Gå til innhold

Overhørte i bhg i dag..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var i åpen bhg og spiste lunsj. En av de andre mødrene skrøt så fælt av dattera si om at hun var så søt - og at søte mennesker kom seg lengst her i livet, det var jo bevist.

Satte maten i halsen jeg.

Er det mulig??

Anonym poster: ad054769be9b4c2318e7c6d5dd22fdb3

Videoannonse
Annonse
Gjest Skofantomet
Skrevet

Å herregud. Noen sto langt bak da iq'en ble delt ut :D

Skrevet

Å skryte av barna sine? Ja, det er både mulig og utbredt.

At pene mennesker favoriseres er også korrekt.

Anonym poster: 3ed3b8808bf6b2d890164dba45103254

Skrevet

Vel. Jeg fikk beskjed av en eks-kollega at det var bevist at barn som var født tidlig på året var smartere enn de som var født sent på året så barnet hennes kom til å bli mye mer smart og skoleflink siden hn ble født i januar/februar og min i oktober -.-

Skrevet

Å skryte av barna sine? Ja, det er både mulig og utbredt.

At pene mennesker favoriseres er også korrekt.

Anonym poster: 3ed3b8808bf6b2d890164dba45103254

Joda, alle skryter vel av barna sin, men på den måten? Får vel ikke mer overfladisk skryt?

Det som provoserer meg mest er at ja, selvfølgelig er datteren verdens nydeligste i hennes øyne, men helt vanlig i mine øyne. Snakk om selvinnsikt...

Hi

Skrevet

Hallo! Altså, det vet jeg. Var ikke det som var poenget da....

Hi

Skrevet

Vel. Jeg fikk beskjed av en eks-kollega at det var bevist at barn som var født tidlig på året var smartere enn de som var født sent på året så barnet hennes kom til å bli mye mer smart og skoleflink siden hn ble født i januar/februar og min i oktober -.-

Du kan humre for deg selv og tenke at det er ikke sikkert at blir sånn, i og med at moren ikke en gang kan lese statistikk ;)

Skrevet

Hele poenget var vel at selv om moren synes dattera er sååå søt, så er det ikke sikkert dattera er like søt gjennom andres øyne. Alle mødre synes jo at barna er utrolig søte, og da ville vel alle klart seg meget bra i livet :P

Anonym poster: 2cf3da2fa1c5f9aa43038db4313d28c6

Skrevet

http://www.studentto...artikkelid=9453

http://www.aftenpost...ml#.UXGMNJx9C8A

http://e24.no/jobb/p...e-jobb/20040509

http://ungdomogmedie...st.asp?side=347

http://www.forskning...8/august/190638

http://www.fom.no/si...st.asp?side=779

Det fins MANGE artikler og forskning på dette. Det er bare å Google i vei

Anonym poster: 097701776414bc38b48d37635cab78e9

Hallo! Altså, det vet jeg. Var ikke det som var poenget da....

Hi

Hva var poenget da? At du mener at barnet ikke er søtt eller pent?

Anonym poster: 097701776414bc38b48d37635cab78e9

Skrevet

Haha! Ikke akkurat så rart da, når den som er født tidlig på året har nesten et år mer å utvikle seg på enn den som er født sist ;) Det må jo sammenliknes med riktig grunnlag, når de er akkurat like gamle, men går ut i fra at det ikke var tilfellet her. Hvis oktoberbarnet ditt venter et år og begynner året etter i skolen skal du se han også er smartere enn resten av klassen ;) Men herregud så frekt å si noe sånt uansett om det hadde vært sant eller ikke!

Anonym poster: f9d6e6c30fad0b771f95107c1e875c09

Skrevet

Men hvorfor skriver du dette innlegget da? For å poengtere at du ikke synes ungen er søt?

Skrevet

Noen mennesker er bare ikke riktig vel bevarte. Jeg har fått noen kommentarer på at det er synd i sønnen min som er født i desember. Han er i følge noen dermed dømt til å ende opp som skoletaper og benkevarmer. Og dette kan folk si mer eller mindre direkte til meg:P

Anonym poster: 5a258cec64c510935b9379f67e12db0e

Skrevet

At man ikke sitter og skryter så fælt om utseendet til sitt eget barn, som i tillegg ikke er spesielt søtt eller sjarmerende...?

"Å, nydelige lille jenta mi" osv sier jeg også hele tiden TIL jenta mi når vi er sammen. Men jeg sitter ikke å sier høylytt foran andre (enn faren, hihi) at xxx klarte seg sååå bra når hun hadde innkjøring i ny bhg i går. Men hun er jo så utrolig søt vettu, og det er bevist at søte barn klarer seg mye bedre enn andre".

Ser du virkelig ikke poenget?

Skrevet

Men hvorfor skriver du dette innlegget da? For å poengtere at du ikke synes ungen er søt?

Nei, spurte for å høre om det er normalt å opptre på den måten? Ble som sagt helt satt ut og et par andre rundt bordet kremtet også litt.

Skjønner at man skal gi barna sine skryt, men mulig jeg har misforstått måten å gjøre det på :D

Skrevet

En fryktelig forenkling men det er faktisk en sammenheng mellom hvor langt man kommer her i livet og når man er født på året. Det er en betydelig overvekt at toppidrettsutøvere f.eks som er født i begynnelsen av året og denne forskjellen er signifikant.

Anonym poster: 958735cd730b26667ace9ce51e5dbd66

Skrevet

En fryktelig forenkling men det er faktisk en sammenheng mellom hvor langt man kommer her i livet og når man er født på året. Det er en betydelig overvekt at toppidrettsutøvere f.eks som er født i begynnelsen av året og denne forskjellen er signifikant.

Anonym poster: 958735cd730b26667ace9ce51e5dbd66

jeg kjenner flere desember barn og de er alle ganske smarte og ligger helst litt foran. Jeg har selv en sønn som er født i miden av desember og han er en liten smarting, har fått beskjed i barnehagen. Han ligger langt foran og at han er den sterkeste på sin gruppe både når det gjelder motorisk, sosialt og evnen til og lære. Og da har han blitt sammenlignet med alle barna som er født i 09.

Anonym poster: b2c017db9756c1881d7047477ef5aba9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...