IceNose Skrevet 18. april 2013 #1 Skrevet 18. april 2013 Nå har jeg holdt på i 4 timer...Av og på puppen..Sovner litt på skulderen...Koser litt hos pappaen..så trenger han pupp igjen..Har prøvd å legge han i vugga 4-5 ganger men han roer seg ikke..La han ned igjen nå og han ligger bare urolig og "syter" litt...Blir så frustrert.. Hvorfor er han sånn?
.Lillemy. Skrevet 18. april 2013 #4 Skrevet 18. april 2013 Du beskriver en helt normal nyfødt baby :-) Her var det amming hver time på dagtid når baby var så liten og baby roet seg sjeldent andre steder enn i fanget, ved brystet. Så her var det bæring, og byssing som gjaldt. :-)
IceNose Skrevet 18. april 2013 Forfatter #5 Skrevet 18. april 2013 Han har 1-2 urolige perioder om dagen..Men da er det kanskje sånn.Jeg bare tenker på det om han får nok mat osv. Også vil han ha noe i munnen hele tiden! Tommelen sin,fingeren vår,nesa min osv..Er det et sugebehov?Som ikke trenger å ha sammenheng ned at han er sulten?Han roer seg med en finger i munnen osv.. Sånn som nå, så ble det nesten 15 minutter på den ene puppen og 10 på den andre.Han pleier bare å ha ca 5 min på hver og sovner gjerne.Vi pleier å stelle han i mellom puppinga for å holde han våken..
.Lillemy. Skrevet 18. april 2013 #6 Skrevet 18. april 2013 Hvis dere har fått til ammingen skikkelig, så kan du bruke smokk :-) Her gav vi smokk etter to dager, gutten hadde så veldig sugebehov, roet seg ofte med smokken, ammingen gikk helt fint, ammer han enda nå når han er 8 mnd :-) Min gutt brukte lang tid ved puppen de første ukene, opp til 30-45 min, men han sovnet ofte og våknet og ville ha mer. Etter noen uker ammet jeg på 10 min, og når han var 6 uker var han ferdig på 5 min, det meste er normalt. http://ammehjelpen.no/artikkel/57/Ammingens-varighet
IceNose Skrevet 19. april 2013 Forfatter #7 Skrevet 19. april 2013 Nå sitter jeg bare å gråter....Nå har han holdt på i 8 timer...Av og på..Såiser litt...Så sovner han..så skal han bare suge..Så svelger han litt...Gulper opp alt...Så sovner han ved puppen..Gulper litt..leiter etter pupp...Prøvd å legge han utallige ganger men da er det "eh eh eh" og litt skriking.. Nå er jeg så sliten og lei..Jeg har i tillegg elveblest på snart hele kroppen som klør og klør og tålmodigheten min er ikke tilstede i det hele tatt..Jeg har jo min mann her men det er jo jeg som har puppen..Han prøver å sette fingeren i munnen på hab og så roer han seg.. Han må ha et ekstremt sugebehov...Jeg vil jo si at jeg får til amminga..har mye melk og får han til å ta puppen riktig og sånn..Men er redd det er for tidlig med smokk allikevel...Men han ville sikkert roet seg med smokk!?Jeg vet ikke jeg... Jeg bare gråter og vet ikke hva jeg skal gjøre...Vi får vel ut å gå tur eller noe..Kanskje det hjelper..Noe sier meg at det ikke hjelper pga det sugebehovet han har...Det her er vel de økedagene man snakker om..?!
lillagiraff Skrevet 19. april 2013 #8 Skrevet 19. april 2013 Huff stakkar deg! Man kan bli helt gal på økedagene, men de går over. Jeg synes du skal prøve med smokk hvis han har teken på amminga:) Kanskje du kan sette deg slik at du får sovet litt mens baby ammer/sover? Han vil sikkert kose med mammaen sin også, sidennhan er så liten:) Håper du får gjort noe med elveblesten sånn at du hvertfall slipper den:)
Trimsi Skrevet 19. april 2013 #9 Skrevet 19. april 2013 Min nummer to hadde et voldsomt sugebehov så han ble "smokkegutt", Jeg ville ha prøvd forsiktig med smokk hvis jeg var deg, vet det er litt for tidlig men det er ikke bra når du blir så sliten og lei. Amming skal jo etterhvert (selv om det ikke virker sånn nå...) bli en koselig og enkel ting for begge. Det at du sliter med elveblest kan jo ha litt med at du er sliten å gjøre?
Mini&Meg Skrevet 19. april 2013 #10 Skrevet 19. april 2013 Mitt råd, ligg å amm i sengen, da kan du slumre litt mens han spiser og har fri tilgang. Du kan og fint gi smokk om han har riktig og godt sugetak, men hadde det og fikk smokk da vi kom hjem på dag 3, hun ble ikke forvirret. Det er kun helt i starten at ammingen er sånn, så går det seg til
Madolyn Skrevet 19. april 2013 #11 Skrevet 19. april 2013 (endret) Gutten min ammet jeg 12-15 timer i døgnet de første par månedene så jeg vet akkurat hvordan du har det. Han var mest urolig fra 17-18-tida på kvelden og jeg satt som regel oppe og så på tv med ham hengende i brystet til kl 02-03-04 på morgenene før han endelig roet seg. Etterhvert ble det veldig mye amming liggende i senga og jeg døste bort samtidig som jeg ammet. Sov jo utrulig dårlig, men kroppen fikk jo likevel hvilt litt... Han kunne heller ikke legges ned, hverken i barnevogn eller i bilsete, da ble det bare hylgrining. Vil anbefale deg å prøve med smokk. Gutten vår tok det aldri (trur vi prøvde 5 eller 6 ulike typer), men det ville ha gjort hverdagen min MYE lettere om han hadde gjort det! Min gutt la på seg 3-400 gram i uka de første månedene så det var tydelig at han spiste altfor mye og hadde hatt veldig godt av å heller sutte på en smokk innimellom... Prøv å dyppe smokken i sukkervann eller morsmelk. Endret 19. april 2013 av Madolyn&Muffin
IceNose Skrevet 19. april 2013 Forfatter #12 Skrevet 19. april 2013 Takk for svar dere Han holdt på i 12 timer i går..Sovnet først i 07 tiden en gang..Endte med at han sovnet godt på pappas bryst i 1,5 times tid før vi la han inntil meg Da sov han i 3-4 timer og det var deilig..! Vi holdt på å finne smokken så mange ganger i natt men hadde fått beskjed av sykehuset med å vente i hvertfall 2 uker..Jeg ville ikke fordi jeg var redd for at han skulle bli avvent puppen.. Vi hadde Helsesøster hos oss idag og vi snakket med henne om dette og hun sa at vi kunne prøvd litt smokk i natt siden hun så at amminga var etablert..Men var så redd for at han skulle bli avvent.. Håper ikke det blir det samme kjøret i natt..Han holdt på fra 15-19 idag..Da gikk vi tur og han roet seg og sov 3,5tine..Er det et triks kanskje?? Nå har han vært av og på puppen og skiftet i mellom puppinga siden litt over 22..Lagt han ned nå men han er lys våken..Kjenner litt søvn hadde vært godt.. Elveblesten er blitt bedre på armene..men om jeg blir varm blusset det opp igjen..Er ordentlig ubehagelig når man ikke får gjort ble særlig med det..
Underveis --> Skrevet 20. april 2013 #13 Skrevet 20. april 2013 Du merker det dersom sugeteknikken hans endrer seg om du begynnet med smokk! Det er ikke slik at han plutselig nekter å ta puppen, det kommer tross alt ikke mat fra smokken. Bare prøv! Her ble minsten litt vel passiv med smokken de første dagene, så da måtte jeg mate ham på klokka, men det justerte seg ved å ikke gi ham smokk døgnet rundt. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå