende" som du virker, vet jeg ikke om jeg hadde turt å spille med åpne kort heller. Han hadde vel blitt hudfletta uansett, og tok sjansen på at han skulle slippe det ved å ordne opp i det stille.

Tenk litt på hvordan du reagerer på ting, og hvor stor sjanse det er for at folk tør si ting til deg når de vet hvordan du reagerer...

Men når det er sagt er ærlighet viktig. Men jeg liker heller ikke å bli skjelt ut...

Anonym poster: 50606f1077ba5b8dfc7cc6ccba0e4efc

Skrevet

Hadde vært penger som gikk til regninger osv så hadde jeg forstått, men tipping blir en helt annen sak i mine øyner! Derfor jeg er så lei meg:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...