Gå til innhold

Da har jeg søkt litt etter symaskin..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jøsses, jeg som trodde barnevognjungelen var stor!!

Må ha flere tips, vil ikke betale mer enn ca 2000 da den kun skal brukes til småtteri;)

Takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte min brukt. Dvs. Brukt og brukt. Som ny, fullt utstyrt med alt og litt til. Strøken Bernina for, tror det var 280 kr. min brukes stort sett til småsying, evnt. gardinsøm. Sjekk bruktbutikker:)

Gjest da livet begynte
Skrevet

henger meg på denne jeg :-)

Skrevet

Dette lurer jeg også på. Har sett en Singer til 600 kr tror jeg det var ?! Blir det for dårlig/simpelt selv til småsying? Singer er da ihvertfall et bra merke?

Anonym poster: ce8049c8c30cbb2b8e551006724746a9

Skrevet

Dytt

Anonym poster: e828ae6335f25ba8e9a3f01ed3a080a4

Skrevet

Jeg anbefaler Bernina! Har flere venninner som har kjøpt billige modeller som kjapt går i stykker. Husker ikke helt hva min kostet, men det var mer enn 2000,-

Anonym poster: f5efc8b1b16e78d1d8f1169105528a1b

Skrevet

Jeg har en Singer, ble vel kjøpt på Obs til ca 1500,-

Passer supert til mitt bruk! Jeg er ikke flink til å sy, og syr relativt sjeldent - men denne maskina er enkel å forstå og resultatet blir alltid bra :-)

Skrevet

Har ikea sin. Den var billig og helt grei, fungerer til sitt formål. Tråden forsvinner innimellom, hekter seg opp osv når jeg syr av og til, men vet ikke om det har noe med symaskina å gjøre... tror det er jeg som er problemet.

Anonym poster: 9614a05636d2cfc867619bf3940382cc

Skrevet

Jeg har en Singer som jeg kjøpte til 700 spenn på Maxbo som funker aldeles glimrende. Og jeg syr MYE klær, så den får kjørt seg.

Det er ofte de som syr minst og ikke kan så mye søm som har de mest kompliserte og dyreste maskinene, likevel bruker de bare rettsøm og kanskje litt sikksakk hvis de virkelig skal klinke til :)

Anonym poster: ca14b74e8c6508aec1b86016990fc114

Gjest da livet begynte
Skrevet

Jeg har en Singer, ble vel kjøpt på Obs til ca 1500,-

Passer supert til mitt bruk! Jeg er ikke flink til å sy, og syr relativt sjeldent - men denne maskina er enkel å forstå og resultatet blir alltid bra :-)

Jeg har også tenkt på den fra Obs, men klarer ikke å bestemme meg. Jeg kan heller ikke sy, men trenger en til å reparere en del klær...

Skrevet

Jeg har en Singer som jeg kjøpte til 700 spenn på Maxbo som funker aldeles glimrende. Og jeg syr MYE klær, så den får kjørt seg.

Det er ofte de som syr minst og ikke kan så mye søm som har de mest kompliserte og dyreste maskinene, likevel bruker de bare rettsøm og kanskje litt sikksakk hvis de virkelig skal klinke til :)

Hva heter modellen? Jeg bor ikke i Norge så vi har ikke OBS..

Gjest amandine
Skrevet

Det er jo med symaskiner som med annet verktøy, jobben blir morsommere, enklere og bedre med skikkelig verktøy. Hvis du legger litt i en skikkelig maskin kan du regne det som en engangsinvestering. Jeg hadde ikke giddet å kaste vekk penger og tid på billig drit(som en her nevner hvor tråden forsvinner). Hvis du i tillegg ikke er flink til å sy, det blir ikke enklere av en dårlig maskin..

Skrevet

Hva heter modellen? Jeg bor ikke i Norge så vi har ikke OBS..

Singer Promise. Funker som ei kule :)

Skrevet

Det er jo med symaskiner som med annet verktøy, jobben blir morsommere, enklere og bedre med skikkelig verktøy. Hvis du legger litt i en skikkelig maskin kan du regne det som en engangsinvestering. Jeg hadde ikke giddet å kaste vekk penger og tid på billig drit(som en her nevner hvor tråden forsvinner). Hvis du i tillegg ikke er flink til å sy, det blir ikke enklere av en dårlig maskin..

Litt uenig. En billig maskin trenger ikke være dårlig, den er ofte bare billigere fordi den har færre funksjoner. Man trenger ikke dyr maskin hvis man bare bruker den til enkle ting mener nå jeg.

Hvis tråden forsvinner (hvor?) så er maskina trolig stilt inn feil.

Det blir litt som folk som kjøper digitalt speilreflekskamera til mange tusen kroner og har den konsekvent stilt inn på "auto" og overhode ikke vet om kameraets muligheter eller hvordan de utnytter seg av dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...