Anonym bruker Skrevet 19. april 2013 #1 Skrevet 19. april 2013 Jeg er gravid og har tatt standard blodprøver. Ble veldig overrasket da jeg fikk svarene for legen min skriver at jeg har så lave antistoffer mot røde hunder at jeg risikerer å bli syk hvis jeg utsettes for smitten. Jeg ble vaksinert som barn, men det holder tydeligvis ikke. Må revaksinere meg når ungen er ute. Vet jo at røde hunder ikke er så vanlig i Norgen. Men jeg bor i et multikulturelt miljø i Oslo, og er redd ikke alle rundt meg er vaksinerte. Har det vært noen tilfeller i Norge de siste årene? Anonym poster: 19f40d99204cc61de2246898da0b65f4
Anonym bruker Skrevet 19. april 2013 #2 Skrevet 19. april 2013 Jeg hadde det da jeg var rundt 12 år. Vi ble ikke vaksinert mot dette så derfor har jeg naturlige antistoffer. Det at du er vaksinert betyr som du har fått vite ikke at det fungerer for alle. Da jeg var gravid ble en gitt i bhg til eldste smittet med dette og de i bhg gå beskjed om det til med siden de viste jeg var gravid og at dette er veldig farlig for gravide som ikke har antistoffer. Veldig glad for at de ga beskjed selv om jeg har antistoffene. Viser at en del rundt tar hensyn. Du får holde litt avstand til andre og være ekstrø nøye med hygienen nå mens du er gravid og frem til du får vaksinert deg på nytt. Anonym poster: a536fc0d8eaa3ee210fe12d1ae0cbf8c
Anonym bruker Skrevet 19. april 2013 #3 Skrevet 19. april 2013 Du får se bort fra alle skrivefeilene Anonym poster: a536fc0d8eaa3ee210fe12d1ae0cbf8c
skjotta Skrevet 19. april 2013 #4 Skrevet 19. april 2013 Så lenge noen velger å ikke vaksinere vil sykdommene alltid finnes...
Anonym bruker Skrevet 19. april 2013 #5 Skrevet 19. april 2013 Min sønn hadde det for fire år siden. Han fikk det før han den ordinære vaksinen. Vi bor i en bygd på Vestlandet, så hvor smitten kom fra aner jeg ikke, men det er hvert fall tilfeller også nå som de fleste blir vaksinert... Anonym poster: 445830148172257619de481542d086e7
Snellamedto Skrevet 19. april 2013 #6 Skrevet 19. april 2013 Jeg fikk også påvist lave verdier på rubellavaksine, og må vaksineres i barsel. (merkelig, siden jeg hadde antistoffer under forrige svangerskap, som er bare litt over to år siden). Men legen min sa at røde hunder nå er så godt som utryddet i Norge. Det finnes, men det er svært lite av det. Jeg bor i Oslo og har en sønn i bhg, likevel mente både jordmor og lege det ikke var grunn til bekymring.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2013 #7 Skrevet 19. april 2013 Jeg fikk også påvist lave verdier på rubellavaksine, og må vaksineres i barsel. (merkelig, siden jeg hadde antistoffer under forrige svangerskap, som er bare litt over to år siden). Men legen min sa at røde hunder nå er så godt som utryddet i Norge. Det finnes, men det er svært lite av det. Jeg bor i Oslo og har en sønn i bhg, likevel mente både jordmor og lege det ikke var grunn til bekymring. Jeg har også to barn fra før og har ikke fått noe beskjed om lave antistoffer i mine forrige svangerskap, som bare er få år siden. Når man har barn i barnehage øker jo også risikoen for smitte... Jeg har virkelig ikke flaksen på min side, i svangerskap nr 2 fikk eldste vannkopper, og jeg fikk da påvist at jeg ikke hadde antistoffer mot dette. Dette skal jo også være så usannsynlig at alle leger sier man ikke skal bekymre seg... Klarte på mirakuløst vis å ikke bli smittet, men er lei av å gå og engste meg. HI Anonym poster: 19f40d99204cc61de2246898da0b65f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå