Gå til innhold

Til alle dere som "plages" av nabobarn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville bare komme med noen tips, men de passet ikke helt inn i alle de andre trådene.

Problemene kan jo bli mange, som jeg ser. Skal de ha mat, skal de være inne, må de komme hver dag osv.

Snakk med barna deres ( hvis de er store nok) spør hva de synes og mener.

Her hadde vi problem med at barna som kom aldri ryddet opp etter seg, de ødela leke til barna mine og jeg syntes ikke det var ok at de skulle inn på soverommet mitt bla.

Da satte vi oss ned og lagde regler sammen.

Disse rommene var ikke lov å bruke,

Gjester må også rydde opp,

Og det er greit å si nei takk til besøk og man trenger ikke å ha noen annen grunn enn at i dag vil jeg ikke.

Så hvis barna mine sier at de ikke vil ha besøk møter jeg barna som kommer i døra og sier at idag passer det ikke.

Hvis jeg eller barna ikke vil ha dem inne så møter jeg barna i døra og sier at barna mine kommer snart.

Er det noe barna mine er redde for påpeker jeg det. Vær forsiktig med ........

Hvis andre barn finner seg til rette på vår eindom gir jeg også beskjed om det.

Skal vi spise og ikke vil ha alle barna på mat, så roper jeg til mine barn og sier at vi skal spise. De andre kan vente eller gå hjem å spise så lenge.

Hvis jeg er drittlei av å ha dem skrikende rundt huset, tipser jeg om noe spennede de kan finne på litt lenger unna og ber dem roe seg.

Jeg har sagt ifra til alle barna som er her at de kan gjerne være her, men hvis de ikke oppfører seg så kan de gå hjem. De har også fått beskjed om hvilke regler jeg forventer at de skal følge når de er her. (eks rydde opp etter seg, språkbruk)

Jeg har også sagt til foreldrene til barna at jeg kommer til å snakke til dem hvis de ikke oppfører seg og jeg forventer at de gjør det samme ovenfor mine.

Hvis noen av foreldrene kommer ned hit å mener at jeg har gjort noe galt forklarer jeg at det er frivillig å sende barna hit.

For deres egen del så må dere sette grenser i samråd med barna deres.

Det er ingen sin plikt å passe andre folk sine barn og det skal dere heller ikke ha dårlig samvittighet for.

Barna deres har heller ingen plikt til å leke med barn som de ikke liker og det er heller ikke dere plikt å tilrettelegge for Per på 4 hvis barna deres er mye større.

Anonym poster: 13aecbbfd56cf31d7184a1b975a75805

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker at det du skriver er helt normalt, og slik det bør være. Var sånn det var når vi var små, og vi har ikke tatt skade av det.. Eller kanskje vi har det, siden de fleste er redde for å gjøre det sånn nå om dagen. Lurer på hva som skjedde på veien..

Jeg tror nok mye kanskje ligger i at man vil være perfekt husmor med plass og rom for alle, og ikke si nei til noen, eller utestenge noen.. Men man må nok bli flinkere til å si nei til andre unger.

Anonym poster: fd98e8698471510dd63905cb0619a58c

Skrevet

Jeg prøver å behandle bar på besøk på samme måte som mine. De blir snakket til, bedt om å vaske hendene før vi spiser osv. Har ikke tenkt tanken på at noen skulle reagere på det.

Anonym poster: 6d8d4823628caf51eaf61d695b8cfe7c

Skrevet

Er helt enig med deg. Har skrevet i de andre trådene også og jeg har til tider "slitt" med hvordan gripe det an.

Husker en tråd her for ei god stund siden hvor flere altså mente at om noen ringer på døren må barna leke med dem. Det er ikke lov å si nei.

Mye rart her inne og alle er veldig bastante. Alle gir mat til hele gata, og virker som mange setter andre sine barn høyere enn egne barn. KOmmer de på døra må barnet leke med dem. Kommer de i hagen må egne barn gå inn om de vil ha ei brødskive.

Når i all verden skjedde det som gjorde at det ikke er greit ta seg en brødskive selv om en er ute med nabobarn? Hvorfor må alle barna få av same brødet?

Anonym poster: 8b703c01be4b8807072bf0b45846bf8a

Skrevet

Kunne ikke vært mer enig! Er sik vi gjør det også. Barn som er på besøk her snakker jeg til nesten helt likt som til mine egne, og de må forholde seg til husets regler dersom de vil være her. Og det har aldri vært noe problem heller.

Skrevet

Dytter denne for deg. Gode tips å ta med seg.

Anonym poster: 893629440620807a2698d008ec119490

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...