Gå til innhold

Advarsel: Svigermorinnlegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermoren min bor ca 2 timer kjøretur fra oss. De er sjeldent her og besøker oss. enda vi inv. og ordner alt når de er her, forventer ingen hjelp med unger etc. Men hun blir jo sååå sliten...

Hennes far bor på samme plass som oss. ca 10 min med bil fra oss. Nå har hun vært her to ggr å besøkt han, uten å besøke/møte oss. Hun ligger da i hans hus. Han er på sykehjem.

I sms-er til min mann/meg skriver hun: "Vi prioriterte "far" denne gangen"

Når de da er her spiser de på f.eks Mc Donalds etc.... De kunne jo f.eks kommet hit og spist!?!?

Ungene savner dem jo ....

Men på facebook / blogg skriver hun jo hele tiden om hvor mye hun savner ungene....

Jeg synes dette er vanvittig merkelig. Mannen min sier han skjønner dem. Hun er ca 50 år btw. og jobber ikke....

Hva synes dere? Vi fikk 3 barn på ca 2,5 år, og skjønner jo at folk synes det kan være litt hektisk her.

Anonym poster: bf9540de6d9efa613e925d2439583f5f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn som du beskriver det så syns jo jeg og at svigerforeldrene er litt daffe. Jeg vet at mine foreldre er likedan med min bror og hans familie. Jeg vet det er sårt for han.

Etter min mening så bør svigerforeldrene få vite at dere sysn de tar lite kontakt. Ikke angrip, bare la de få vite det. Kanskje de får øynene opp litt.

Anonym poster: 06d0500c745fc62ce82d76b249bb15fc

Skrevet

Regner på en måte med at hun vet det, siden hun sender sms-er med sine prioriteringer.

Vi inviterer dem... men det passer likssom alltid sååå dårlig.

Hun er ganske frittalende og har f.eks sagt etter at hun var her engang. At det ikke var noe koselig å være på besøk til oss. (Jeg fikk hakeslepp) Tvillingene hadde da bursag, men jeg huske rikke om de ble 1 eller 2 år, og hun begrunnet det med at jeg hadde faktisk vasket litt og ordnet til bursdagen + i tillegg bakt litt. (hun satt da ved kjøkkenbordet og drakk kaffe. (husker det som en kosestund jeg..... )

og da kommenterte hun etterpå at hun var såå sliten etter at hun var her....

Både jeg og min mann har sagt at vi synes de er her for lite. men hun bortforklarer det alltid.

Skrevet

21.22 er HI

Skrevet

Regner på en måte med at hun vet det, siden hun sender sms-er med sine prioriteringer.

Vi inviterer dem... men det passer likssom alltid sååå dårlig.

Hun er ganske frittalende og har f.eks sagt etter at hun var her engang. At det ikke var noe koselig å være på besøk til oss. (Jeg fikk hakeslepp) Tvillingene hadde da bursag, men jeg huske rikke om de ble 1 eller 2 år, og hun begrunnet det med at jeg hadde faktisk vasket litt og ordnet til bursdagen + i tillegg bakt litt. (hun satt da ved kjøkkenbordet og drakk kaffe. (husker det som en kosestund jeg..... )

og da kommenterte hun etterpå at hun var såå sliten etter at hun var her....

Både jeg og min mann har sagt at vi synes de er her for lite. men hun bortforklarer det alltid.

Hæ? Det der skjønte jeg faktisk ikke! Hvorfor syntes hun ikke det var koselig? Synes uansett dette var merkelig oppførsel av svigermor...

Anonym poster: b6a68f5aa8151a99d0e751bd10e97cd9

Skrevet

Nr 5

Hun blir sliten fordi det skjer så mye her. Unger som skal mates, stelles og legges. (hun hjelper ikke til med dette, men ser jo det)

Og det toppet seg fordi vi arrangerte bursdagsfeiring en gang de var her..... Altså i tillegg til alt annet hadde jeg tydeligvis vært frekk nok til å bake noen kaker, mens hun satt å nøt kaffen på kjøkkenet....

Skrevet

Rart... For min del kan vi godt bytte, svigermor bor 3min gåavstand og jeg har satt henne på plass flere ganger for å ta seg litt for mye til rette her i vårt hjem.

Anonym poster: f030a44095ea718ecd39ceedbbbd11de

Skrevet

Da er det kanskje like greit at de ikke besøker dere så ofte? Tre barn under tre år høres unektelig veldig bråkete og slitsomt ut og de er tydeligvis veldig ferdige selv med småbarn. Slutt å bebreide dem og la dem bestemme selv. Om de ikke investerer i barnebarna kan de jo ikke selv forvente besøk av dem når de selv blir gamle og ensomme men det valget får de selv stå for. Kan også hende at de selv velger å komme mer på banen når barna blir noen år eldre og litt mer selvstendige.

