(((( 2 kids-gutt og jente)))) Skrevet 19. april 2013 #1 Skrevet 19. april 2013 Hvor mye malt kan brukes i nan blandingen pr.flaske? Prinsen (snart 2 mndr) har så hard avføring og spes på kvelden...stakars liten.. andre gode råd evt?
(((( 2 kids-gutt og jente)))) Skrevet 19. april 2013 Forfatter #2 Skrevet 19. april 2013 Ingen som bruker malt? er det noe som fungerer bedre kanskje?
Catlady Skrevet 19. april 2013 #3 Skrevet 19. april 2013 Ingen som bruker malt? er det noe som fungerer bedre kanskje? Jeg bruker 1/2 til 1 teskje i hver flaske. Gikk forøvrig over til hipp, for han ble så hard i magen av nan. Prøvd hipp ?
(((( 2 kids-gutt og jente)))) Skrevet 19. april 2013 Forfatter #4 Skrevet 19. april 2013 Ingen som bruker malt? er det noe som fungerer bedre kanskje? Jeg bruker 1/2 til 1 teskje i hver flaske. Gikk forøvrig over til hipp, for han ble så hard i magen av nan. Prøvd hipp ? Nei har ikke prøvd hipp... Hvor mye mme blander du til 1/2 teskje?
Catlady Skrevet 19. april 2013 #5 Skrevet 19. april 2013 Ingen som bruker malt? er det noe som fungerer bedre kanskje? Jeg bruker 1/2 til 1 teskje i hver flaske. Gikk forøvrig over til hipp, for han ble så hard i magen av nan. Prøvd hipp ? Nei har ikke prøvd hipp... Hvor mye mme blander du til 1/2 teskje? Blander opp 150 ml til de fleste måltider nå. Om det er 1/2 eller 1 teskje avhenger litt ann på bæsjen er den veldig hard 1 teskje, løsere så da 1/2
Tromsøprinsen Skrevet 19. april 2013 #6 Skrevet 19. april 2013 Det sies at malt ikke skal gis til barn under 6 mnd. Og i hvertfall ikke i de mengder som oppgis her! Er pga gluten og fare for utvikling av cøliaki. Jeg fikk likevel oppgitt mengde 1 ts i 120 ml vann som fordeles over 2-3 flasker ila dagen, og dette kun ved forstoppelse, ikke forebyggende -av sykehuset jeg fødte på.
blå+? Skrevet 20. april 2013 #7 Skrevet 20. april 2013 Gikk over til HIPP her også. Da blei magen bra:) Men med storebror funka det ikke like bra... Han måtte ha malt i hver flaske. Duppa da bare tuppen av teskjeen i maltglasset. Tror du skal prøve litt forsiktig til å begynne med, og ikke ta en hel teskje. Synst det hørtes mye ut. Også stemmer det at helsedirektoratet ikke anbefaler malt til barn under 6 mnd pga gluten. Du kan evt høre med helsesøster om råd:)
Ulver Skrevet 21. april 2013 #8 Skrevet 21. april 2013 Jeg brukte ei lita tskje malt i ei flaske, det var når jeg brukte NAN. Så gikk vi over til Hipp og da ble han ikke hard i magen lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå