Gå til innhold

kynnere vs rier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjør kynnere vondt, alla menssmertet med tak i magen, eller er det da rier jeg kjenner på om det føles sånn? Er 38 uker på vei.

Anonym poster: a4a0d0321483e0df0085093aafead0c2

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Med vondt i magen og rygg vil jeg si rier.. rier har en tendens til ikke å gi seg så lett ;)

Skrevet

Kynnere skal i prinsippet ikke gjøre vondt, men de kan kjennes vonde ut likevel... Min andre fødsel startet ved at kynnere gikk over i rier og selv om jeg hadde født en gang før, så var jeg veldig usikker på om de virkelig var rier i begynnelsen. En måte å skille de på, er at rier tar seg ofte opp hvis du reiser deg opp og går, mens kynnere ofte gir seg, det er hovedregelen, men det er ikke alltid den slår til...

Anonym poster: 2a5df56c4f403b06fe3980be22264e62

Skrevet

Om du må PUSTE deg gjennom så er det rier..

Anonym poster: 8b1cde3fbcd63aad5c1c94008f397003

Skrevet

Jeg har stort sett daglig sterke kynnere med både tak i rygg og mage.

Skjønner ikke hvorfor helsepersonell ofte sier at kynnere ikke skal gjøre vondt fordi det er de for veldig mange!!

Er det rier så stopper de ikke opp om du skifter stilling eller beveger på deg. Kynnere stopper oftest eller endrer seg når du gjør dette.

Rier vil heller ikke minske i styrke og vil bli sterkere etterhvert.

Kan være vanskelig å vite om det er kynnere eller rier. Mer enn en gang har jeg sittet å lurt på om jeg skal ringe føden, men så har det hele stanset opp igjen pga det bare var sterke kynnere jeg hadde :-)

Skrevet

Mine kynnere er til tider vonde, dette er de ofte for flergangsgravid.

Anonym poster: c8095380950ca4ddee75d9a0d0b06985

Skrevet

Jeg syntes at det var vanskelig å skille rier og kynnere. Jeg trodde jeg hadde rier, men det var vonde kynnere i følge jordmor. Men plutselig gikk de over til rier, og baby var ute få timer senere. Denne fødselen var veldig enkel, så det var en god start når det startet med kynnere. Min første fødsel startet uten kynnere, og var hardere og tok lang tid.

Anonym poster: 0b7b0a151da1ace47904825d5e0bd895

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...