Anonym poster: 61cbae9636ae5a18e1d1ecbe3f321118

Skrevet

Barna er eldre nå, men største var 2år og 9 mnd da tvillingene ble født. Så de er 3 og 6 år nå. De ønsker at 6-åringen skal komme til dem alene, men det vil han ikke. Ønsker jo å ha kontakt med dem...

Synes bare det er så sårt at de ikke orker å besøke oss noen timer når de først er her. Ungene er ganske rolige og for ikke lov å herje rundt inne..

HI.

Skrevet

Glemte å skrive at mannen min er enebarn og over 30 år, så så "lei" småbarnstiden burde de ikke være.

Får vell bare innse at de ikke vil/orker og prioritere mine foreldre fremover da. Synd men som man reder ligger man...

HI

Skrevet

Jeg vet så godt hvordan det føles at svigermor tar en minimal interesse i sine barnebarn eller barns liv. Det er så utrolig sårende, og man blir mest av alt trist fordi man føler seg så lite viktig for en person som man regner med ønsker å være en del av ens liv.....

Min svigermor er som din, meget fraværende og opptatt med sin selvrealisering gjennom sin jobb. Denne jobben snakker hun om ustanselig når vi treffes (som forøvrig er ca 1-2 ganger i kvartalet). Vi bor til og med i samme by ca 15 minutters gangavstand til hverandre (!).

Jeg har rett og slett bestemt meg for at det er hun som nå gjør en dårlig investering, som fører til at jeg primært ikke kommer til å prioritere henne fremover. Mest fordi da unngår jeg å bli så såret over hennes mangelfull interesse selv :( Vi vil ikke lenger legge opp til felles julefeiring med henne, samt at jeg utelukkende kommer til å delta på sammenkomster planlagt av henne, som passer for meg. Altså, jeg vil ikke flytte en eneste avtale for å tilpasse meg hennes timeplan. Hun inviterer for øvrig kun til besøk 2-3 ganger i året.....

Som du sier selv, som man reder, så ligger man. Eller som jeg tenker man får en avkastning etter hvordan man investerer, også i personlige forhold....

Anonym poster: ebe147b06706c521e41c915e9f0d4284

Skrevet

De kan jo fint være lei av småbarnsperioden selv om de bare har hatt ett barn, det er vel nettopp de med få barn som opplevde småbarnsperioden som verst :P Er jo koselig at de ønsker å ha eldste på besøk alene, her er det mye sjalusi mellom barna og drømmen er når de kan reise på alenebesøk til besteforeldrene en hel helg. Men dersom svigermor blir sliten av å sitte og se på at du baker kake, da skjønner jeg at barna ikke vil dit. For da blir de vel uansett ikke lekt med. Men om hun skriver på facebook/bloggen igjen om at hun savner barnebarna så hadde jeg virkelig ikke klart å dy meg! Hadde skrevet "dere er hjertelig velkomne når som helst :) :) Hva med nå til helga?? Vi har jo også kjempelyst til at dere skal komme mer på besøk :)"

Anonym poster: 61cbae9636ae5a18e1d1ecbe3f321118

Skrevet

Det er vanskelig å skjønne for noen at enkelte blir VELDIG sliten av å være sosiale. Jeg var ikke sånn i det hele tatt før, men nå må jeg velge med omhu hvilke sosiale ting jeg kan være med på. Jeg kan bli så utslitt at jeg blir liggende i flere dager hvis det blir for mye, og jeg er ikke 40 ennå! Har gode g dårlige dager, og gode dager kan jeg gjøre mye mer. Jeg har ingen diagnose (skulle kanskje hatt det) men alt er "ok" ifølge legen.

Jeg tror ikke din svigermor gjør det av ondskap, det er bare vanskelig for deg å forstå at for henne så er det sånn at hun BLIR sliten? Tror du bare må godta det. Hvis hun ikke jobber er det kanskje en grunn til det, selv om hun ikke snakker om det.

Anonym poster: cf5da5dbd0facf88375b24b4d89944a5

Skrevet

Og, for å legge til det: kroppslige begrensninger kan være vanskelig å gjøre noe med, selv om man ØNSKER aldri så mye at det ikke skal være sånn. Skjønner at det er sårende, men det er inni granskauen sårende at folk "straffer" en for noe man ikke kan noe for, også. Spesielt hvis det er fordi de tror man ikke bryr seg.

Skrevet

jeg har svigermor langt oppi halsen. hun syns også det er slitsomt å være her. men skriver på facebook at hun savnet barna. hos oss var det anderledes. hun kom når det selv paset henne. og om vi ba de så måtte de alltid legge om planene sine. dette fikk vi alltid høre.

vi satt ned foten til slutt og sa at de får ta insinativ selv til å komme hit siden de har så mye planer og vi er lei av å høre at vi ødelgger for de. fungerte.

vi har to barn. men er hektisk her med oppussing, dyr, barn,

Anonym poster: 557adf75c4879477cf951ea2bc299e17

Skrevet

Noen folk enten de er svigermødrw, mødre, fedre, bestefar, onkel osv er rett og slett egosentriske! Er ikke alle som kan skylde på angst, osv. Trist lesing men sånne svigermødre finnes. De taper på det når barnebarna ikke bryr seg døyten om dem som voksne. !

