Gå til innhold

Hvilken omkrets bør jeg ha i bh?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 73 cm rundt brystet, like under puppene.

Skal jeg da ha 70 eller 75 i omkrets?

Anonym poster: b1b8fff3e7e12985307891663260d4a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på fasongen på overkroppen din, hvordan skulderbladene dine sitter osv. For noen sitter en bh hvor man går ned i omkrets og opp i cup bedre enn om man går opp på omkrets og ned på cup.

Det beste er å gå i en proff undertøysbutikk å få råd til hvordan en bh bør sitte på akkurat din kropp. Om målene dine sier f.eks 75B kan det godt hende en 65D sitter bedre faktisk, særlig om du har en spinkel "ramme".

Men det finnes flere kalkulatorer på nett, de gir en pekepinn men ikke et eksakt svar...

http://www.underverker.no/extra1.php

Anonym poster: 3a1c55467abb4e288944ff3550d82494

Skrevet

Jeg er ca det samme og 75 blir for vidt for meg. Jeg bruker 70 E.

Bedre å begynne på ytterste hempe på en 70 bh og kunne stramme den etter hvert som den blir eldre. En 75 må jeg som regel begynne på midterste eller innerste hempe, og da blir de fort lagt vekk etter noen få vask fordi de ikke lenger gir god nok støtte.

Anonym poster: 58ba002ef2ef64507cd0bd2e66cfb4db

Skrevet

ikke mer enn 70

dra innom change å få riktig mål :)

trodde jeg var 85C, men nei da.... jeg er 75H

først da fikk jeg en bh som sitter som støpt, verd hver en krone for min del.

Skrevet

Oi...Det siste der var jo egentlig skikkelig selvfølgelig, det med å bruke ytterste hempe i starten, men det har jeg faktisk aldri tenkt over eller blitt gjort oppmerksom på! Jeg kjøper størrelse 75 nå, men må jo da alltid ha den på innerste hempe fra dag 1. Så da bør jeg vel prøve størrelse 70 neste gang, og se det an.

Takk for svar!

HI

Anonym poster: b1b8fff3e7e12985307891663260d4a6

Skrevet

Ta deg en tur i en skikkelig bra undertøysforretning. De måler og hjelper deg slik at du får den perfekte BH :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...