Anonym bruker Skrevet 19. april 2013 #1 Skrevet 19. april 2013 Hvordan begynner dere, og hvordan tenker dere når dere skal skrive? Anonym poster: e4acea87ce5b03127dc5ce647cf76cf8
Anonym bruker Skrevet 19. april 2013 #2 Skrevet 19. april 2013 Skriver ikke selv, annet enn fagtekster da, men det er annen sjanger. Begynn alltid med en disposisjon, et skjellett, så bygger du ut kroppen etter hvert med tanker og rå-ideer - jobb litt fram og tilbake i teksten, ikke begynn forfra og tenk at du skal skrive fortløpende utover i boka. Lag deg en klar formening om hva du ønsker å formidle i boka di - ha et tema som du holder deg til - sørg for at det er en "rød tråd" gjennom hele teksten... Unngå "selvfølgeligheter" som hjerte-smerte, prøv å finne egne måter å formidle følelser og opplevelser på - det er mer spennende enn å lese det andre har skrevet eller sagt før... Good luck! Anonym poster: 4e1d4f80c57b2fa6587fc30887325afa
granatepla Skrevet 19. april 2013 #3 Skrevet 19. april 2013 Jeg skriver på opptil flere barnebøker, men sliter med å få ideene mine over til faktiske bøker! Håper du får noen gode svar som jeg også kan ta med meg :-)
Gjest Antarctica Skrevet 20. april 2013 #4 Skrevet 20. april 2013 For meg må det starte med at jeg har noe på hjertet, enten jeg skriver faglitteratur eller noe annet. Jeg er dessuten en ekstremt erfaren og kritisk leser. Det er en svøpe, fordi jeg stryker veldig mye som jeg ikke syns holder mål. Ett av mine beste triks der er å la teksten ligge etter å ha jobba med den, ikke se på den på lenge. 4 måneder etterpå ser man bedre hva som fortsatt står seg og hva som var dårlig. I kampens hete er man mindre objektiv.
PintSizedDictator Skrevet 20. april 2013 #5 Skrevet 20. april 2013 Skriver Voksen Fantasy. Jeg har en forkjærlighet for den sjangeren. Skriver helst på engelsk og starter med en prolog. Har aldri kommet langt nok til å få en avslutning. Har drøssevis av begynnende noveller, men så mister jeg inspirasjon elelr blir avledet av ideèr til andre historier. Jeg må ofte gå tilbake for å endre eller legge til nye ting. Jeg har en tendens til å ombestemme meg underveis eller ønsker å legge til ny informasjon. Grunnen til at jeg skriver på engelsk er nok fordi det er et rikere språk enn Norsk.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2013 #6 Skrevet 20. april 2013 Du må ha en historie klar, du må vite hvor du vil med historien og holde deg til den røde tråden. Anonym poster: 291abc9f93a90e3811871f9cde6d0925
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå