Anonym bruker Skrevet 19. april 2013 #1 Skrevet 19. april 2013 Hei. Jeg ble voldtatt da jeg var 13år. Etter det har jeg hatt konstante smerter i underlivet... Legene mener smertene kommer fra den påkjenning voldtekten var. Jeg er ikke sikker, vet bare at de minste ting er vondt, og sex...... Tja, er ett under at jeg er gravid. For sex er ikke noe jeg klarer å nyte. Jeg har vært to ganger på føden pga sterke kynnere og smerter, da har de måtte sjekke meg innvendig... Å jeg skriker nermest av smerte. Innvendig ul er så utrolig vondt, og jeg føler meg forferdelig etterpå. Jeg har fått beskjed om at babyen min er veldig stor, å nå er tankene i gang. Jeg begynner å få ekstremt angst ang fødsel, tanken på å bli sett, og berørt der nede.. Jeg vet at en vaginal fødsel er best , og jeg vil babyen min sitt beste... Jeg er bare så redd for å få det forferdelig etterpå... Er sikkert ikke grunn nok tl KS, men kanskje de kan ta noe mer hensyn? Har ikke tort å snakke med lege eller jordmor om dette, for føler meg teit , og at de vil tro at jeg bare ønsker en "lett" vei.. Slik er det absolutt ikke. Håper noen har noen tanker rundt dette. . Anonym poster: b8264b95faf5b5ca6f2f09e7c34411e7
Anonym bruker Skrevet 19. april 2013 #2 Skrevet 19. april 2013 Jeg vil tro at det er en god grunn for å kunne innvilge ks, men jeg er verken lege eller jordmor så dette må du snakke med noen om. Klarer du å ta det opp med jordmoren din eller med fastlegen? Kanskje du har noen du kan ta med deg som støtte? Ønsker deg lykke til! Anonym poster: 698eb6eb61238ee5f872f0125990ea08
Anonym bruker Skrevet 19. april 2013 #3 Skrevet 19. april 2013 Dette vil jeg tenke er mer enn god nok grunn for ks. Snakk med legen din. Det går bra Lykke til! Anonym poster: 92f4001a5b644178a30fae89e84e76ab
Anonym bruker Skrevet 19. april 2013 #4 Skrevet 19. april 2013 Du må ta det opp med jm. Flere som har fått ks på samme grunnlag. Håper det ordner seg. Lykke til. Anonym poster: d1b2aa6912b98ce55756d23d4e6e3a17
Anonym bruker Skrevet 19. april 2013 #5 Skrevet 19. april 2013 De aller, aller fleste steder vil du få innvilget keisersnitt på et slikt grunnlag. Noen ganske få sykehus er mer restriktive, da kan du eventuelt bytte fødested. Anonym poster: f2f1ad148f3a048c8591087e18a14a6a
Anonym bruker Skrevet 19. april 2013 #6 Skrevet 19. april 2013 Takk for svar.. Skal til jordmor til tirsdag. Må prøve å få dette ut. Jeg klarer ikke å sette ord på hvor vond følelsene er, om du skjønner .. Når jeg leste innlegget mitt her , så tenkte jeg : det var da ikke så ille. Men i virkeligheten så er dette er forferdelig problem... Snakket med mamma istad, så om jeg ikke får lagt det frem slik jeg burde, så kunne hu hjelpe meg med praten. Er vanskelig å prate om.. Å jeg vil ikke fremstå som ett offer. Jeg skammer meg veldig over voldtekten, og følelsene rundt det... Men men hilsen Hi Anonym poster: 7a52c9bb924b6509458645ea8b2f1678
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 19. april 2013 #7 Skrevet 19. april 2013 Det er stor mulighet for at du vil få innvilget keisersnitt ja. Og viss ikke så vil de ta alle mulige hensyn. Egentlig er det ikke noe særlig behov for jordmor å berøre deg der annet enn akkurat i det hodet skal ut. Og du kan også få lokalbedøvelse og epidural som kan hjelpe på smertene. Snakk med jordmor, dette ordner seg skal du se.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2013 #8 Skrevet 19. april 2013 Jeg har også en traumebakgrunn for ønske om keisersnitt. Da jeg var til samtale med fødselslege tok jeg med et ark hvor jeg presenterte det hele skriftlig, siden jeg har en tendens til å begynne å hikstegrine når jeg skal snakke om det. Legen leste og sa "ja, men da finner vi en dato da. Og så kan vi jo ta en ultralyd og se at alt er fint når du likevel er her?" Det var det. Anbefales. Anonym poster: f2f1ad148f3a048c8591087e18a14a6a
