ellen-propellen Skrevet 19. april 2013 #1 Skrevet 19. april 2013 Hva skal vi ha til middag i dag? Helt tom for ideer,og må ha " skikkelig" middag i dag med potet/kjøtt og grønnsaker. Familien er lei av den vante tralten så jeg trenger hjelp
ms.Pond Skrevet 19. april 2013 #2 Skrevet 19. april 2013 Kjøttkaker i brun saus med dampede grønnsaker til Alltid en hit her i huset når jeg ikke kommer på noe mer avansert å lage til middag Eller wok med kylling/svin/okse og sweet chili saus/soyasaus. Enkelt, raskt, sunt og godt!
Gjest Nerdens'mus Skrevet 19. april 2013 #3 Skrevet 19. april 2013 Fredag så slå litt på stortromma. Biff med bakt potet rødvinnssaus og dampede grønnsaker.
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 19. april 2013 #4 Skrevet 19. april 2013 Kjøttboller i frikassésaus med poteter og grønnsaker
Gjest sug lut Skrevet 19. april 2013 #5 Skrevet 19. april 2013 (endret) Strimla svinekjøtt, stekt med sitronpepper, oregano og spisskumen, poteter og den der grønne sausen som lå i en tråd her en gang, mojo verden. Redigert: altså, mojo verde. Verden får klare seg sjøl. Endret 19. april 2013 av sug lut
Gjest Ziva Skrevet 19. april 2013 #6 Skrevet 19. april 2013 Ovnsstekt laks, poteter, agurlsalat, rømme og blomkål.
Gjest amandine Skrevet 19. april 2013 #8 Skrevet 19. april 2013 Lørdag er pizzadagen:-) I dag ble det fajitas med masse god salat og guacamole. Sjølvsagt heimelaga mmmm
lilja70 Skrevet 19. april 2013 #9 Skrevet 19. april 2013 (endret) I dag blei det pastasalat. Ferdigkjøpt og vanvittig god. Måtte skvise et kjapt måltid inn mellom jobb, optiker, øving og absolutt null husarbeid, så jeg er stolt over å ha motstått junk. I morra skal jeg være hjemme litt lenger, så da kutter jeg poteter i båter, heller over litt(!!!) olje og en del krydder, pepper, carry, spisskumen og litt chilli, og hiver dem i ovnen i langpanne en liten time. Blir sansynligvis bakt laks og ratatouille, men vanvittig gode til alt fra pølser til lammelår. Endret 19. april 2013 av lilja70
LanzaroteJenta Skrevet 19. april 2013 #10 Skrevet 19. april 2013 Her ble det pizzasnurrer. Laget et lager i forrige uke og da gubben har dratt utenlands for å spille, måtte snuppegutten og jeg kose oss litt. Ikke godt å vite hva vi skal finne på i morgen. Det er calima (varme sandvinder fra Sahara) og dritvarmt, så suppe og varm, tung mat er liksom ingen høydare. Me får sjå
ellen-propellen Skrevet 19. april 2013 Forfatter #11 Skrevet 19. april 2013 Mannen inviterte meg med på skytebanen sånn plutselig, så det ble rester og pommes frites. Jentekveld og pizza i morgen Takker pent for alle tips, de er notert til nestegang fantasiløsheten brer seg
Gjest sug lut Skrevet 20. april 2013 #12 Skrevet 20. april 2013 Her ble det pizzasnurrer. Laget et lager i forrige uke og da gubben har dratt utenlands for å spille, måtte snuppegutten og jeg kose oss litt. Ikke godt å vite hva vi skal finne på i morgen. Det er calima (varme sandvinder fra Sahara) og dritvarmt, så suppe og varm, tung mat er liksom ingen høydare. Me får sjå Ah, mitt stikkord: jeg trenger en kjempegod pizzasnurreoppskrift, skal ha med mat til et arrangement og den må mette hordene og samtidig ikke være vanskelig å forflytte eller trenge bord og stoler eller lage masse griseri og oppvask. Dritvarmt hadde også vært godt... kan jeg få være au pair hos deg litt? Bare ei uke eller så?
lilja70 Skrevet 20. april 2013 #13 Skrevet 20. april 2013 Her ble det pizzasnurrer. Laget et lager i forrige uke og da gubben har dratt utenlands for å spille, måtte snuppegutten og jeg kose oss litt. Ikke godt å vite hva vi skal finne på i morgen. Det er calima (varme sandvinder fra Sahara) og dritvarmt, så suppe og varm, tung mat er liksom ingen høydare. Me får sjå Ah, mitt stikkord: jeg trenger en kjempegod pizzasnurreoppskrift, skal ha med mat til et arrangement og den må mette hordene og samtidig ikke være vanskelig å forflytte eller trenge bord og stoler eller lage masse griseri og oppvask. Dritvarmt hadde også vært godt... kan jeg få være au pair hos deg litt? Bare ei uke eller så? Det Luten sa.
LanzaroteJenta Skrevet 20. april 2013 #14 Skrevet 20. april 2013 (endret) Pizzadeig: 8dl mel 1pose tørrgjær 3dl lunka vann 4ss olje 1ts salt Elte, elte, elte, heve, heve, heve... Kjevle ut og putt oppi alt snadder du ønsker. Denne gangen ble det noen enkle med tomatpurè, ost og skinke, og noen med en mix av løk, hvitløk, tomat, stekte pølser (hadde rester), mais, sjampinjong og ost. Heiv alt oppi stekepanne (- ost) og krydret sånn passe med litt av alt Jeg stekte de på 160 grader i ca 10 min?? Vet ikke helt, du må følge med. Ble gode! Nammenamm! Og Ja! Bare kom og au pair`e så mye du vil. Fint om du kommer i September for da kommer nr 2... Endret 20. april 2013 av LanzaroteJenta
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå