Gå til innhold

Dere som har født tvillinger.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når fødte dere ? Hvor mange uker før termin ? Eller etter om dere gjore det ;p legen min sa 3 uker før var veldig vanlig. Men spennende å høre deres historie.

Anonym poster: 8f3f2e30d8d4a0ef037eb6a7728a419f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min venninne fødte til termin. En gutt og en jente, 3500 gram hver. Har aldri sett maken til mage:-)

Anonym poster: 09b1119fd097b188419f82dfc14ca85e

Skrevet

Kansje kjempe teit spm men ;p føder man når magen på en måte er full/sprengt ? De kommer vel ut når det rett å slett blir for trangt der. Eller er jeg helt på villspor nå ? Jordmor sa nemlig til meg at du føder nok for tia så litta og spinkel som du er.

Anonym poster: a796ee59eeedd733415a272f5bb5a12c

Skrevet

På St Olav sa de da jeg fikk tvillinger for snart 3 år siden, at de fleste tvillinger kom 3 uker før termin og at de setter i gang fødselen da om den ikke starter av seg selv, jeg fikk planlagt KS 2 1/2 uke før termin pga feriedager (pinse) kom iveien for at jeg kunne få planlagt KS 3 uker før termin, slik de egentlig ville. Heldigvis startet ikke fødselen av seg selv før det.

Mine var 6000 gram tilsammen :)

Anonym poster: 94c9ec053e96c698abe93d8ca165c4d5

Skrevet

Jeg fødte i uke 37 med pl.ks. Skulle hatt det i uke 38 men fikk innvilget tidligere da ungene var 3,6 og 3,3 på det tidspunkt og jeg kunne knapt gå uten å besvime;)

Delig med store friske unger, men shit det var tungt...

Fikk dra hjem etter halvannet døgn.

Søsteren min har også tvillinger, hun fødte i uke 38+3 naturlig.

Hun skal ha tvillinger igjen til sommeren, og satser på å gå like lenge.

Lykke til!

Skrevet

Jeg fødte 3 dager før termin. Sa jeg hadde rier og ble igangsatt. Dette var ikke helt sant , men jeg var så lei...:/

Gikk 14 dager over tia med min første.

Anonym poster: 7d6548aac6cf2f59628d9fa0afadb2c4

Skrevet

Jeg var liten og spinkel(veide 49 kg dagen etter fødsel). Ble satt igang på termindato. Skulle ønske jeg hadde gått litt til,-var så umoden. De veide 3,3 og 3,1. 50cm lange. Magen var DIGER..hehe

Skrevet

En jeg jobbet med tidligere gikk lenge over med tvillinger. Husker ikke helt hvor lenge, men legen vurderte det hvertfall til å ikke være nødvendig å sette henne i gang rundt terminen fordi det virket som tvillingene hadde det bra der inne. Mener hun var 10-14 dager på overtid da de endelig kom. Dette er nesten 20 år siden, så det er jo ikke sikkert at det samme kan skje i dag.

Anonym poster: 8aa50f4c14205b3dca764e1222877da3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...