Gå til innhold

Noen som har barn med alvorlig astma?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken støtteordninger får dere? Nå snakker jeg ikke om mild astma, men alvorlig astma, med hyppige sykehusinnleggelser.

Anonym poster: 79bc7c4810126b4a835dfab7efacab48

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen støtteordninger, men har flere egenmeldingsdager og når jeg ringer sykehuset/legevakten blir vi tatt inn med en gang, dette etter en episode med legevakten hvor barnet hadde lungebetennelse i tillegg til astmaen og vi ble sendt hjem igjen med beskjed om at barnet var frisk. Endte med et lengre sykehusopphold grunnet lege som ikke ville høre etter.

Anonym poster: b0a305e7097745514babffc74837ef91

Skrevet

Dessverre ingenting. Håper på å få litt flere sykedager, mannen har tenkt å søke snart. Etter flere runder med falsk krupp har vi brukt opp alt av sykedager.

Anonym poster: ae8fab184c886b6d43503475b545306c

Skrevet

Vi har fått noen ekstra sykedager hver, men overhode ikke nok til å dekke alle de dagene vi må være hjemme. Det sliter på hele gjengen. Her har vi allerede hatt 3 sykehusinnleggelser bare i år :(

Anonym poster: 483ea6a870b1f89be7fb08dfae1d8fa3

Skrevet

Vi har fått ekstra sykedager, er vel 10 ekstra dager hver (20 tilsammen) og disse kommer godt med. Har ingen andre støtteordninger, men har heller ikke søkt. Vet man kan søke og få ett beløp i mnd pga mye slimoppkast osv som ødelegger sengetøy, behvo for ekstra rengjøring pga reaksjon på husstøv osv.

Skrevet

har allerede hjelpestønad sats 2, og ekstra sykedager. Gutten min har vært innlagt 5 ganger bare i år ( 25 dager), og er såpass syk at han må ha ventoline på forstøver 8- 12 gangervpr døgn. Medisineringen er så omfattende at jeg har måttet ta ut 50% permisjon fra jobb. HI

Anonym poster: 79bc7c4810126b4a835dfab7efacab48

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...