Anonym bruker Skrevet 19. april 2013 #9 Skrevet 19. april 2013 Det høres bra ut kjenner jeg føler meg litt tøffere, og klar for å legge det fram til tirsdag.. Takk for alle svar. Hjelper veldig HI Anonym poster: 7a52c9bb924b6509458645ea8b2f1678
Anonym bruker Skrevet 19. april 2013 #10 Skrevet 19. april 2013 Hei kjære HI Jeg vil fortelle litt om hvordan det var for meg: jeg var selv er offer for en voldtekt i skogen av en ukjent mann da jeg var 14. Jeg slet lenge med angst rundt dette, og hadde klare motforestillinger mot å bli undersøkt vaginalt. Heldigvis for meg, så ble det liksom "tilsidesatt" under svangerskap. Uten at jeg måtte jobbe med det. Derfor fant jeg meg i den situasjonen at jeg skrev et fødselslbrev jeg tok med til jordmor. Der jeg forklarte at om jeg fikk panikk under undersøkelse, så var det "bare" pga. voldtekt. Jeg snakket med jordmor om dette. og hun sa: Dersom du føler du har overskudd og klarer og gjennomføre en vaginal fødsel, så anbefaler jeg deg å skrive at du ønsker epidural. Dette funket veldig bra for meg, for det om jeg ble igangsatt(av flere vaginalpiller), Og barnet ble sittende fast i 20 min. Jeg takker og priser den gynekolog og jordmor som hadde ansvaret for meg den dagen, Idet min datter ble dødt. Det var 6(!) sykepleiere/jordmødre/gynekologer som var til stede. og jeg er så takknemlig for de alle 6 Jeg råder deg til å avtale et møte med jordmor om dette, gjerne sammen med din mor. Og snakke skikkelig ut om dette. Gi utrykk om hva du føler, og hva kroppen din kan takler, og hva du helst ønsker. Hun vil forhåpentligvis hjelpe deg. Hvis ikke hun vil hjelpe deg, så hadde jeg ringt til føden for å sette opp et møte i forkant. Jeg vet dette kan være vanskelig, og kanskje din mor kan hjelpe i den forbindelse? Det viktige er å få frem dine ønsker. Om dine ønsker ikke hjelper. Så kan du gi en lyd innpå denne tråden. Så skal jeg gjøre mitt ytterste for å bistå deg <3 Jeg ønsker deg lykke til i fødsel, og fremtid med din mann. Håper du får det bedre med tiden. Og at babyen din kan bidra med å få deg til å legge overgrepet litt vekk i hverdagen. En god og varm avstandsklem fra en som vet hva du snakker om. Anonym poster: d7acde649be58087c6c9d5760ddde390
Anonym bruker Skrevet 19. april 2013 #11 Skrevet 19. april 2013 Hei kjære HI Jeg vil fortelle litt om hvordan det var for meg: jeg var selv er offer for en voldtekt i skogen av en ukjent mann da jeg var 14. Jeg slet lenge med angst rundt dette, og hadde klare motforestillinger mot å bli undersøkt vaginalt. Heldigvis for meg, så ble det liksom "tilsidesatt" under svangerskap. Uten at jeg måtte jobbe med det. Derfor fant jeg meg i den situasjonen at jeg skrev et fødselslbrev jeg tok med til jordmor. Der jeg forklarte at om jeg fikk panikk under undersøkelse, så var det "bare" pga. voldtekt. Jeg snakket med jordmor om dette. og hun sa: Dersom du føler du har overskudd og klarer og gjennomføre en vaginal fødsel, så anbefaler jeg deg å skrive at du ønsker epidural. Dette funket veldig bra for meg, for det om jeg ble igangsatt(av flere vaginalpiller), Og barnet ble sittende fast i 20 min. Jeg takker og priser den gynekolog og jordmor som hadde ansvaret for meg den dagen, Idet min datter ble dødt. Det var 6(!) sykepleiere/jordmødre/gynekologer som var til stede. og jeg er så takknemlig for de alle 6 Jeg råder deg til å avtale et møte med jordmor om dette, gjerne sammen med din mor. Og snakke skikkelig ut om