Anonym poster: 9bf75e9dc1efc80f3fe43a409c8d2439

Skrevet

Rart... For min del kan vi godt bytte, svigermor bor 3min gåavstand og jeg har satt henne på plass flere ganger for å ta seg litt for mye til rette her i vårt hjem.

Anonym poster: f030a44095ea718ecd39ceedbbbd11de

Hæhæ Ja vi svigerdøtre blir vell aldri fornøyd ;)

HI

Skrevet

Jeg vet så godt hvordan det føles at svigermor tar en minimal interesse i sine barnebarn eller barns liv. Det er så utrolig sårende, og man blir mest av alt trist fordi man føler seg så lite viktig for en person som man regner med ønsker å være en del av ens liv.....

Min svigermor er som din, meget fraværende og opptatt med sin selvrealisering gjennom sin jobb. Denne jobben snakker hun om ustanselig når vi treffes (som forøvrig er ca 1-2 ganger i kvartalet). Vi bor til og med i samme by ca 15 minutters gangavstand til hverandre (!).

Jeg har rett og slett bestemt meg for at det er hun som nå gjør en dårlig investering, som fører til at jeg primært ikke kommer til å prioritere henne fremover. Mest fordi da unngår jeg å bli så såret over hennes mangelfull interesse selv sad.png Vi vil ikke lenger legge opp til felles julefeiring med henne, samt at jeg utelukkende kommer til å delta på sammenkomster planlagt av henne, som passer for meg. Altså, jeg vil ikke flytte en eneste avtale for å tilpasse meg hennes timeplan. Hun inviterer for øvrig kun til besøk 2-3 ganger i året.....

Som du sier selv, som man reder, så ligger man. Eller som jeg tenker man får en avkastning etter hvordan man investerer, også i personlige forhold....

Anonym poster: ebe147b06706c521e41c915e9f0d4284

Takk for støttende svar. Ja er fryktelig såret, spesielt siden vi / jeg har lagt alt til rette for at de skal trives her i "alle de år" .

Kjenner jeg orker ikke legge opp til at de skal komme lengre..... De inv seg selv bestandig når de gidder komme til likevel....

Skrevet

Det er vanskelig å skjønne for noen at enkelte blir VELDIG sliten av å være sosiale. Jeg var ikke sånn i det hele tatt før, men nå må jeg velge med omhu hvilke sosiale ting jeg kan være med på. Jeg kan bli så utslitt at jeg blir liggende i flere dager hvis det blir for mye, og jeg er ikke 40 ennå! Har gode g dårlige dager, og gode dager kan jeg gjøre mye mer. Jeg har ingen diagnose (skulle kanskje hatt det) men alt er "ok" ifølge legen.

Jeg tror ikke din svigermor gjør det av ondskap, det er bare vanskelig for deg å forstå at for henne så er det sånn at hun BLIR sliten? Tror du bare må godta det. Hvis hun ikke jobber er det kanskje en grunn til det, selv om hun ikke snakker om det.

Haha ja kan godt hende, men hun jobber ikke fordi hun ble permittert.

Synes det er rimelig provoserende, for jeg har ikke vært noe sliten imin tid som dobbeltarbeide 3 barnsmor.

Men ja kan godt hende hun har en diagnose, men på meg virker hun mest selvopptatt, som setter seg og sitt foran alt...............

HI

Skrevet

jeg har svigermor langt oppi halsen. hun syns også det er slitsomt å være her. men skriver på facebook at hun savnet barna. hos oss var det anderledes. hun kom når det selv paset henne. og om vi ba de så måtte de alltid legge om planene sine. dette fikk vi alltid høre.

vi satt ned foten til slutt og sa at de får ta insinativ selv til å komme hit siden de har så mye planer og vi er lei av å høre at vi ødelgger for de. fungerte.

vi har to barn. men er hektisk her med oppussing, dyr, barn,

Anonym poster: 557adf75c4879477cf951ea2bc299e17

Ha ha hadde mannen min hatt en bror, kunne jeg nesten trodd vi hadde samme svigermor.

Kjenner at jeg får min i vranghalsen av alle kommentarene jeg også. Ja min kommer også KUN når det passe henne selv.....

HI

Skrevet

Noen folk enten de er svigermødrw, mødre, fedre, bestefar, onkel osv er rett og slett egosentriske! Er ikke alle som kan skylde på angst, osv. Trist lesing men sånne svigermødre finnes. De taper på det når barnebarna ikke bryr seg døyten om dem som voksne. !

Anonym poster: 9bf75e9dc1efc80f3fe43a409c8d2439

Ja jeg er ufattelig trist både på mannens og ungenes vegne. Det er rett og slett ego oppførsel fra A til Å .

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...