Gå til innhold

Noen som har Ergobaby bæresele her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fornøyd? Blir den brukt mye?

Kan man ha barnet på ryggen i den? Og kan barnet se fremover?

Er så usikker på hvilken jeg skal velge.

Anonym poster: c72473351113b2e5e459ee2523bd7e28

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blant annet. Jeg foretrekker Beco, som er ganske lik i type. Og liker også Manduca. Anbefaler deg å prøve hva som sitter best på deg.

Barnet kan bæres på rygg i alle de tre. Kan se fremover fra rygg. Ikke bæres fremovervendt på magen.

Anonym poster: c37318195aaec95c8fc703146d8ad749

Skrevet

Har sett og prøvd Manduca, falt ikke helt for den.

Beco? Aldri hørt om, må sjekke den ut.

Anonym poster: f3a1dd7460945e03a514b0b97296438b

Skrevet

Den største forskjellen mellom Beco og de to andre, er muligheten til å sette barnet oppi før du løfter det på i selen - som en sekk. Fordi du plasserer barnet "ned i" selen i stedet for å bare tre selen utenpå, liksom.

Det var avgjørende for meg. Ellers er de relativt like i bæreegenskaper, men kan passe ulike personer varierende bra, avhengig av bryststørrelse, høyde etc.

Skrevet

Ja, men synes den fungerer aller best nå som hun har rundet året. Dårlig (dvs. ingen) støtte for nakken (annet enn hette til soving). Manduca-en synes jeg ser bedre ut i så måte, men har aldri prøvd den på. Bruker ergoen kun på rygg nå, veldig fin til det! Kan til og med bruke den selv om jeg er 7 mnd på vei med neste :-)

Skrevet

Jeg har og har også babybjørn. Kjøpte ergoen fordi bb'n var for vond å bruke. Jeg bruker den ikke så ofte fordi jeg foretrekker vogna, men når jeg bruker den er jeg veldig fornøyd. Ikke vonde skuldre og han kan sitte bakpå i tillegg:)

Anonym poster: 493cebfab58546ebe711f4024e080d34

Skrevet

Vil forresten anbefale en annen farge enn sort, som jeg har - blir veldig varm på sommeren!

Skrevet

Hmmm.. Beco var faktisk ikke så gal. Der kan jo barnet sitte fremover og, ikke at det er nødvendig, men kan være greit. Hvor i alle dager får man kjøpt den da?

Skrevet

Jeg er mye alene med barna, så det må være kjapt og enkelt å ta på selen og få babyen oppi, så da er kanskje Beco noe..

Har en gammel babybjørn, og den er grusom å gå med, blir helt ødelagt i ryggen av den. Har ikke brukt den på andremann enda, og brukte den bare et par ganger til eldste, så den utgår her. Likte heller ikke stokke sin, eller nye bb. Det sto igrunn mellom Manduca og Ergobaby, men nå har jeg sett litt på Beco, og valget ble vanskelig igjen.. :P

Skrevet

Tror bare en av Beco-modellene er beregnet på fremover-bæring. Det er ikke noe godt, verken for barn eller bærende.

Beco Butterfly er den vi har, den er ikke beregnet på det. Selv om det sikkert er teknisk mulig.

Kjøpte den på nettet, fra en canadisk nettbutikk for flere år siden, men du finner den på både mange nettbutikker og ebay. En og annen brukt på finn også.

Skrevet

Om du bare vil teste konseptet og se om den blir brukt, går det jo også an å begynne med en av billigtypene man finner på Ebay, f.eks disse: http://www.ebay.com/itm/Front-Back-Baby-Newborn-Carrier-Infant-Backpack-Wrap-Sling-Box-Manual-/380608546306?_trksid=p2047675.m1986&_trkparms=aid%3D555001%26algo%3DPW.CURRENT%26ao%3D1%26asc%3D235%26meid%3D7077306620113773795%26pid%3D100013%26prg%3D1123%26rk%3D5%26sd%3D251258054629%26

Skrevet

Vi hadde Ergobaby. Bare mannen som fikk brukt den(dessverre), for jeg kunne ikke bære. Men han var strålende fornøyd! Han sier den var veldig god. Han kan ikke huske at den var vond. Var veldig behagelig å bære barn på ryggen, da de gikk mye på fjellet. Jeg kan huske at han hadde baby oppi der ganske ofte da han vasket opp ;) Da fikk jeg meg en hvilestund... Anbefales på det sterkeste av aktiv pappa, med lang og tung baby :D

Skrevet

har ergo selen og den er superenkel å ta på,selv med spedbarnsinnlegget, 2 "klikk" så er den festet, er kjempefornøyd med den g bruker den nesten hver dag, snuppa elsker den også,sovner med engang hun plasseres der.

Skrevet

Hvordan tar dere på ergoen når barnet skal sitte på ryggen? Jeg må legge selen i sofaen/stolen og sette ungen oppå og dra den på meg..ukurrant!

Anonym poster: 493cebfab58546ebe711f4024e080d34

Skrevet

Har den ikke selv, men har hørt at den passer dårlig om man har svai rygg, for da må baby følge denne svaien dersom bært på ryggen. Også synes mange det er minus at man ikke kan bære framovervendt på magen.

Anonym poster: 1066cb699597f1e6183f5ef4b6637266

Skrevet

Du kan ikke ha barnet fremovervendt, men det er heller ikke anbefalt :-)

Synes Ergo er god, men vi syntes både at Manduca og Beco var bedre. Min mann likte Manduca aller best så vi kjøpte den.

Har brukt den kjempemye med eldstemann. Lille snupp er så glad i vogna si at vi har brukt den litt mindre, men den har vært utrolig god å ha :-)

Skrevet

Har ergo og er veldig fornøyd. Hadde BB før, men verken jeg eller ungen likte den.

Anonym poster: 9686caaccc52b3bc11600bf040bb057b

Skrevet

Jeg har ergobabyselen, har brukt den mye og da bært gutten foran og på hofta/siden. Gjør dette alene uten hjelp, men syns det virker tungvindt å få barnet på ryggen, hvordan gjør dere dette?

Skrevet

Hadde den - snuppa er nå for stor (5 år) Var veldig grei. Brukte den mye når vi var på tur. Både lang far og kort mor brukte den både på mage og rygg. Tar liten plass i sekken når barnet går selv og man vil ha med for sikkerhets skyld.

Anonym poster: 0921bbfdc1ada3a0c587bbc8cdbc5b16

Skrevet

Mannen tok på selen med barnet oppi, på siden, svingte forsiktig selen rundt til korsryggen(med reimene på rett arm), og så justerte han barnet til riktig bærestilling.

Skrevet

Veldig fornøyd med Ergobaby! Kjapp å få på/av seg, babyen sitter fint, behagelig for meg også.

Skrevet

For et vanskelig valg. Må nok prøve både ergobaby og beco. :)

Gjest Kira bjeffer
Skrevet

Jeg har også Ergobaby, og er kjempe fornøyd med denne. Har til og med brukt den innimellom på 3 åringen når hun er sliten etter lange turer.

Hvis du bor i nærheten av en butikk som selger bæretøy, så anbefaler jeg deg å prøve ut litt forskjellig. Se hva som fungerer best for deg, og hva som er mest behagelig å ha på seg. Vi er jo bygd litt forskjellig, det som fungerer for meg fungerer kanskje ikke for deg ;)

Skrevet

Har ergo. For å få ungen på ryggen, setter jeg ho oppi på hofta først, så vrir jeg selen med unge oppi bak på ryggen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...