Gå til innhold

Er jeg rasistisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordi jeg jeg ikke ville bo i den delen av byen som har størst andel innvandrere og flest mulig folk klemt inn på minst mulig kvadrat ved å bygge i høyden? Fordi jeg tenkte at dette var et strøk med mange mennesker med mindre ressurser i forhold til andre bydeler. Og fordi jeg tenker at denne bydelen består av mer sosiale problemer enn jeg ønsker for meg og familien min?

Tør iallfall ikke si det høyt! For alt oppfattes som fordommer og rasisme at man skal tenke seg nøye om før man nevner noe.

Anonym poster: e7f152f8a39530cbe71c4d0721498878

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, syns du virker ganske så fornuftig :)

Anonym poster: 76242723c39cd8b8b7f9c4778e73af6c

Skrevet

Jeg hadde ALDRI flyttet til f.eks Grønland i Oslo. Skjer så masse drap og voldtekter der,

Anonym poster: c526db2a54825778b3345ab96795fabd

Skrevet

Nei, det er du ikke. Jeg er ganske enig med deg.

Hilsen ei som er lykkelig gift med en innvandrer.

Anonym poster: 376b35c8e38c6778eee656dbdfcab709

Skrevet

Du er ikke rasistisk, men peker vel på det inntrykket mange har av innvandrertette bydeler. Jeg tror det ofte ikke er så ille som man tror når man bosetter seg et sted, samtidig så er enkelte ting verre. Vi bor i Søndre Nordstrand i Oslo, og selv om vi trives veldig godt her, er det ikke bare positive ting med alt. Jeg er så lei av at mediene, politikere og andre enten svartmaler det hele, eller beskriver det som rosenrødt. Jeg opplever det som både svært positivt, men med utfordringer vi må ta på alvor! Ved å kun fokusere på det positive med innvandring fra ikke-vestlige land, glemmer man kanskje enkelte ting som kan være problematiske.

Vi har alle enkelte kriterier bostedet vårt må oppfylle. For oss måtte vi såpass langt unna byen for å klare å ha råd til noe, så akkurat for oss havnet vi her litt tilfeldig. Men jeg ville ikke trivdes i et blendahvitt område heller, hvor den eneste i klassen med mørk hudfarge er adoptert. Trives med mangfold, selv om jeg definitivt ser at det også fører med seg enkelte utfordringer!

Anonym poster: 51cf84b777754434161733c6cb3f6b1b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...