Gå til innhold

Synes det var stygt sagt av han jeg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det bare meg som er gravid og nærtagende?

Det var han som i utg.pnk ønsket dette barnet, har hatt fosterdiagnostikk pga alder, ble oppdaget noe galt under tidlig UL. Pga første UL ikke gav noen konklusjon, ønsket jeg en ny priv ul. Alt vel så langt. Gubben klaget ikke over å måtte kjøre dit på nytt. Lang vei å kjøre både til og fra.

Min mor skulle hente de to minste på skole og bhg og ha de til vi kom hjem. Hun er av typen "må jeg, så må jeg". Hun passer sjelden ungene av lyst... Dette vet min mann. Jeg sa til min mor at vi ville være hjemme ca 19.30. Da UL var ferdig sa jeg til han at vi ikke hadde tid å "sose rundt" og at vi måtte komme oss tilbake å få hentet ungene, pga min mor klikker alltid om jeg henter de for sent. "Hun kan da ikke være SÅ striks på det, hun er jo bestemoren"? "Jo det er hun, får så ørene flagrer om jeg kommer for sent. Orker ikke det" sier jeg.

Så sier gubben at han skal bare innom å kjøpe sykkel til gutten vår. Jaja, tenker jeg, det tar vel ikke all verdens tid? Klokka var da 16.30. Men først stopper han på en annen forretning, og blir der i 40 min! "Den er jo på veien til sykkelsjappa"?? Han mener det er en viktig sak å få snakket med en av de ansatte der... "Dette har vi ikke tid til, sier jeg, vi må kjøre hjem!!! "Herregud, man drar jo ikke til storbyen KUN for EN ting"!!! Jo, jeg hadde virkelig forventet det. Det var planen, kjøre dit, ha UL, og kjøre tilbake! Og det var han inneforstått med...

Så skulle vi da endelig hente den sykkelen, jeg venter ved kassa, venter, venter..... Når han endelig kommer har han prøvd bukser og kjøpt en masse greier. Klokka er nå over 18! Jeg sier det igjen, "vi MÅ kjøre hjem NÅ"! Vi er to timer forsinket. "Mamma kommer til å frike ut nå sier jeg, du vet det"?!! "Det går så bra så". Prøvde å ringe henne for å fortelle vi var for sein. Hun svarte ikke. Sendte henne sms at vi var forsinket og grunnen til det. Da ringer hun meg opp og kjefter meg huden full, "Hva er det som foregår"? "Du er ikke til å stole på" og "ungene blir jo ikke lagt før kl 21.30 nå" og at dette var "TYPISK MEG"! Sa til gubben at det var det jeg sa... Hun kom til å frike ut og kjefte. På MEG, IKKE HAN...

Gubben blir forbanna på meg og sier at INGEN kjører så langt for kun en ting, og jeg og min mor hadde vel ikke forventet at det blei "rett opp og ned igjen"? Jo det hadde vi forventet, det var planen. Da sier han: "hvis det er SÅNN det skal være, så får du bare dra alene uten meg på disse turene dine"!!! Som om jeg dro dit KUN for moro skyld! Det er jo faktisk hans unge og... Er faktisk HAN som mest ønsker seg dette barnet. Så sier han at JEG får bare "gjøre det alene" om jeg skal kjefte på han Jeg mener jeg har FULL rett til å bli forbanna på han over det jeg kaller unødvendig sløsing med tid, når han VET hvem som blir den "store stygge ulven" iflg min mor. Vil han ikke vite like mye som meg at babyen er frisk og har det bra? Det var alt som betydde noe for meg. Mannfolk!!!

Anonym poster: 40d929ab9b14ab17a9c6548de790c48e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg. Dte var respektløst av mannen din å ikke bry seg med avtalen du hadde med moren din. Jeg hadde også blitt sint!

Anonym poster: bf639d798ad23f9b4129434228c41f85

Gjest Antarctica
Skrevet

Huff, huff, huff.

Her trengs det å ryddes - i alle relasjonene.

Hadde vært tilbøyelig til å kjøre bilen hjem, og be ham ta bussen fra sykkelsjappa.

Skrevet

Oj, dette var langt.

Men jo, mannen din viser altfor liten respekt både for deg og sin svigermor.

Anonym poster: cf224b1e1c074c4e1d07b2a4975f5614

Skrevet

Huff..

Det første jeg reagerer på er hvordan moren din oppfører seg.. Merkelig oppførsel av en bestemor. Jeg forstår at jeg er heldig som har foreldre som stiller opp med et stort smil, og om vi blir forsinket, så synes de det bare er kos. Da får de jo ekstra tid med barnebarna..

Det andre er jo mannen din. Jeg kan forstå at han synes det er dumt å kjøre så langt kun for en ting, men dette skulle ha vært avklart med deg på forhånd.. Han burde nok bli bedre på å kommunisere med deg.

Skrevet

Huff..

Det første jeg reagerer på er hvordan moren din oppfører seg.. Merkelig oppførsel av en bestemor. Jeg forstår at jeg er heldig som har foreldre som stiller opp med et stort smil, og om vi blir forsinket, så synes de det bare er kos. Da får de jo ekstra tid med barnebarna..

Det andre er jo mannen din. Jeg kan forstå at han synes det er dumt å kjøre så langt kun for en ting, men dette skulle ha vært avklart med deg på forhånd.. Han burde nok bli bedre på å kommunisere med deg.

Jeg syns også det er direkte bekymringsverdig med en slik bestemor og hadde ikke brukt henne som barnevakt igjen. Regner med at hun lot det gå utover barnebarna sine også og det er jo direkte skadelig for småbarn å få beskjed om at de er uønsket...

Anonym poster: 1883291e894187b92c398e5d02cea95b

Skrevet

Tror samtlige i familien trenger å jobbe litt med få hygge og raushet inn som grunnverdier i hverdagen. Alt sklir litt lettere da.

Skrevet

Mannen din viser ikke respekt for hverken deg eller svigermoren sin. Han virker egoistisk og det å lire av seg at "da får du dra selv på disse turene dine", hva er det for sprøyt?? Regner med at du virkelig satte ham på plass der og da!! Her hadde det vært helt uaktuelt å stoppe opp her og der i timevis på veien hjem men det er fordi mannen min har respekt for meg og selv ikke ønsker å bruke og til og med utnytte barnevakter som bare syns ungen vår er et ork.

Anonym poster: 1883291e894187b92c398e5d02cea95b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...