dette. Gi utrykk om hva du føler, og hva kroppen din kan takler, og hva du helst ønsker. Hun vil forhåpentligvis hjelpe deg. Hvis ikke hun vil hjelpe deg, så hadde jeg ringt til føden for å sette opp et møte i forkant. Jeg vet dette kan være vanskelig, og kanskje din mor kan hjelpe i den forbindelse? Det viktige er å få frem dine ønsker. Om dine ønsker ikke hjelper. Så kan du gi en lyd innpå denne tråden. Så skal jeg gjøre mitt ytterste for å bistå deg <3 Jeg ønsker deg lykke til i fødsel, og fremtid med din mann. Håper du får det bedre med tiden. Og at babyen din kan bidra med å få deg til å legge overgrepet litt vekk i hverdagen. En god og varm avstandsklem fra en som vet hva du snakker om. Anonym poster: d7acde649be58087c6c9d5760ddde390 oj, det var fælt å høre om en slik voldtekt kjære deg ! jeg sliter mye med å snakke om min voldtekt, for jeg var ikke ett uskyldig offer som deg. Jeg var 13år, men tok imot øl fra eldre menn, og tilslutt når jeg nesten ikke kunne gå, var huset tømt for mennesker, og var kun meg og voldtektsmannen igjen( han hadde kastet alle ut) han var en voksen mann, som jeg hadde litt kjennskap til.. Det som skjedde , skjedde, og jeg føler så vanvittig stor skam rundt det hele. Men fint at du skriver, godt å høre at du blei tatt godt vare på, og at du fikk en fin fødsel . Tusen takk <3 Anonym poster: 7a52c9bb924b6509458645ea8b2f1678
LoyseƸ̵̡Ӝ̵̨̄ƷPrøver på ny. Skrevet 19. april 2013 #12 Skrevet 19. april 2013 oj, det var fælt å høre om en slik voldtekt kjære deg ! jeg sliter mye med å snakke om min voldtekt, for jeg var ikke ett uskyldig offer som deg. Jeg var 13år, men tok imot øl fra eldre menn, og tilslutt når jeg nesten ikke kunne gå, var huset tømt for mennesker, og var kun meg og voldtektsmannen igjen( han hadde kastet alle ut) han var en voksen mann, som jeg hadde litt kjennskap til.. Det som skjedde , skjedde, og jeg føler så vanvittig stor skam rundt det hele. Men fint at du skriver, godt å høre at du blei tatt godt vare på, og at du fikk en fin fødsel . Tusen takk <3 Det var godt for meg, at du likte jeg svarte deg... Min voldtekt er på ingen måte voldsommere en din voldtekt! Dette håper jeg du vet/ har hørt av andre. Jeg ha fått en utrolig "oppfølging" av min mann, da han fant meg da jeg var 16... At en mann har voldtatt deg for det om han var i "ditt" hus, og for det om du ba han inn, så e det like ærekrenkende og "skammelig" voldtekt som jeg opplevde. Et annet menneske har ikke rettigheter til å seltidsfredstille seg i deg, uten din tillatelse. Og din tillatelse gjelder ikke om du ikke er i stand til å gjøre rede for deg selv! Jeg håper du klarer å finne din vei ut at av svangerskapet uten å måtte gå på tvers av det du føler du kan takle. Jeg signerer med nikk. Og håper du sender en PM om du orker og skrive til, fra meg om din/min situasjon... Jeg svarer deg gledelig med alt jeg har erfart hittil i mitt liv som gravid/forelder. Ønsker deg alt godt. Og håper du får det som du ønsker <3
Anonym bruker Skrevet 19. april 2013 #13 Skrevet 19. april 2013 Så snill du er , takk. Jeg tar kontakt om jeg klarer etter møtet med jordmor.. Jeg sliter ekstremt med å snakke om dette, og innse at det faktisk har skjedd. Mye enklere å bare gå videre, og late som alt er bra. Alt er jo bra vanligvis , men nå med tanke på alt jeg har forran meg, så blusser skammen, og smerten opp .. Setter veldig pris på alle svar , og til deg som har åpnet deg så mye. Tusen takk <3 Anonym poster: 7a52c9bb924b6509458645ea8b2f1678
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2013 #14 Skrevet 6. mai 2013 Hei alle ville bare oppdatere. Etter 3 samtaler, en med min jordmor, en jordmor på sykehuset, og en lege, fikk jeg idag innvilget keisersnitt nå skal jeg bare nyte dagene fram til babyen kommer, jeg kan senke skuldrene og glede meg igjen Anonym poster: 7a52c9bb924b6509458645ea8b2f1678
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2013 #15 Skrevet 6. mai 2013 Så bra! Håper det blir en fin opplevelse for deg. Anonym poster: f2f1ad148f3a048c8591087e18a14a6a
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2013 #16 Skrevet 6. mai 2013 Takk:) blir nok veldig smertefullt og trenger mye hjelp i ukene etter, men føler det er best for livet mitt , Som skal fortsette etter fødselen. Så er super Happy Anonym poster: 7a52c9bb924b6509458645ea8b2f1678
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2013 #17 Skrevet 6. mai 2013 Opplevd mye av det samme som deg, har født 3x vaginalt og det gikk greit, men utviklet sterk fødselsangst etter fødsel nr2. Kom meg igjennom en yredjr vaginal fødsel, men da jeg ble uplanlagt gravid året etter sa psyken stopp; angsten var på sitt verste og jeg visste jeg ikke kom til å takle ny vaginal fødsel. Legen sendte inn brev til føden, jeg ble innkalt før jul og lovet ks mer eller mindre med min bakgrunnshistorie. Ny samtale over nyttår og fokk innvilget ks, de forstod godt mitt ønske og ville ikke tvinge meg til å føde vanlig når jeg følte det som jeg gjorde. Hvilket sykehus sokner du til, Hi? Tror nok du også vil få innvilget ks med din bakgrunnshistorie. Masse lykke til videre Anonym poster: caaee5374e8e2864cc8dfd1ce8fd0e5b
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2013 #18 Skrevet 6. mai 2013 Opplevd mye av det samme som deg, har født 3x vaginalt og det gikk greit, men utviklet sterk fødselsangst etter fødsel nr2. Kom meg igjennom en tredje vaginal fødsel, men da jeg ble uplanlagt gravid året etter sa psyken stopp; angsten var på sitt verste og jeg visste jeg ikke kom til å takle ny vaginal fødsel. Legen sendte inn brev til føden, jeg ble innkalt før jul og lovet ks mer eller mindre med min bakgrunnshistorie. Ny samtale over nyttår og fikk innvilget ks, de forstod godt mitt ønske og ville ikke tvinge meg til å føde vanlig når jeg følte det som jeg gjorde. Hvilket sykehus sokner du til, Hi? Tror nok du også vil få innvilget ks med din bakgrunnshistorie. Masse lykke til videre Anonym poster: caaee5374e8e2864cc8dfd1ce8fd0e5b
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2013 #19 Skrevet 6. mai 2013 Opplevd mye av det samme som deg, har født 3x vaginalt og det gikk greit, men utviklet sterk fødselsangst etter fødsel nr2. Kom meg igjennom en tredje vaginal fødsel, men da jeg ble uplanlagt gravid året etter sa psyken stopp; angsten var på sitt verste og jeg visste jeg ikke kom til å takle ny vaginal fødsel. Legen sendte inn brev til føden, jeg ble innkalt før jul og lovet ks mer eller mindre med min bakgrunnshistorie. Ny samtale over nyttår og fikk innvilget ks, de forstod godt mitt ønske og ville ikke tvinge meg til å føde vanlig når jeg følte det som jeg gjorde. Hvilket sykehus sokner du til, Hi? Tror nok du også vil få innvilget ks med din bakgrunnshistorie. Masse lykke til videre Anonym poster: caaee5374e8e2864cc8dfd1ce8fd0e5b takk godt at legene tar slikt med overgrep alvorlig... At det faktisk kan blusse opp følelser man ikke visste man fremdeles hadde. Jeg fikk innvilget KS hadde helt ærlig ikke trodd noen skulle forstå følelsene mine, og godkjenne det. Men er overlykkelig nå, for da slipper jeg å bekymre meg mer for alt jeg har forsøkt å glemme. Så nå skaø jeg bare nyte graviditeten , den siste tiden Anonym poster: 7a52c9bb924b6509458645ea8b2f1678
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå